مدیریت دامنه پروژه
مدیریت دامنه پروژه
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 200 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 403 |
مدیریت دامنه تحقیق
اهداف
پس از مطالعه این فصل، قادر خواهید بود:
1- اجزائی را كه مدیریت دامنه راپراهمیت خواهند كرد را درك كنید.
2- فرآیند برنامه ریزی استراتژیك را شرح دهید، روشهای مختلف انتخاب تحقیق مثل تحلیل ارزش خالص فعلی، مدل امتیاز دهی وزن داروكارت امتیازتراز شده رابكارگیرد، واهمیت ؟ را ؟ ایجاد درك كنید.
3- فرآیند برنامهریزی دامنه را و مندرجات اظهارنامه را توضیح دهید.
4- فرآیند تعریف دامنه را بحث كنید وبا استفاده ازروشهای قیاس، ازبالا به پایین به بالا، و برازش فكری یك ساختار تفكیك در(WBS) بسپارید.
5- اهمیت تایید اعتبار دامنه و كنترل تغییرات دامنه را برای پرهیز از گسترش دامنه در تحقیقهای فناوری اطلاعات درك كنید.
6- شرح دهید كه چگونه نرمافزار می تواند درمدیریت دامنه تحقیق كمك كند.
مدیریت دامنه تحقیق چیست؟
از فصل 2 بخاطر آورید كه چندید عامل در موفقیت تحقیق همراه هستند. خیلی ازاین عوامل، مثل درگیری كاربر با كار، اهداف روشن كاری، دامنه كمینه شده، و نیازهای اساسی شركت، اجزاء مدیریت دامنه تحقیق هستند. William v. levban مدیر برنامه مدرسه عالی مدیریت keller ،از عدم تعریف صحیح تحقیق ودامنه به عنوان دلایل اصلی شكست نام می برد.
یكی از بهترین و مشكل ترین جنبه های مدیریت تحقیق، بنابراین تعریف دامنه یك تحقیق است. Beld دامنه italic به تمامی كارهایی كه در تولید محصولات تحقیق می بایست صورت گیرند و فرآیندهایی كه برای تولید آنها بكار می روند اطلاق می شود. از فصل 2 بخاطر آورید كه واژه Bold موضوعات قابل عرضه تشریح كننده محصولات تولیدشده در بخشهای تحقیق می باشد. موضوعات قابل عرضه میتوانند محصول منسوب باشند مثل قطعهای سختافزار یا ماژولی نرمافزاری، یا انیكه فرآیند منسوب باشند یك سند برنامهریزی یا صورتجلسه ذینفعان پرروژه می بایست درخصوص آنچه كه محصولات تحقیق هستند و تا اندازهای و اینكه چگونه آن محصولات را تولید خواهند كردبه توافق برسند تا بتوانند تمامی موضوعات قابل عرضه را تعریف كرده باشند.
مدیریت دامنه تحقیق:
شامل فرایندهایی است كه در برگیرنده تعریف و كنترل آنچه كه در تحقیق هست یانیست می باشد. این اطمینان رامی دهد كه تیم و ذینفعان تحقیق درك یكسانی از محصولاتی كه تحقیق تولید خواهند نمود، فرآیندهایی كه تیم تحقیق هایی كه تیم تحقیقای برای تولید آنها بكار خواهند گرفت دارند. پنج فرآینداصلی در مدیریت دامنه تحقیق وجود دارد.
برنامهریزی دامنه:تعریف دامنه:تایید اعتبار دامنه:كنترل تغییرات دامنه :آغاز تحقیق برنامه ریزی استراتژیك وانتخاب تحقیق:تشخیص تحقیق های بالقوه:هم سو نمودن فناوری اطلاعات با كسب و كار:روشهای انتخاب تحقیقها:تمركز برروی نیازهای سازمانی :دستهبندی تحقیقهای فناوری اطلاعات:مشكلات:انجام تحلیل ارزش خالص فعلی، برگشت سرمایه ، و تحیلیل بازپرداخت:تحلیل ارزش خالص فعلی(NPV):برگشت سرمایه :تحلیل بازپرداخت:استفاده از یك مدل امتیازدهی وزن دار:برنامه ریزی دامنه و اظهار نامه دامنه منشور تحقیق:تعریف دامنه و ساختار تفكیك كارساختار تفكیك كاراستفاده از دستور العمل هاروشهای بالا – به پائین و پائین – به بالانگاشت فكرینصایحی برای تهیه WBS:تایید دامنه و كنترل تغییرات دامنهپیشنهاداتی برای بهبود دخالت كاربرپیشنهاداتی برای كاهش نقص و تغیر نیاز ها.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت