مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن
مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن
هدف از این پایان نامه بررسی مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۰۲ |
حجم | ۲۵۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
مدل های کارآفرینی سازمانی
کارآفرینی سازمانی به معنای توسعه شایستگی ها و فرصت ها در درون سازمان از طریق ترکیبات گوناگون منابع جدید است.کارآفرینی درون سازمانی به عنوان سیستمی تعریف می شود که ظرفیت خلاق مدیران وکل نیروی کار در سازمان را افزایش داده و قابل بهره برداری می سازد. این سیستم ازطریق توسعه حوزه ها و واحدهای سازمانی و هم چنین توسعه محصولات و خدمات،سازمان را در جهت تعیین و دستیابی به اهداف کارآفرینانه حمایت می کند، منابع را شناسایی و آماده بهره برداری می سازد و برای دستیابی به رشد تولید و سود، بهترین عرضه کنندگان و مشتریان را در درون و خارج سازمان می یابد۱۹۸-۲۰۴): (Elango, et al, : ۲۰۰۷٫
کارآفرینی سازمانی عبارتست از مجموعه تلاشهایی برای توسعه مزیتهای رقابتی سازمان از طریق نوآوری و تغییرات معنیدار و نیز موازنه رقابت در یک صنعت میباشد(فری یرا ، ۲۰۰۲: ۲).مدلهای مختلفی برای کارآفرینی ارائه شده است که از آن میان به چهار مدل معروف که نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارند اشاره میشود:
۱٫الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پلرمن
کورنوال و پرلمن معتقدند که اصول کارآفرینی سازمانی به سازمانهای انتفاعی و بخش خصوصی محدود نمیشود، بلکه میتوان همین فرآیندها را در قبال سازمانهای غیرانتفاعی و غیر دولتی نیز به کار برد (کورنوال و پلرمن ،۱۹۹۰: ۲۱۷ به نقل از قلی پور و همکاران،۱۳۸۷: ۱۱۷). الگوآنها چارچوب کارآفرینی سازمانی را بر مبنای مدیریت راهبردی نشان میدهد. آنها بر اساس رویکرد مدیریت راهبردی، چهارچوب کارآفرینی سازمانی را چنین توصیف میکند:
اطلاعات ورودی از محیط داخلی و خارجی سازمان به تشخیص و ارزیابی فرصتهای جذب بازار کمک میکنند و به دنبال آن دورنما، مأموریت، هدفها و استراتژیها تعیین و سپس اجرا میشوند.
فهرست مطالب
مقدمه ۲
۱-۴چارچوب نظری ۶
۱-۵مدل تحقیق ۱۰
۱-۷تعاریف عملیاتی متغیر ها و واژه های کلیدی ۱۲
مقدمه ۱۸
۲-۱مفهوم کارآفرینی ۱۹
۲-۲تاریخچه کارآفرینی ۲۰
۲-۳ضرورت کارآفرینی برای تحول سازمان های امروزی ۲۳
۲-۴انواع کارآفرینی ۲۴
۲-۵فرآیند کارآفرینی سازمانی ۲۶
۲-۶تفاوت کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی ۲۸
۲-۷ویژگی های سازمان های کارآفرین ۲۹
۲-۸گام های موثر در مسیر کار آفرین نمودن سازمان: ۳۰
۲-۹مدل های کارآفرینی سازمانی ۳۲
۲-۱۰مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی ۴۱
۲-۱۱موانع کارآفرینی سازمانی ۵۲
۲-۱۲پیشینه تحقیق ۶۶
منابع
فهرست جداول
جدول(۲-۱) موانع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه سایکس و بلاک ۵۵
جدول(۳-۱)مشخصات متغیرهای تشکیل دهنده موانع داخلی ۸۱
جدول(۳-۲) مشخصات متغیرهای تشکیل دهنده موانع محیطی ۸۲
جدول(۳-۳)مشخصات متغیرهای تشکیل دهنده موانع برآیندی ۸۲
فهرست شکل ها
شکل(۱-۱) مدل موانع کارآفرینی سازمانی تحقیق ۹
شکل (۲-۴) مدل کارآفرینی آنتونیک و هیسریج(علی اکبر فرهنگی ،۵۱۳،۱۳۸۶) ۳۸
شکل(۲-۵) مدل تکاملی کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش(احمد پورداریانی،۱۶۳،۱۳۸۶) ۴۰
شکل(۲-۶) مدل کارآفرینی تامپسون(مقیمی،۱۲۲،۱۳۸۳) ۴۱
شکل(۲-۷)موانع کارآفرین سازمانی امیر سبهانی(۱۳۹۱) ۵۸
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت