پرسشنامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج
پرسشنامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج
هدف از این پرسشنامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۲ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی |
توضیحات کامل
هدف از این پرسشنامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد.در این پژوهش از سه پرسشنامه هوش اخلاقی، مهارتهای اجتماعی ماتسون و عملکرد تحصیلی فام وتیلور استفاده گردیده است که هر یک از پرسشنامه ها به شرح ذیل توضیح داده شده اند.
۱- پرسشنامه هوش اخلاقی ۴۰ سوال
پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل در سال (۲۰۰۵) در ده بعد و شامل ۴۰ عبارت است و به صورت لیکرت (هرگز، به ندرت، گاهی اوقات، اغلب و تمام اوقات) نمره گذاری شده اند. (سیادت، مختاری پور و کاظمی، ۱۳۸۸)
۲- مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون ۵۶ سوال
مقیاس سنجش مهارتهای اجتماعی ماتسون که توسط ماتسون و همکاران در سال ۱۹۸۳ برای سنجش مهارتهای اجتماعی افراد ۴ تا ۱۸ سال تدوین گردیده است. این مقیاس دارای ۵۴ عبارت است که مهارتهای اجتماعی کودکان را توصیف می کنند. پاسخها براساس یک شاخص پنج درجه ای از نوع مقیاس لیکرت با دامنه ی نمره ی ۱ (هیچوقت) تا ۵ (همیشه) نمره گذاری می شوند.
۳- پرسشنامه عملکرد تحصیلی ۴۸ سوال
این پرسشنامه اقتباسی از پژوهش های فام و تیلور (۱۹۹۹) در حوزه ی عملکرد تحصیلی است که برای جامعه ی، ایران اعتباریابی شده است (درتاج، ۱۳۸۳؛ به نقل از قلتاش و همکاران، ۱۳۸۹). آزمون عملکرد تحصیلی قادر است با ۴۸ سئوال، ۵ حوزه مربوط به عملکرد تحصیلی اندازه گیری نماید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت