مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۱
حجم ۹۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

از نظر لازاروس و فولکمن (۱۹۸۴) مقابله مشتمل بر تلاش ها، اعم از کنش مدار و درون روانی، به منظور اداره و کنترل تقاضاهای محیطی و درونی و تعارضات میان آن ها می شود. از نظر لازاروس (۱۹۹۳) مقابله دو کارکرد عمده دارد: تنظیم هیجانات ناگوار و درمانده کننده، و اتخاذ کنش به منظور تغییر و بهبود مسئله ای که باعث ناراحتی شده است. بر این اساس لازاروس و فولکمن سه دسته از  شیوه های کلی مقابله را عنوان کرده اند: سبک های مقابله ی مسئله مدار ؛ سبک های مقابله ی هیجان مدار  و سبک های مقابله ی اجتناب مدار  (به نقل از جانگ و جانسون ، ۲۰۰۴). 

 

 

 

 

 

سبک های مقابله ی مسئله مدار عبارتند از روش های فعال حل مسئله که برای حل رابطه استرس زا بین خود و محیط مورد استفاده قرار می گیرند. عمده ترین  سبک های مسئله مدار عبارتند از: مقابله رویارویانه (تلاش های ستیزه جویانه برای تغییر موقعیت)، جستجوی حمایت اجتماعی (تلاش در جهت کسب حمایت هیجانی و اطلاعاتی از دیگران) و سبک حل مسئله با برنامه (تلاش های سنجیده     مسئله مدار برای حل موقعیت) (کریستین و رودز ، ۲۰۱۲). 

 

 

 

سبک های هیجان مدار عبارتند از شیوه هایی که بر اساس آن افراد به سطح بهینه ای از تنظیم هیجانی و توانایی برخورد با موقعیت و احساسات شدید و بحرانی دست می یابد (سارنی، ۱۹۹۹). مهمترین این سبک ها عبارتند از: خویشتنداری (تلاش به منظور تنظیم و کنترل احساسات یک شخص)، فاصله گیری (تلاش جهت انفصال از موقعیت)، ارزیابی مجدد و سازگاری (تلاش برای یافتن معنای مثبت در تجربه با تاکید بر رشد شخصی) و سبک اجتناب/ گریز (تلاش برای رهایی یا اجتناب از موقعیت) (تیلور، ۱۹۹۹؛ به نقل از سلیگمن و نانسوکپارک ، ۲۰۰۵).

 

 

 

 

سبک های مقابله ی اجتناب مدار عبارتند از راهبرد هایی که ناهشیارانه برای فاصله گرفتن و اجتناب از منبع استرس، اعم از اجتناب در سطح تفکر و انکار وجود عامل استرس زا یا اجتناب در سطح عمل، اتخاذ می شوند (کریستین و رودز، ۲۰۱۲).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری سبک های مقابله

تعریف عملیاتی  سبک های مقابله

فصل دوم: مروری بر ادبیات پژوهش  سبک های مقابله

۱۳-۲- سبک های مقابله 
۱۴-۲- انواع شیوه های مقابله ای 
۱۵-۲- انواع مقابله های کارآمد 
مقابله متمرکز بر مسئله
مقابله متمرکز بر هیجان
انواع مقابله های ناکارآمد و غیرمفید
 برنامه ریزی
۱۶-۲- پژوهش های پیشین 
فهرست منابع 
منابع فارسی 
منابع انگلیسی 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: