مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

این پایان نامه با هدف ارزیابی و اولویت بندی مقتضیات وجودی سازمان جهت استقرار مدیریت دانش، در سازمان صنایع دریایی گروه شناورهای اثرسطحی انجام شده است.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۳۲
حجم ۱۲۷۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه با هدف ارزیابی و اولویت بندی مقتضیات وجودی سازمان جهت استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی گروه شناورهای اثرسطحی انجام شده است.  در عصر امروز، دانش اساس رقابت است و سازمان ها برای ادامه حیات خود و کسب مزیت رقابتی پایدار باید منابع دانش خود را غنی سازی کنند. این امر مهم و حیاتی عصر حاضر، جزء با پیاده سازی و ارج نهادن به مدیریت دانش محقق نخواهد شد.

 

 

 

 

در چند سال اخیر، سازمان ها و شرکت های مختلف، پیوستن به مدیریت دانش را آغاز کرده اند که ظهور واژگان جدیدی چون مدیریت دانش، مهندسی دانش، دانش کاران و سازمان های دانش مدار، صحتی بر این گفتار ما است. پیتر دراکر با به کارگیری این واژگان، خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان ها را می دهد که در آن ها به جای قدرت بازو، قدرت ذهن حاکمیت دارد.

 

 

 

 

مدیریت دانش فرآیند شناسایی دارایی هوشمند و ایجاد فرهنگ و زیرساخت های اطلاعاتی است که مشارکت و فراگیری را ترغیب می نماید. این فرآیند به دنبال ایجاد یا به دست آوردن سرمایه هوشمند، پرورش و استفاده از تمام آن چیزی است که کارکنان می دانند؛ این سرمایه در سازمان های دانش محور امروز، زبان مشترکی است که ایده ها، مفاهیم و اطلاعات جدید را به کار گرفته و دانش جمعی را به وجود می آورد که با انتقال آن به محصولات و خدمات جدید، ارزش افزوده ایجاد می کند(متقی،۱۳۸۵،۲۵).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده  1

فصل اول:کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه۳
۱-۲- بیان مسأله  5
۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق  5
۱-۴- اهداف تحقیق ۶
۱-۵- سوالات تحقیق۷
۱-۶- فرضیه‏های تحقیق  8
۱-۷- قلمرو تحقیق۹
۱-۸- محدودیت های تحقیق ۹
۱-۹- اصطلاحات۱۰

 

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه۱۴
۲-۲- تاریخچه مدیریت دانش ۱۵
۲-۳- مفاهیم  مدیریت دانش ۱۸
۲-۴- انواع دانش ۲۲
۲-۵- ویژگی های دانش  25
۲-۶- منابع دانش ۲۷
۲-۷- تفاوت مدیریت داده،مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش۲۷
۲-۸- تعریف مدیریت دانش ۲۸
۲-۹- کاربرد مدیریت دانش ۳۰
۲-۱۰- اصول مدیریت دانش ۳۱
۲-۱۱- روش های دانش آفرینی در سازمان۳۳
۲-۱۲- مزایای مدیریت دانش ۳۴
۲-۱۳- چرخه دانش۳۵

۲-۱۴- مقتضیات،زیر ساخت ها و عوامل موفقیت مدیریت دانش۳۸

۲-۱۵- معیارها و زیر معیارهای بررسی شده در تحقیقات پیشین۳۸

۲-۱۵-۱- تحقیقات داخلی  39
۲-۱۵-۲- تحقیقات خارجی ۴۰
۲-۱۶- معیارها و زیر معیارهای مورد بررسی این تحقیق۴۱
۲-۱۷- تحقیقات پیشین در زمینه اولویت بندی معیار ها و زیر معیارها  51
۲-۱۸- انتخاب روش اولویت بندی زیر معیارها  52
۲-۱۸-۱-تصمیم گیری چند معیاره۵۲
۲-۱۸-۲- فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)   58
۲-۱۸-۳- روش ویکور   58
۲-۱۸-۴- دلایل بهکارگیری روش ویکور در این تحقیق۵۹
۲-۱۹- جمع بندی و نتیجه گیری ۶۱

 

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۳-۱-مقدمه۶۴
۳-۲- جامعه آماری۶۴
۳-۳- حجم نمونه ۶۵
۳-۴- مراحل و روش محاسبات تحقیق    65
۳-۴-۱-  روش بررسی وضع موجود مقتضیات مدیریت دانش    67
۳-۴-۲- اولویت بندی  زیرمعیار ها  71

 

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه  82
۴-۲- تجزیه و تحلیل داده های مرحله ارزیابی مقتضیات وجودی سازمان ۸۳
۴-۲-۱- محاسبه روایی و پایایی۸۳
۴-۲-۲- بررسی نرمال بودن متغیرها ۹۴
۴-۲-۳- انتخاب آزمون آماری۹۵
۴-۲-۴- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه اول ۹۷
۴-۲-۵- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه دوم ۱۰۱
۴-۲-۶- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه سوم۱۰۴
۴-۲-۷- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه چهارم۱۰۹
۴-۲-۸- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه پنجم۱۱۲
۴-۲-۹- نتایج تجزیه و تحلیل داده های مرحله ارزیابی مقتضیات وجودی سازمان۱۱۶
۴-۳- تجزیه و تحلیل داده های مرحله اولویت بندی زیر معیار ها  117
۴-۳-۱- تعیین ماتریس وزن شاخص ها۱۱۷
۴-۳-۲- بررسی سازگاری منطقی قضاوت ها ۱۲۲
۴-۳-۳- اولویت بندی زیر معیارها با استفاده از روش ویکور۱۲۵
۴-۴- نتایج ۱۴۳

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه ۱۴۵
۵-۲- نتایج حاصل از فرضیات  145
۵-۳- نتایج حاصل از اولویت بندی۱۴۸
۵-۴- تحلیل نتایج و روش پیشنهادی برای بهبود هر کدام از معیارها  151
۵-۵- پیشنهاد برای تحقیقات آتی ۱۵۳

منابع و مآخذ 

 

 

 

فهرست جداول

جدول۲-۱- نخستین تلاشها در راستای مدیریت دانش  17
جدول۲-۲-  خصوصیات داده،اطلاعات و دانش ۲۲
جدول۲-۳-  مزایای کمی و کیفی مدیریت دانش ۳۵
جدول۲-۴- چرخه های مدیریت دانش از دیدگاه های مختلف۳۷
جدول۲-۵- معیارهای های بررسی شده مدیریت دانش در تحقیقات صورت گرفته۴۹
جدول۳-۱-  CVI برای کل و معیار های پرسشنامه۶۹
جدول۳-۲- آلفای کرونباخ برای کل و معیار های پرسشنامه۷۰
جدول۳-۳- طیف قبول و رد فرضیات۷۱
جدول۳-۴-  ارزش گذاری شاخصها نسبت به هم۷۳
جدول۳-۵- متوسط شاخص سازگاری تصادفی ۷۵
جدول۳-۶- ارزش گذاری زیرمعیارها بر اساس شاخص ها نسبت به هم۷۶
جدول۴-۱  محاسبهCVR  و میانگین عددی قضاوت ها ی پرسشنامه عمومی ۸۶
۴-۲- محاسبهCVR  و میانگین عددی قضاوت ها ی پرسشنامه تخصصی۹۱
جدول۴-۳-  CVI برای کل و معیار های پرسشنامه۹۳
جدول۴-۴- آلفای کرونباخ برای کل و معیار های پرسشنامه۹۴
جدول۴-۵- نتایج بررسی نرمال بودن متغیرها (آزمون KS) 95
جدول۴-۶- طیف قبول و رد فرضیات۹۶
جدول۴-۷- آمار توصیفی ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان ۹۷
جدول۴-۸-  آزمون t-test در حالت دو دامنه برای فرضیه اول  98
جدول۴-۹- آزمون t-test در حالت یک دامنه برای فرضیه اول  99
جدول۴-۱۰- آزمون فریدمن۱۰۰
جدول۴-۱۱- میانگین رتبه ها ۱۰۰
جدول۴-۱۲- آمار توصیفی ظرفیت چارچوب سازمانی ۱۰۱
جدول۴-۱۳- آزمون t استیودنت در حالت دو دامنه۱۰۲
جدول۴-۱۴- آزمون t-test در حالت یک دامنه۱۰۳
جدول۴-۱۵- آزمون فریدمن۱۰۴
جدول۴-۱۶- میانگین رتبه ها  104
جدول۴-۱۷- آمار توصیفی ظرفیت مدیریت دانش۱۰۶
جدول۴-۱۸- آزمون t استیودنت ۱۰۶
جدول۴-۱۹- آزمون t-test در حالت یک دامنه۱۰۷
جدول۴-۲۰- آزمون فریدمن  107
جدول۴-۲۱- میانگین رتبه ها  108
جدول۴-۲۲- آمار توصیفی ظرفیت مدیریت دانش  109
جدول۴-۲۳- آزمون t استیودنت ۱۱۰
جدول۴-۲۴- آزمون t-test در حالت یک دامنه۱۱۰
جدول۴-۲۵- آزمون فریدمن ۱۱۱
جدول۴-۲۶- میانگین رتبه ها  111
جدول۴-۲۷- آمار توصیفی ظرفیت فناوری ۱۱۳
جدول۴-۲۸- آزمون t استیودنت ۱۱۳
جدول۴-۲۹- آزمون t-test در حالت یک دامنه۱۱۴
جدول۴-۳۰- آزمون فریدمن ۱۱۴
جدول۴-۳۱- میانگین رتبه ها  115
جدول۴-۳۲- نتایج نهایی مرحله ارزیابی مقتضیات وجودی سازمان۱۱۶
جدول۴-۳۳- مقایسات زوجی معیارها  118
جدول۴-۳۴- مقایسات زوجی شاخص ها پس از محاسبه میانگین هندسی ۱۱۹
جدول۴-۳۵- محاسبه جمع ستون ها۱۲۰
جدول۴-۳۶- نرمالایز کردن وزن ها۱۲۱
جدول۴-۳۷- متوسط سطری جدول مقایسات زوجی ۱۲۱
جدول۴-۳۸-  متوسط سطری جدول مقایسات زوجی ۱۲۲
جدول۴-۳۹- محاسبه ماتریس بردار مجموع وزنی ۱۲۳
جدول۴-۴۰- ماتریس اولیه نظرات متخصصان ۱۲۶
جدول۴-۴۱- محاسبه میانگین هندسی نظرات و تشکیل ماتریس تصمیم گیری۱۲۸
جدول۴-۴۲- نرمال سازی ماتریس تصمیم گیری۱۳۰
جدول۴-۴۳- ماتریس وزن معیارها ۱۳۲                                      
جدول۴-۴۴- تعیین بهترین و بدترین مقدار از میان مقادیر موجود برای هر شاخص ۱۳۳
جدول۴-۴۵- مربوط به محاسبه مقادیر S   و R    135
 جدول۴-۴۶- مقادیر S   و R   136
جدول۴-۴۷-  محاسبه مقدار Q و مشخص کردن شماره اولویت ها  138
جدول۴-۴۸- ترتیب اولویت بر اساسS،RوQ    140
جدول۴-۴۹- اولویت بندی نهایی زیرمعیارها بر اساسS، Rو Q  142
جدول۵-۱- وضع موجود و ترتیب اولویت زیر معیارها ۱۴۹

 

 

 

فهرست اشکال و نمودارها
شکل ۲-۱- روابط داده، دانش و اطلاعات ۱۸
شکل۲-۲- معیارهای اصلی مورد بررسی در تحقیق ۴۲
شکل۲-۳- مدل های MADM با توجه به طبقه بندی جبرانی و غیرجبرانی۵۵
شکل ۲-۴- انواع روش های MADMاز نظر کاربرد۵۷
شکل۲-۵- مدل مفهومی تحقیق۶۲
شکل۳-۱- روند عملیاتی تحقیق۶۶
شکل۴-۱- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان ۱۰۰
شکل۴-۲- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت چارچوب سازمانی ۱۰۵
شکل۴-۳- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت مدیریت تغییر  108
شکل۴-۴- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت مدیریت دانش  112
شکل۴-۵- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت فناوری ۱۱۵


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: