مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه ها ۶۷ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه ها ۶۷ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه ها عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۷
حجم ۳۱۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه ها قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری رسانه ها تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق رسانه ها در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

رسانه‌های جمعی تمامی وسایل و ابزارهایی را شامل می‌شوند که زمینه ساز ارتباط گروه‌های کثیری از مردم    می‌شوند و بسیاری از اطلاعات را به مردم منتقل می‌کنند، وسایلی مانند کتاب، نشریات ادواری، رادیو، تلویزیون، سینما و … .در جهان معاصر از مهم‌ترین عناصر تحول فرهنگی و انتقال مفاهیم می‌باشند وسهم عمده‌ای از فعالیت‌های آموزشی را به خود اختصاص می‌دهند.در دهه‌های گذشته همواره در جوامع از پرورش سهم خانواده و مدرسه کاسته شده است و در مقابل به اهمیت آموزشی این وسایل افزوده شده است. عمده‌ترین نقش رسانه‌های گروهی برقراری ارتباط است و ارتباط فرآیندی است که از طریق آن پیام‌ها صرف نظر از محتوای آن وسیله‌ای که به کار گرفته می‌شود از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند وبدین‌ترتیب، کنش‌ها در جامعه صورت می‌گیرد.   

 

 

مجموعه شرایطی را که برامر ارتباطات حاکم است را می‌توان درابعاد فیزیکی (محیط ارتباطی) فرهنگی، روانی، اجتماعی و زمانی طبقه بندی کرد. «رسانه‌های گروهی وسایلی هستند که درتمدن‌های جدید به وجود آمده‌اند و از ویژگی‌های اصلی آن‌ها قدرت و شعاع عمل گسترده است. این وسایل توده‌های وسیع را در نظر دارند و می‌توان آن‌ها را همچون نهادهای اجتماعی مورد شناخت قرار دارد»(کازنو،۱۳۷۳: ۲۲). بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان عوامل متعددی که در تکوین آگاهی‌ها، نگرش‌ها و دگرگونی رفتار افراد مداخله دارند، نقش رسانه‌های گروهی غالباً به عنوان یکی از مهم‌ترین شناخته شده است، به معنای ساده‌تر آن که تأثیر رسانه‌ها امری ثابت شده است حال با این وجهه که تأثیر در طول زمان یا مکان احتمال تغییر زیاد یا کم را دارد.    

 

 

دریک جامعه درحال تحول درطول زمان نقش کانال‌های مختلف ارتباطی درانتقال دانش‌ها وآگاهی‌ها مدام دستخوش دگرگونی است واین امکان وجود دارد که در هر برهه از زمان یک یا چند رسانه از اهمیت برخوردارباشند، درجهان اجتماعی رسانه‌ها علائم و رویدادهایی را در زندگی روزمره ارائه می‌کنند که به آن معنا وجهت می بخشند. در نظریه رسانه‌ها به دنبال آن هستیم که این علایم و رویداد‌ها را دسته بندی کرده و در قالب‌هایی مشخص توصیف کنیم. تاکنون مطالعات زیادی در مورد رسانه‌ها، نقش و تأثیر آن‌ها در جامعه انجام گرفته است.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۶ پیشینه    8
۱-۶-۱ پیشینه خارجی    9
۱-۶-۲ پیشینه داخلی    9
۱-۷ کلید واژه‌ها    11

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین و ادبیات تحقیق
مقدمه    13
۲-۱  سینما    14
۲-۱-۱ سینما هنر، صنعت یا رسانه    14
۲-۱-۲ سینما و کارکردهای آن    16
۲-۱-۳ آگاهی اجتماعی ـ جامعه‌پذیری در سینما    18
۲-۱-۴ سینما، زن، مذهب و سیاست ایران تا دهه‌ی ۷۰    21
۲-۵-۴مبانی نظری رسانه‌ها    62
– نظریه پردازان  رسانه‌ها    66
– دیوید رایزمن    66
– مارشال مک لوهان    67
– فردیناند تونیس    67
– الوین تافلر    68
– والتر لیپمن    68
– استوارت‌هال    69
– برنارد برلسون    69
-‌هاولند، جانیس    69
– لازارسفلد    69
– ژوزف کلاپر    70
– تامپسون    70
– فانک‌هاوزر، شاو.    71
– مک کورمک    71
– لاسول    71
– نظریات رسانه‌های جمعی    72
– نظریه تجربه تأثیرات‌ترکیبی    72
– نظریه وابستگی    73
– نظریه مارپیچ سکوت    74
– نظریه دروازه بانان    74
– نظریه گروه مرجع    
– نظریه برجسته‌سازی    
– نظریه کاشت    
– نظریه کارکرد گرایی رسانه    
۲-۷ چارچوب نظری تحقیق    

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: