مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناباروری (نازایی)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناباروری (نازایی)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناباروری (نازایی) در ۲۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۴
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناباروری (نازایی) در ۲۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب


  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc



قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

وضعیت باروری و عوامل وابسته به آن با ایجاد استرس روانی اجتماعی، کاهش رضایت از زندگی، افزایش مشکلات زناشویی و کاهش اعتماد به نفس جنسی و همچنین کاهش رضایت جنسی و زناشویی بر کیفیت زندگی مؤثر بوده و در نهایت باعث تغییر در کیفیت زندگی می شوند. ناباروری یک جنبه روان شناختی مهم در زندگی فرد و یکی از مهم ترین کارکردهای خانواده به شمار می رود، خواسته ایدئال افراد آن است که بارور باشند، ولی مانع بارداری شوند (نورانی و همکاران، ۲۰۱۲).

یک زوج زمانی از نظر بالینی نابارور تلقی می شوند که طی یک سال مقاربت بدون پیشگیری، باروری حاصل نگردد ناباروری گرچه یک بیماری نیست ولی می تواند باعث اختلالات مهم عاطفی گردد. ناباروری عوارض و عواقب روانی و اجتماعی متعددی بجا می­گذارد. ناباروری یکی از مشکلات فردی و اجتماعی است که صرف هزینه های گزافی را جهت درمان طلب کرده و می تواند باعث از هم گسیختگی ثبات خانواده گردد (برک و همکاران، ۲۰۱۲).

 

از نظر پزشکی ناباروری عبارت است از ناتوانی در بارداری پس از یک سال مشارکت و آمیزش جنسی بدون جلوگیری از بارداری. میزان ناباروری اولیه به سرعت در میان زنان جوان افزایش پیدا کرده است . عوامل مختلفی در افزایش ناباروری ذکر شده اند از جمله به تعویق انداختن باروری تا اوایل۳۰ یا اوایل ۴۰ سالگی، افزایش بیماری های مقاربتی، استفاده از روش های ضد بارداری خاص مثل IUD (مارکوین، ۱۹۹۸؛ به نقل از پوتینگر و همکاران، ۲۰۰۶)). میزان ناباروری در میان کشورها متفاوت است. در ایران شیوع ناباروری ۹/۲۴ درصد گزارش شده است. تقریبا ۳/۱ از موارد ناباروری با علت زنانه و ۳/۱ آن به مرد نسبت داده می شود و ۳/۱ آن در تعامل بین این دو است و ۲۰درصد­ باقیمانده با علت ناشناخته مشخص می شود. با این حال، به نظر می­رسد که زن بطور مداوم مسئول ناباروری یک زوج، شناخته می­شود و اوست که اغلب در معرض مجازات های اجتماعی و اقتصادی قرار می­گیرد. باروری در کشورهای اسلامی بسیار مطلوب در نظر گرفته می­شود و آن ممکن است باعث شود که شوهران این زنان، همسر خود را طلاق دهند یا اینکه اقدام به گرفتن همسر دوم نمایند، بدون رها کردن همسر اول. زندگی به عنوان زن نابارور می تواند بسیار استرس زا باشد. غالبا ترس این زنان از این است که همسر آنها در حال از دست دادن علاقه­ی خود نسبت به آنهاست (اردبیلی، مقدم، سلسالی، رمضان زاده و ندجات، ۲۰۱۱). ناباروری می­تواند زیان­های اجتماعی و روانی بر روی فرد داشته باشد. عواقب آشکار مثل طرد یا طلاق و شکل­های ظریفتری از ننگ اجتماعی که می­تواند منجر به انزوا و پریشانی روانی شود ( کوسینیو و دومار، ۲۰۰۷).

شاید یکی از سخت ترین عوارض هیجانی ناشی از ناباروری، از دست دادن احساس کنترل بر زندگی باشد. برای بسیاری از چنین زوج هایی، ناباروری نقطه­ی کانونی گفتمان­ها و وظایف روزانه می شود و اغلب به طرد از دیگر جنبه های مهم زندگی می­انجامد( رونتا و ریتان، ۲۰۱۰). بخش مهمی از هویت بزرگسالی با تولید مثل تحقق پیدا می­کند، هنگامی که این مسئله به راحتی رخ نمی­دهد، در زوج ها سردرگمی و عصبانیت ایجاد می­شود. در یک بررسی به عنوان ارزیابی روانی پی آمدهای ناباروری، بیشتر بیماران نابارور، بویژه زنان، ارزیابی و درمان ناباروری را ناراحت­کننده ترین تجربه ی زندگی­خود قلمداد می­کنند


-Marroquín

 .Pottinger

 . Cousineau&Domar

 .Revonta & Raitanen

  


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: