مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ۳

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ۳

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش بصورت جامع و کامل در قالب ۶۶ صفحه ورد برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۶
حجم ۱۱۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

یکی از موضوعات مهم مطرح شده در دوره اخیر، مدیریت دانش است. مدیریت دانش رویکردی است که به سرعت در حال تکامل و پیشرفت است و بر افزایش کارایی و بهبود اثربخشی فرایندهای سازمانی، همراه با نوآوری مستمر، توجه زیادی دارد. نیاز به مدیریت دانش، از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد که دانش در عملکرد سازمانی و دسترسی به مزیت رقابتی پایدار، عنصری مهم تلقی می شود. اهمیت این موضوع به حدی است که امروزه شماری از سازمان ها، دانش خود را اندازه گیری می کنند و به منزله سرمایه فکری سازمان و نیز شاخصی برای درجه بندی شرکت ها در گزارش های خود منعکس می کنند

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش می باشد که در بخش اول مبانی و ادبیات نظری مدیریت دانش مورد بررسی قرار می گیرد و در بخش دوم پیشینه پژوهش مدیریت دانش در پژوهش داخلی و خارجی آورده خواهد شد

تعریف مدیریت دانش

مدیریت دانش مفهومی است که تعریف های زیادی برای آن ارائه شده است. برخی از صاحب نظران مانند پرز ، تأکید دارند که دانش یک سرمایه سازمانی است و مدیریت دانش را بر همین اساس تعریف می کنند. وی معتقد است که مدیریت دانش عبارت است از گردآوری دانش و قابلیت های عقلانی و تجربیات افراد یک سازمان و ایجاد قابلیت بازیابی آن ها به عنوان یک سرمایه سازمانی.مالهوترا  در سال های اخیر بیش ترین فعالیت را در زمینه مدیریت دانش داشته است و این مفهوم را از دیدگاه نظری تعریف کرده است. وی مدیریت دانش را کمک به سازمان ها در یافتن راه های نوین بهره جویی از دانش عینی و ذهنی افراد آن می داند.

استمپز  (۱۹۹۹) مدیریت دانش را مقداری کاربردی تر تلقی کرده و برای مدیران دانش نقش فعالی قائل شده است. وی مدیریت دانش را فراهم آوری دانش مورد نیاز در زمان و مکان مورد نیاز و برای شخص نیازمند تعریف می کند. او هم چنین معتقد است که بهترین چیز داشتن در موضوعی خاص نیست، بلکه دانستن مکان و طرز دسترسی به دانش است.راولی  معتقد است که مدیریت دانش در اصطلاح مفهومی یک نمونه است و در اصطلاح تخصصی، مجموعه ای از راهکارها و اعمالی است که در پاسخ به نیازهای سازمان ها شامل جوامع و دولت ها در جامعه مبتنی بر دانش قرن بیست و یکم پدید آمده است.

اخیراً تعریفی از سوی سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه  (۲۰۰۳) ارائه شده است که به نظر می رسد علاوه بر تازگی، مفاهیم اصلی تعاریف موجود را به صورت خلاصه دربرمی گیرد. هم-چنین، این تعریف به صورت عملی در پژوهشی از سوی سازمان مذکور استفاده شده است: مدیریت دانش، مجموعه ای از فعالیت-های سازمانی برای خلق، کسب، توزیع دانسته ها و ارتقای به اشتراک گذاری دانش در داخل سازمان و محیط پیرامون آن است (حسن زاده، ۱۳۸۶) .

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه۹

۲-۲ مبانی نظری پژوهش مدیریت دانش ۹

۲-۲-۱ مدیریت دانش۹
۲-۲-۱-۱ زنجیره اطلاعات۱۰
۲-۲-۱-۲ دسته بندی انواع دانش۱۲
۲-۲-۱-۳ تعریف مدیریت دانش۱۳
۲-۲-۱-۴ تاریخچه مدیریت دانش۱۴
۲-۲-۱-۵ اهداف مدیریت دانش۱۵
۲-۲-۱-۶ نظریه های مدیریت دانش۱۷
۲-۲-۱-۷ الگوهای مدیریت دانش۱۸
۲-۲-۱-۸ مراحل مدیریت دانش۲۶
۲-۲-۱-۹ فرایندهای اصلی مدیریت دانش در کتابخانه-ها۲۷
۲-۲-۱-۱۰ مؤلفه های مدیریت دانش۳۰
۲-۲-۱-۱۱ موانع مدیریت دانش۳۳

پیشینه تحقیق مدیریت دانش

پیشینه پژوهش های داخلی مدیریت دانش

پیشینه پژوهش های خارجی مدیریت دانش

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: