مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی ۳۷ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی ۳۷ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۷
حجم ۷۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های اضطراب ریاضی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

اضطراب ریاضی همچنین ممکن است به عنوان گزارشهایی از گفته هایی مانند «زمان برای تمام کردن آزمون را ندارم» یا «من نمی توانم این مسأله را حل کنم» توصیف گردد و با این که به عنوان مجموعه ای از رفتارهای نهان مانند ترس و لرز  و یا اجتناب از موقعیتهایی که مستلزم عملکرد تکالیف مربوط به ریاضی است تعریف شود(رابلایز،۱۹۹۸). از دیدگاه رفتارگرایی ؛ اضطراب ریاضی هم شامل رفتار آشکار و هم رفتار نهان است،به عنوان مثال فعالیت روانی ،حرکتی مفرط  ،زمان صرف شده در جهت انجام یک تکلیف ، اجتناب وپریشانی گفتار  مثالهایی از رفتار آشکار افرادی هستند که اضطراب ریاضی دارند.رفتار نا آشکار این افراد شامل واکنشهای روانشناختی ، افکار و واکنشهای  عاطفی می باشد.

 

 

 

رفتارگرایی
از دید رفتارگراها ؛رفتار،رابطه بین واکنشها و پیامدها است.به عنوان مثال یک شخص ،ممکن است به هنگام امتحان در کلاس ، رفتارهایی مانند نگاه بیرون از پنجره،که به نتیجه ضعیف عملکرد آزمون کمک می کند از خود نشان دهد.علاوه بر این ،نشانه های محیطی مانند انتظارمعلم و دانش آموز از نتایج آزمون نیز ممکن است بر عملکرد احتمالی ضعیف موثر باشد.این نشانه ها،به عنوان تمیز محرک،علائمی از عملکرد احتمالی ضعیف در آینده ،خواهند بود.بنابراین دانش آموزان ممکن است در کلاس ریاضی تلاش نکنند و از احساسات فیزیکی خوشایند و عملکردهای ضعیف مربوط به امتحان ریاضی اجتناب کنند(به نقل از رابالایز۱۹۹۸).

 

 

 

نظریه کارآمدی پردازش 
نظریه کارآمدی پردازش آیزنک و کالوو (۱۹۹۲) بر پایه وجود یک سیستم حافظه فعال استوار است.سیستم پیشنهاد شده ، که در سالهای اخیر بطور وسیعی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است،شامل سه جزء است.حلقهواجشناختی-تولیدی ، طرح بینایی-فضایی  و عملکرد مرکزی (بادیلی ،۱۹۸۶؛ هیتچ ،۱۹۷۴؛ ریچاردسون  و دیگران، ۱۹۹۶؛ به نقل از اشکرفت و هاپکو ۱۹۹۹) پیش بینی کردند که عملکرد ریاضی در میان شرکت کنندگان با اضطراب ریاضی بالا در هنگام پیچیدگی قابل توجه تکالیف حافظه فعال (یعنی به عنوان پیامدی از نگرانی درباره ی محرکهای ریاضی) کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب ریاضی

تعریف عملیاتی اضطراب ریاضی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی

(۲-۱)مبانی نظری اضطراب۹
(۲-۱-۱) اضطراب۹
(۲-۱-۲) نظریه های اضطراب۱۰
(۲-۱-۳) نظریه روان  تحلیل  گری۱۰
(۲-۱-۴) نظریه رفتار گرا۱۰
(۲-۱-۵) نظریه شناختی۱۰
(۲-۱-۶) نظریه انسان گرایی۱۱
(۲-۱-۷) مراحل اضطراب۱۱

مبانی نظری اضطراب امتحان
(۲-۲-۱) اضطراب امتحان۱۲
(۲-۲-۲) رابطه اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان۱۳
(۲-۲-۳) اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان، سازه های جدا۱۵
(۲-۲-۴) ابعاد اضطراب امتحان۱۶
(۲-۲-۵) اضطراب صفت و حالت۱۸
(۲-۳) مبانی نظری اضطراب ریاضی۲۰
(۳-۲-۱) رفتارگرایی۲۲
(۳-۲-۲) نظریه کارآمدی پردازش۲۲
(۳-۲-۳) نظریه بازداری۲۲
(۳-۲-۴) نظریه کنترل انگیزش۲۳
 (2-5)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش۳۴
(۲-۵-۱) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور۳۴
(۲-۵-۲) اضطراب ریاضی  علت ها و پیامدها۳۴
(۲-۵-۳)جنسیت و اضطراب ریاضی۳۵
(۲-۵-۴)حل مسأله و اضطراب ریاضی۳۷

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: