مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروپوزال ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

پروپوزال ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

هدف از این پژوهش ارائه الگوی تلفیقی تدوین استراتژی بر مبنای تحلیل سواتSWOT و رویکرد مبتنی بر منابع RBV  در راستای کسب مزیت رقابتی پایدار در شرکت بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۵۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود پروپوزال پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

پروپوزال ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

هدف از این پژوهش ارائه الگوی تلفیقی تدوین استراتژی بر مبنای تحلیل سواتSWOT و رویکرد مبتنی بر منابع RBV  در راستای کسب مزیت رقابتی پایدار در شرکت بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

چکیده
دیدگاه ها و مدل های مختلفی در زمینه
تدوین استراتژی وجود دارد که هریک دارای معایب و مزیت هایی می باشند. یکی از مطرح ترین آنها که در کشور ما نیز دارای سابقه زیادی می باشد، تحلیل SWOT است که همزمان دو محیط داخلی و خارجی را بررسی می کند و با بهره جستن از نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی سازمان به تدوین استراتژی می پردازد. اخیراً ایرادها و انتقادات بسیاری به تحلیل SWOT وارد شده است. این مسئله باعث شده که برخی از صاحبنظران از اتمام دوره مفید تحلیل SWOT سخن بگویند. اما با وجود انتقادهایی که بر این تحلیل  وارد می شود، این رویکرد دارای مزایای بسیاری نیز می باشد. یکی از ایرادات عمده  تحلیل SWOT عدم تمرکز کافی بر روی مقوله مزیت رقابتی می باشد. یکی از مطرح ترین  دیدگاه هایی که تمرکز خود را در تدوین استراتژی های سازمان، بر دستیابی به مزیت رقابتی قرار داده  است ، دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) می باشد. 

این دیدگاه توجه خود را بر استفاده از منابع و توانمندی های سازمان جهت دستیابی به مزیت رقابتی پایدار معطوف نموده است. در این پژوهش یک مدل تدوین استراتژی با تلفیق تحلیل SWOT و رویکرد مبتنی بر منابع ارائه شده است. در توسعه‌ی این مدل ضمن حفظ مزایای هر دو رویکرد مذکور، به حذف معایب عمده آنها نیز پرداخته شده است. توجه به نقش منابع و مزیت های رقابتی در تدوین استراتژی های سازمان، در کنار عوامل چهارگانه ضعف، قوت، فرصت و تهدید،  یکی از جنبه های جدید و مهم این مدل می باشد . همچنین مدل مذکور کارایی بالایی در طبقه بندی منابع سازمان به لحاظ وضعیت رقابتی آنها دارد که به برنامه ریزی جهت ارتقاء منابع و استفاده بهینه از آنها کمک شایانی می‌نماید. این تحقیق یکی از محدود پژوهش هایی است که در آن مبانی رویکرد مبتنی بر منابع به صورت کاربردی مورد توجه واقع شده است و می تواند به سازمان های مختلف در تدوین استراتژی کمک نماید. مدل مذکور در شرکت بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون پیاده‌سازی شده است که نتایج آن نشانگر کارایی مدل در تدوین استراتژی های سازمانی می باشد.

کلمات کلیدی: تدوین استراتژی، تحلیل SWOT، رویکرد مبتنی بر منابع، مزیت رقابتی

مقدمه
آنچه در دنیای امروز، شرکتها و سازمان ها را با دنیای چند دهه قبل آنها متمایز می کند، محیط ناپایدار و پیچیده، رقابت فزاینده، تغییرات و تحولات سریع، پیشرفتهای تکنولوژیکی، توسعه روزافزون ارتباطات و مبادلات سریع اطلاعات و … می باشد. سازمان ها به منظور موفقیت و بقا در چنین محیطی نیازمند استفاده از اصول نوین برنامه ریزی و مدیریت هستند. یکی از مقولاتی که در چند دهه اخیر توجه بسیاری از سازمان ها را به خود معطوف نموده است، بحث برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک است. برنامه ریزی استراتژیک به سازمان این امکان را میدهد که به شیوهای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل ننماید.
برنامه ریزی استراتژیک از سه فاز تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی ها تشکیل شده است. دیدگاه ها و مدل‌های مختلفی در زمینه تدوین استراتژی وجود دارد که هریک دارای معایب و  مزیت هایی می باشند. در این پژوهش به دنبال این هستیم که با تلفیق و استفاده توأم  از مزایای تحلیل  SWOT و رویکرد مبتنی بر منابع (RBV ) به
الگویی کارا برای تدوین استراتژی های سازمان دست پیدا کنیم.

فهرست مطالب

چکیده    ۱
فصل اول: کلیات
۱-۱    مقدمه        ۲
۱-۲    تعریف مسأله و ضرورت انجام تحقیق    ۳
۱-۳    سؤالات و اهداف پژوهش    ۳
۱-۴    فرضیات مورد آزمون    ۴
۱-۵    روش تحقیق    ۴
۱-۶    ساختار گزارش    ۵

معرفی مدل پیشنهادی تدوین استراتژی
۳-۱    مقدمه        ۳۷
۳-۲    سابقه پژوهش    ۳۷
۳-۳    شرح مدل پیشنهادی تدوین استراتژی    ۴۲
۳-۳-۱    تعیین مأموریت و چشم انداز سازمان    ۴۲
۳-۳-۲    تعیین عوامل چهارگانه    ۴۲
۳-۳-۳    غربال سازی عامل ها    ۴۴
۳-۳-۴    حیطه بندی منابع سازمان    ۴۴
۳-۳-۵    تعیین منابع در هر حیطه    ۴۴
۳-۳-۶    اجرای چارچوب VRIO    ۴۵
۳-۳-۷    تعیین ارتباطات بین عوامل و منابع در هر حیطه    ۴۵
۳-۳-۸    تعیین اهداف کلان    ۴۷
۳-۳-۹    تعیین گزینه های استراتژی در هر حیطه    ۴۷
۳-۳-۱۰    اولویت بندی گزینه ها و انتخاب استراتژی های اصلی    ۴۹
۳-۳-۱۱    هدف گذاری وضعیت رقابتی منابع    ۴۹

مراجع    

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: