مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوء مصرف مواد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوء مصرف مواد

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوء مصرف مواد بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۱
حجم ۱۳۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

سوء مصرف مواد به استفاده معمولا سرخود از هر دارو یا ماده بصورتی که مغایر با الگوهای مورد تایید جامعه یا علم طب باشد به عبارت دیگر الگوی غیر انطباقی مصرف مواد که موجب ناراحتی یا تخریب قابل ملاحضه بالینی می شود(کاپلان وسادوک  ،۲۰۱۰؛ترجمه رضاعی وارجمندوهمکاران ،۱۳۹۰).

 

 

 

 مهمترین مشخصه  سومصرف مواد ،الگوی از مصرف ناسازگارانه مواد است که با پیامد های قابل توجه نامطلوب وعود کننده مرتبط با مصرف مکرر مواد مشخص می شود .برا ی آنکه یک ملاک سوءمصرف مطابقت نماید،مشکلات مرتبط با مواد می بایست طی یک دوره ۱۲ماهه به شکل مکرر رخ داده یا تداوم داشته باشد (برگرفته از ۲۰۰۷،DSM-IV-TR). 

 

 

 

 

 

نمونه پیشینه داخلی و خارجی سو مصرف مواد

شعاع کاظمی (۱۳۸۷) در بررسی مقایسه ای راهبردهای مقابل های و نگرش نسبت به مصرف مواد در معتادان، نشان داد که تفاوت معنادار بین راهبردهای مقابل های و نگرش مثبت نسبت به مصرف مواد وجود دارد. همچنین گزارش کرد که نتایج حاکی از عدم تفاوت معنادار بین راهبردهای مقابله و نوع مصرف مواد است. هنسون  و همکاران (۲۰۰۶) در نتایج بررسی خود گزارش نمود افراد معتاد در مقایسه با افراد عادی در هنگام مواجهه با فشار روانی بیشتر از مقابله متمرکز بر هیجان و کمتر از روش مقابله متمرکز بر مسئله استفاده می کنند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده :    1
۱-۶-۶سومصرف مواد    2
فصل دوم    2

ادبیات و پیشینه پژوهش سومصرف مواد 2

۲-۱اعتیاد    3
۲-۱-۱تاریخچه مواد    4
۲-۱-۲طبقه بندی مواد    6
۲-۱-۳ وابستگی    9
۲-۱- ۳-۱ ملاک های تشخیصی DSM_IV_TRبرای وابستگی به مواد    10
۲-۱-۴ سوء مصرف مواد    12
۲-۱-۴-۱ملاک های تشخیصی برای سوء مصرف مواد به شرح زیر می باشد:    12
۲-۱-۵ قطع مصرف یا ترک مواد    13
۲-۱-۵-۱ ملاک های DSM_IV_TRبرای ترک مواد:    14
۲-۱-۶همه گیر شناسی    15
۲-۲مصرف مواد در ایران    16
۲-۳ عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد    16
۲-۳-۱علل فردی    16
۲-۳-۲ عوامل محیطی و اجتماعی    18
۲-۳-۳ مشکلات هیجانی    21
۲-۳-۴عوامل ژنتیکی و زیستی    24
۲-۳-۵ سیستم پاداشمغزی    25
۲-۴ تاثیر تعاملی مولفه های متعدد با اعتیاد    27
شکل۲-۱ تعامل عومل موثر در شکل گیری وابستگی به مواد    28
(برگرفته از روانشناسی وابستگی به مواد ،دکترنعیمه بزمی ،۱۳۹۱)    28
۲-۵مبنای نظری وابستگی به مواد    29
۲-۵-۱نظریات روان پویشی    29
۲-۵-۲نظریات روان تحلیلی    29
۲-۵-۳ روانشناختی خود    30
۲-۵-۴ نظریات رفتاری – شناختی    31
۲-۵-۴-۱نظریات شناختی    32
۲-۵-۵ نظریه های یادگیری    33
۲-۵-۵-۱ نظریه یادگیری اجتماعی – شناختی    33
۲-۵-۵-۲نظریه یادگیری اجتماعی    34
۲-۵-۶دیدگاه های مبتنی بر ویژگی های درون فردی    34
۲ -۵-۶-۱مدل بوم شناسی اجتماعی    34
۲-۵-۶-۲الگوی تحقیر خود    35
۲-۵-۶-۳یادگیری اجتماعی چند مرحله ای    35
۲-۵-۷نظریه تعامل خانواده    36
۲-۵-۸نظریه های یکپارچه نگر    36
۲-۵-۸-۱نظریه رفتار مشکل    36
۲-۵-۸-۲نظریه گروه همسالان:    37
۲-۵-۸-۳ الگوی آسیب پذیری    37
۲-۵-۸-۴نظریه تفسیر انتخاب عقلایی    38
۲-۵-۹نظریه های زیستی – روانی    38
۲-۵-۹-۱ نظریه  وابستگی جسمانی اعتیاد    38
۲-۵-۹-۲ نظریه مشوق مثبت اعتیاد    39
۲-۵-۱۰نظریه های اجتماعی – فرهنگی    39
۲-۵-۱۰-۱نظریه بی هنجاری    40
۲-۵-۱۰-۲نظریه انزوا طلبی مرتون    40
۲-۵-۱۰-۳نظریه برچسب زنی    40
۲-۵-۱۱نظریات فیزیولوژیک    41
۲-۵-۱۲نظریه ی سیستم انگیزشی    41
۲-۶ اهداف درمان وابستگی به مواد    43
۲-۶-۱رویکردها ی درمانی وابستگی به مواد    44
۲-۶-۲ درمان اعتیاد    44
۲-۶-۲-۱درمان دارویی    45
۲-۶-۲-۲درمان های غیر دارویی    47
۲-۱۰-۷پیشینه پژوهش    52
۲-۱۰-۷-۱پیشینه داخلی پژوهش    52
۲-۱۰-۷-۲پیشینه خارجی پژوهش    58
۲-۱۰-۸جمع بندی نتایج پیشینه های پژوهش    62
منابع:    64
منابع فارسی    64
منابع انگلیسی    69


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: