مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو سازمانی ۷۵ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو سازمانی ۷۵ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۵ |
حجم | ۲۲۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
فرنچ (۱۹۸۵) معتقد است که جو سازمانی عبارت از یک پایگاه قوی از ادراک کارکنان دربارهی ویژگیها و کیفیت سازمانی میباشد (French, 1985). جو سازمانی به ادراک مشترک از خطمشیها، عادات و رویههای رسمی و غیررسمی گفته می شود (Shadur, 1999). کمپل و همکاران (۱۹۸۰) دربارهی جو سازمانی اظهار میدارند که جو سازمان، شیوهی برخورد سازمان با اعضاء نشان میدهد و بنابراین میتوان آن را شخصیت سازمان فرض کرد. نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو سازمانی بصورت جامع و کامل می باشد
همچنین رفتارهای پاداش داده شده به وسیله سازمان و انواع پاداشهای پیشنهادی اطلاق می شود (حیدری، ۱۳۸۹). سرجیوانی و رابرت دو دانشمند برجسته در زمینه نظارت در مدارس کارهای زیادی انجام دادهاند. جو را چنین تعریف میکنند: «جو سازمانی عبارت است از نظام عاطفی فراگیر در یک گروه یا سازمان، ماهیت و محدودهای که در تماس با محیط درونی یک سازمان است و از طریق اعضای گروه و پیامدهای آن بر روی رفتار سازمانی درک میشود. عواملی از قبیل نظارت، ارتباط و نظام پاداش در قلمرو جو سازمانی هستند (صفری، ۱۳۸۲). جو به ادراک کارکنان از محیط عمومی کار در سازمان اطلاق می شود و متأثر از سازمان رسمی و غیررسمی، شخصیت افراد و رهبری سازمانی است که در ایجاد ویژگیهای شخصیتی دخالت دارد (حیدری، ۱۳۸۹).
فهرست مطالب
تعریف مفهومی جو سازمانی
تعریف عملیاتی جو سازمانی
بخش اول: مبانی نظری در مورد جو سازمانی
الف: جو سازمانی 8
۲-۲-۱-تعاریف جو سازمانی 8
جدول ۱: تعاریف جوسازمانی از دیدگاه تنی چند از صاحبنظران 19
۲-۲-۲-ویژگیهای جو سازمانی 19
جدول ۲: ویژگی جو سازمانی از دیدگاه صاحبنظران 22
۲-۲-۳-عوامل مؤثر بر جو سازمانی 22
جدول ۳: عوامل تأثیرگذار بر جو سازمانی (شیرزادی، ۱۳۸۵) 25
۲-۲-۴-ابعاد جو سازمانی 26
۲-۲-۵-انواع جو سازمانی 27
جدول ۴: جو حمایتی و جو تدافعی در سازمانها (پرداختی، ۱۳۸۵) 29
۲-۲-۶-نظریههای جو سازمانی: 29
۲-۲-۶-۱-مدل جو سازمانی هالپین و کرافت 29
شکل ۱: جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر و معلمان (Silver, 1991) 31
جدول ۵: ویژگیهای شش نوع جو سازمانی (شیرزادی، ۱۳۸۵) 37
جدول ۶: ویژگیهای جو باز و بسته (شیرزادی، ۱۳۸۵) 37
۲-۲-۶-۲-مفهومپردازی رنسیس لیکرت از جو سازمانی: 37
جدول ۷: سیستم یک و چهار لیکرت 38
۲-۲-۶-۳-مفهومپردازی هوی و سیبو از جو سازمانی 38
جدول ۸: انواع جو بر حسب نظریه هوی و سیبو 43
۲-۲-۶-۴-مفهومپردازی هریسون از جو سازمانی: 43
۲-۲-۶-۵-مفهومپردازی هاجست از جو سازمانی 44
شکل ۲: مفهومپردازی هاجست از جو (پورسیف، ۱۳۸۵) 45
۲-۲-۶-۵-مفهومپردازی ویزبورد از جو سازمانی 45
شکل ۳: مدل ۶ وجهی ویزبورد در رابطه با جو سازمانی 46
۲-۲-۶-۶-مفهومپردازی تاجییوری از جو سازمانی 46
شکل ۴: مدل تعاملی روابط بین عوامل مؤثر در شکلگیری جو سازمانی (Owens, 1990) 47
۲-۲-۶-۷ مدل مفهومی 47
شکل ۳-۱: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت (۱۹۶۲) 48
جدول ۱۲: خلاصه تحقیقات داخلی
بخش سوم: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده خارجی)
جدول ۱۳: خلاصه تحقیقات خارجی
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت