مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس والدگری ۲۴ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس والدگری ۲۴ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس والدگری عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۴
حجم ۴۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس والدگری قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های استرس والدگری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های استرس والدگری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 اگرچه علت و مسبب استرس والدگری در مفاهیم  گوناگونی  بیان شده است(آبیدین ،۱۹۹۲؛بلسکی ،۱۹۸۴؛تسرنیک و همکاران ،۲۰۰۲).اما دو مکتب برجسته در ارزیابی و بررسی این علت و تاثیر ها  وجود دارند،این دو مکتب شامل  محتویاتی است که به  خاطر آن به آنها نظریه های روابط- کودک – والدین  و نظریه ی مشاجرات روزمره می گویند ،این دو نظریه ،دو نظریه ی مقابل هم و رقیب هم نیستند اما در عوض چشم اندازی تناوبی و کامل کننده در مورد استرس والدگری ،علل و عواقب آن  ارائه می دهند(دیتر –دیکارد ،۲۰۰۸).

 

 

 

 

۱٫ نظریه ی استرس والدین –کودک – روابط کودک و والدین :
مهمترین نظریه استرس والدگری که  توسط محققان مورد امتحان قرار گرفته است ، سه قسمت جداگانه را  در ایجاد این استرس فرض می گیرد. P:حیطه و حوزه والدینی،آن جنبه هایی از استرس والدگری که از والدین بر می خیزد،C:حیطه یا حوزه کودک،آن جنبه از استرس والدگری که از  رفتارکودک  برمی خیزد،R:حیطه و حوزه روابط والد – کودک ،آن جنبه هایی از استرس والدگری که از روابط کودک-والدین برمی خیزد.طبق این نظریه در خانواده هایی که استرس والدینی بالایی  دارند و در رشد کودک و رفتار والدین مشکل وجود دارد ، بالا  بودن استرس حوزه  ی روابط کودک-والدینی  بیشتردیده می شود(آبیدین ،۱۹۹۲،۱۹۹۵).استرس حوزه ی والدینی ارتباط قوی با مسائل و مشکلات حوزه ی عملکردی خود والدین دارد(مثل افسردگی ،نگرانی وموارد دیگر)استرس حوزه ی کودک ارتباط قوی و مهم با نگرش در مورد کودک دارد(از قبیل مشکلات رفتاری وموارد دیگر)و بدکاری حوزه ی روابط والدینی –کودک ارتباط قوی با میزان درجه ی مسئولیت در روابط کودک- والدینی دارد(بندل ،استون ،فیلد و گولدستون ۱۹۸۹؛آیبرگ ،بوگس و رادریگوس ،۱۹۹۳).

 

 

 

این سه حوزه ی استرس والدگری به نوبه ی خود اکثر جنبه های کیفی و موثر رفتار والدینی را  تحت تاثیر قرار داده و موجب بدتر و خراب تر  شدن  آنها می شوند. که می تواند  موجب کاهش در مهرو محبت والدینی ،افزایش روش های خشونت بار انضباطی و ابراز  خصومت نسبت به کودک ، ثبات کم در رفتار والدین ،یا انزوای کامل از نقش والدینی  شود . که  این افت در کیفیت فرزند پروری در بیشتر نمونه ها به عنوان سوءاستفاده و  آزارگری با کودک  تعریف می شوند. که در نهایت م نجر به افزایش مشکلات رفتاری و عاطفی در کودک می شود که می توان  از آنها به خشونت ،نافرمانی،نگرانی و اندوه مزمن کودک  نام برد. نظریه کودک-والدین-روابط،از وجود  یک الگوی تاثیرگذار دوسویه والدین بر کودک و کودک بر والدین  صحبت می کند با این فرض که  با افزایش مشکلات رفتاری و عاطفی کودک در طول زمان ،استرس والدگری هم محتملا زیادتر می شود در نتیجه مشکلات در حوزه ی سلامت کودک و والدین ترویج می یابد.

 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۶ تعاریف مفاهیم استرس والد گری
۱-۶-۱ تعاریف نظری استرس والد گری
۱-۶-۲ تعاریف عملیاتی استرس والد گری
۱-۶-۲-۲استرس والد گری :نمره ای است که از طریق کاربرد پرسشنامه شاخص تنیدگی والدینی(PSI) بدست می آید.    2
۲-۲ استرس والدگری:    2
۲-۲-۱تعریف مفهوم استرس والدگری:    3
۲-۲-۲نظریه های استرس والدگری:    4
۲-۲-۲-۱ نظریه ی استرس والدین –کودک – روابط کودک و والدین :    4
۲-۲-۲-۲ نظریه ی تنش های روزمره :    5
۲-۲-۳ کودک و نقش والدگری  علل استرس:    7
۲-۲-۴ ارزیابی  استرس :    9
۲-۲-۵ مکانیسم های سازگاری:    10
۲-۳ پیشینه تحقیقات :    13
منابع :    16

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: