پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان
پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان در ۳۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت Doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۰ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی |
توضیحات کامل
پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان در ۳۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت Doc
پروپزال کارشناسی ارشد شامل:
مقدمه و بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف اصلی و فرعی پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
پیشینه پژوهش
طرح پژوهش
جامعه و نمونه پژوهش
روش نمونه گیری
ابزار های پژوهش
روش جمع آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA
فایل به صورت ورد و با فرمت doc می باشد و قابل ویرایش می باشد.
قسمت هایی از پروپزال:
بیان مساله
اعتیاد به مواد طبیعی و مصنوعی مختلف در چند دهه گذشته رشد فزاینده ای داشته که حاکی از بروز یک مشکل جدی در سلامت جسمی و اجتماعی است (بخشانی، ۱۳۸۱). بر اساس آخرین گزارشات از سوی دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر دفتر برنامه ریزی (۱۳۸۷) در ارزیابی سریع وضعیت سوء مصرف و وابستگی به مواد مخدر در ایران، تعداد معتادین کشور در سال ۱۳۸۶برابر۱۲۰۰۰۰۰نفر تخمین زده شده است. از طرفی آمارها نشانگر این هستند که میزان مصرف مواد در بین جوامع مختلف به ویژه در میان نوجوانان و جوانان افزایش چشمگیری داشته است (ملچر، چاستانگ و گلدبرگ[۱] ، ۲۰۰۷).
بنابراین بایستی با آموزش مناسب برای این دوره سنی، از گرایش افراد به سوء مصرف مواد پیشگیری به عمل آورد. از طرفی تحقیقات نشان می دهد که تاکید صرف به روش های پیشگیری سنتی پاسخگوی مشکلات امروزی نیست و به منظور پیشگیری موثر شناخت و درک علل رفتاری ضروری به نظر می رسد (سهرابی، هادیان، دائمی و اصغر نژاد، ۱۳۸۷). ابعاد مشکلات سوء مصرف مواد و نتایج مایوس کننده رویکردهای درمانی و پیشگیری، دو عامل محرک قوی برای تدوین و کاربرد رویکرد های پیشگیری جدید می باشد. آموزش های فراوانی با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد وجود دارد که از بین آنها مهارت های اجتماعی مورد تاکید قرار دارد. مهارتهای اجتماعی بر رفتارهای فراگرفته مطلوبی اشاره دارد که فرد را قادر می سازد با دیگران رابطه مطلوبی داشته و از واکنش های نامعقول اجتماعی خودداری کند. مهارتهای اجتماعی طیف گسترده ای از رفتارها از قبیل توانایی شروع ارتباط موثر و مناسب با دیگران، ارائه پاسخ های مفید و شایسته، تمایل به رفتارهای سخاوتمندانه، همدلانه و یاری گرانه، پرهیز از تمسخر، قلدری و زورگویی به دیگران را شامل می شود (ماتسون، فی، کو و اسمیت[۲]، ۲۰۰۰).
[۱] -Melcher, Chastang, & Guldenberg
[۲] – Matson, Fee, Coe ,& Smith
در تعریفی دیگر، مهارتهای اجتماعی اغلب به عنوان مجموعه ی پیچیده ای از مهارت ها در نظر گرفته شده است که شامل ارتباط، حل مساله و تصمیم گیری، جرات ورزی، تعاملات با همسالان و گروه و خود مدیریتی می شود (لانیس و افروسینی[۱]، ۲۰۰۸). با وجود آنکه این واژه به ظاهر ساده به نظر می آید اما به
[۱] -Loannis & Efrosini
فرضیه های پژوهش
۱- آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر آمادگی به اعتیاد، عزت نفس و خشم مؤثر است.
1-1- آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر کاهش آمادگی به اعتیاد مؤثر است.
2-1- آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر افزایش عزت نفس مؤثر است.
3-1- آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر کنترل خشم مؤثر است.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت