مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندی :آزمون ارشد محمد 37

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندی آزمون ارشد
فرمت فایل docx
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات 22
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری ( فصل دوم تحقیق ) در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

كیفیت زندگی كاری فرآیندی است كه به وسیله آن همه­ی اعضای سازمان از راه مجاری باز و متناسبی كه برای این مقصود ایجاد شده است در تصمیم­هایی كه بر شغل­شان به خصوص و بر محیط كارشان به طور كلی اثر می­گذارد و به نوعی دخالت می­یابند در نتیجه مشاركت و رضایت شغلی آن­ها از كار بیشتر می­شود و فشار عصبی ناشی از كار برای شان كاهش می­یابد، امروزه بهبود كیفیت زندگی كاری یكی از مهم­ترین اهداف سازمان و كسانی كه برای سازمان كار می­كنند، می­باشد. اگر فردی احساس كند كه كیفیت زندگی كاریش بهبود یافته است این مطلب به كارمند نیروی بیشتری در جهت انجام كارش می بخشد. نتیجه­ی این فرآیند، ایجاد نیروی زندگی و جو فعال در داخل گروه یا سازمان است كه موجب افزایش بهره ­وری فراتر از نتایج مورد انتظار با توجه به استاندارد­های تكنولو‍ژیك یا تجهیزات می­شود و همین مطلب خود موجب انگیزه بیشتری برای كار بهتر و در نتیجه كیفیت زندگی كاری بهتر می­شود (شعیب احمد، 2013).

در سال های اخیر اثر بسیاری از عوامل توسعه منابع انسانی بر عملکرد کسب و کار در بسیاری از تحقیقات گزارش شده است. در بنگاههای‏ کسب و کار که اغلب با تماس بین خدمت‏دهنده و خدمت‏گیرنده‏ مشخص می‏شود، کیفیت و قابلیت خدمت‏دهنده اثر مهم و مستقیمی بر فرآیند ارائه خدمت و همچنین‏ رضایت مشتری دارد. اولین تماس، اثر بسیار تعیین‏ کننده‏ای در چگونگی ارزیابی مشتری از خدمت‏ گیرنده دارد. ارتباط بین شایستگی و قابلیت نیروی‏ انسانی و کیفیت خدمت به مشتری از نظر مفهومی‏ بسیار زیاد است زیرا بیشتر کارها مخصوصا در سازمانهای خدماتی توسط کارکنان صورت می‏پذیرد. پس از گذشت سالها مدیران سازمانها به این نکته‏ توجه کردند که نیروی انسانی کارآمد یک مزیت‏ رقابتی محسوب می‏شود. به طور كلی، كیفیت زندگی كاری به عنوان یك فلسفه به معنی كیفیت و محتوای روابط بین انسان، شغل و انواع وظایف شغلی او است. این روابط از دیدگاه های مختلف مانند انسان، سازمان، اجتماع، طراحی شغل، سازمان كار، نیازها و ارزش های اساسی فرد و مفاهیم اجتماعی می­تواند مدنظر باشد (باقرپور، 2012). كیفیت زندگی كاری باعث تحقق تصمیم­گیری مشاركتی، امنیت شغلی، بهبود شرایط و محیط كاری، احساس مالكیت و خودگردانی، ایجاد فرصت پیشرفت شغلی، قدرشناسی از كار، توسعه و غنی­سازی شغلی، ارضای نیاز­های خود شكوفایی افراد و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در سازمان می­شود. میان كیفیت زندگی كاری و بهره وری نیروی انسانی رابطه­ی مستقیم و معنی داری وجود دارد، یعنی هر چه در ایجاد سیستم كیفیت زندگی كاری سرمایه گذاری كنیم، بر بهره وری سازمانی افزوده خواهد شد (قاسمی، 1393).

شعیب احمد (2013) نتایج پژوهش وی نشان داد كه عناصر اساسی كیفیت زندگی كاری در هر سازمان عبارتند از: بهداشت و ایمنی، امنیت شغلی، رضایت شغلی، استرس شغلی، محیط كار، تعادل كار و زندگی و روابط انسانی می باشد. برخی از استراتژی ها كه برای بهبود كیفیت زندگی كاری در سازمان ها با ساختار سازمانی متمركز؛ مشاركت كاركنان، طراحی كار و سازمان، آگاهی نیروی كار و راهنمایی شغلی، روابط درون گروه، نقش مدیران منابع انسانی، خود مدیریتی، كار تیمی، پاداش، جدول ساعات كار جایگزین و فرهنگ سازمانی مورد حمایت و توجه قرار گیرد (شعیب احمد، 2013

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: