مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه عوامل ایجاد تمایز در سیستم های حاکمیت شرکتی

پایان نامه عوامل ایجاد تمایز در سیستم های حاکمیت شرکتی

این پایان نامه در مورد حاکمیت شرکتی و با موضوع بررسی عوامل ایجاد تمایز در سیستم های حاکمیت شرکتی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۵
حجم ۲۱۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد حاکمیت شرکتی و با موضوع بررسی عوامل ایجاد تمایز در سیستم های حاکمیت شرکتی می باشد. به عقیده کادبری که معروف به پدر حاکمیت شرکتی است، حاکمیت شرکتی، سیستمی است که در آن شرکت‌ها هدایت و کنترل می‌شوند. در واقع حاکمیت شرکتی در ارتباط با سیستم‌ها، فرآیندها، مسئولیت‌ها، نظام‌های کنترلی و تصمیم‌گیری در قلب و بالاترین سطح یک سازمان است.حساس یگانه و مداحی (۱۳۸۷)، در تحقیق خود اشاره به مجموعه‌ای از عوامل تأثیرگذار بر سیستم‌‌ها و قوانین حاکمیت شرکتی داشتند، مرور این عوامل و نحوه تأثیرگذاری آن‌ها به منظور درک تفاوت‌ها، خالی از لطف نیست. 

 

 

 

 

لذا در ادامه به به آن‌ها می‌پردازیم:

•    چارچوب‌های قانونی‌
تحقیقات زیادی در خصوص تأثیر چارچوب قانونی و به خصوص قوانین حمایتی از سهامداران بر سیستمها و قوانین حاکمیت شرکتی صورت گرفته. به عنوان مثال؛ لاپورتا و همکاران (۱۹۹۷) با بررسی ارتباط سیستم قانونی با نوع حاکمیت شرکتی در۴۹  کشور نمونه دریافتند که؛ از بین سیستم‌های قانونی مرسوم (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسکاندیناوی) کشورهایی که قانون مدنی (قانون نوشته) دارند، بالاخص کشورهایی که سیستم قانونی آن‌ها ریشه فرانسوی دارد، در مقایسه با کشورهایی که دارای قانون عرف (قانون نانوشته)  هستند، حمایت‌های ضعیف‌تری از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند و البته بازارهای سرمایه آن‌ها نیز کمتر توسعه یافته است. وجود تفاوت در قوانین حمایتی از سرمایه‌گذاران منجر به تفاوت در ساختار مالکیت (تمرکز بیشتر مالکیت )، تصمیمات مالی شرکتی و توسعه بخش بانکی خواهد شد. به عنوان مثال؛"قوانین حاکمیت شرکتی کشورهایی چون انگلستان، استرالیا، کانادا، نیجریه و کنیا به شدت بر حمایت از حقوق سهامداران تاکید می‌کند، ضمن اینکه ایالات متحده آمریکا قانون حاکمیت شرکتی خود را تحت عنوان ساربنیز اکسلی در سال ۲۰۰۲ با اهداف اصلی ارتقای مسوولیت‌پذیری شرکتی، افزایش افشای عمومی و بهبود کیفیت و شفافیت گزارشگری مالی و حسابرسی به ‌منظور حمایت از سهامداران تدوین و تصویب کرد". [23].

 

 

 

•    ساختارهای مالکیت شرکت‌
به عقیده حساس یگانه و مداحی (۱۳۸۷)، "ساختار مالکیت دو بُعد دارد: تمرکز مالکیت و هویت سهامداران. سهامداران مالکان شرکت هستند و انجام عملیات بازرگانی را به نمایندگی از خود به مدیران واگذار می‌کنند که این امر ممکن است منجر به تضاد منافع شود". همان‌طور که اشاره شد، ساختار مالکیت به طور مستقیم به سیستم‌های قانونی و قوانین حمایت از سهامداران بستگی دارد. به همین دلیل در انگلستان و امریکا به دلیل حمایت قوی از سهامداران، تعداد زیادی شرکت سهامی عام وجود دارد که در اغلب موارد نیز، مالکیت آن‌ها به‌طور گسترده پراکنده است و سهامداران تأثیر ضعیفی بر مدیریت شرکت دارند. در یک ساختار مالکیت پراکنده، مسائل نمایندگی بیشتر خواهد بود. اما کشورهایی مثل ژاپن و آلمان با قانون مدنی و قوانین حمایتی کمتر از سهامداران، در بیشتر موارد دارای ساختار مالکیت متمرکز هستند. که خود انگیزه‌ای برای سلب مالکیت اقلیت فراهم می‌آورد. [۲۳].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
۲-۱ مقدمه    13
۲-۲ حاکمیت شرکتی    14
۲-۲-۱ تاریخچه حاکمیت شرکتی    16
۲-۲-۲ تعاریف حاکمیت شرکتی    16
۲-۲-۳ اهمیت حاکمیت شرکتی    19
۲-۲-۴ سیستم‌های حاکمیت شرکتی     19
۲-۲-۴-۱ سیستم‌های درون سازمانی    20
۲-۲-۴-۲ سیستم‌های برون سازمانی    20
۲-۲-۵ عوامل ایجاد تمایز در سیستم‌های حاکمیت شرکتی     21
۲-۲-۶ مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی    24
۲-۲-۶-۱ مکانیزم‌های درون سازمانی (محاطی)    24
۲-۲-۶-۲ مکانیزم‌های برون سازمانی (محیطی)    25
۲-۲-۷ حاکمیت شرکتی در ایران    25
۲-۳ ساختار مالکیت و حاکمیت شرکتی    27
۲-۹ پیشینه تحقیق    61
۲-۹-۱ تحقیقات خارجی    61
۲-۹-۲ پیشینه تحقیقات داخلی
منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: