پروپوزال بررسی رابطه میزان آگاهی نگرش بهداشت فردی با سلامت روان و مهارت های ارتباطی دانش آموزان
پروپوزال بررسی رابطه میزان آگاهی نگرش بهداشت فردی با سلامت روان و مهارت های ارتباطی دانش آموزان
پروپوزال بررسی رابطه میزان آگاهی نگرش بهداشت فردی با سلامت روان و مهارت های ارتباطی دانش آموزان در ۱۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۳ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی |
توضیحات کامل
پروپوزال بررسی رابطه میزان آگاهی نگرش بهداشت فردی با سلامت روان و مهارت های ارتباطی دانش آموزان در ۱۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پروپزال کارشناسی ارشد شامل:
مقدمه و بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف اصلی و فرعی پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
پیشینه پژوهش
طرح پژوهش
جامعه و نمونه پژوهش
روش نمونه گیری
ابزار های پژوهش
روش جمع آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA
فایل به صورت ورد و با فرمت doc می باشد و قابل ویرایش می باشد.
قسمت هایی از پروپزال:
بیان مساله
مهارت های ارتباطی به صورت های مختلفی می باشد. مانند: توانایی گوش دادن که به عنوان یک مهارت اساسی در روابط بین فردی همواره مورد توجه بوده است. این مهارت نوعی از مشارکت فعال در یک گفت و شنود است فعالیتی که گوینده را در انتقال منظور خویش یاری می کند ( امین چهار سوقی، ۱۳۸۱). مهار نظم دهی به هیجان ها به عنوان مؤلفه دیگری از مهارت های ارتباطی نقش مهمی در برقراری تداوم و سلامت روابط اجتماعی ایفا می کند و به طور کلی این مهارت ناظر بر توانایی ابراز احساس ها و مهار آنها و نیز کنار آمدن با هیجان ها و عواطف دیگران است( گلمن۳، به نقل از پارسا، ۱۳۸۳). توانایی دریافت و ارسال پیام های واضح ارتباطی به عنوان یکی دیگر از مولفه های مربوط به مهارت های ارتباطی همواره مورد توجه بوده است( وایوگن و روش۴، ۲۰۰۳). خلاصه اینکه مهارت های ارتباطی و اجتماعی در زندگی روزمره دارای بیشترین پیوند با رفتارهای بین فردی هستند( نوتا وسورسی۵، ۲۰۰۳).
هر ارتباط حداقل شامل سه جزء فرستنده پیام، پیام و گیرند ه پیام است. مهارتهای ارتباطی نیز به طور کلی مربوط به فرایند برقراری ارتباط میان حداقل دو نفر است و به مجموعه رفتارهایی اطلاق می شوند که به انسان کمک می کنند تا میان عواطف و نیازهای خود ارتباط برقرار کند و به اهداف میان فردی و اجتماعی دسترسی یابد. به عبارت دیگر مهارتهای اجتماعی، رفتارهای آموخته شده ای هستند که بر روابط بین فردی با همسالان و سایر افراد بزرگسال تأثیر می گذارند(پالاهنگ، ۱۳۷۸).
پژوهشها نشان می دهند کودکان و نوجوانانی که در کسب مهارتهای اجتماعی و ارتباطی نقص دارند، پیامدهای منفی کوتاه مدت و بلند مدتی را تجربه می کنند(کاترین۶، ۲۰۰۶). بی بهره بودن کودکان غیر اجتماعی از مهارتهای گسترده و متنوع مثل برقراری رابطه، همکاری، پاسخ به دوستان، رابطه کمبود مهارتهای اجتماعی و مشکلات و اختلالات شدید در نوجوانی و بزرگسالی، رابطه داشتن ، کمبود مهارتهای ارتباطی و اجتماعی با ناسازگاری در محیط های آموزشی همگی حکایت از اهمیت برقراری مهارتهای ارتباطی و اجتماعی در کودکان و نوجوانان دارد(فتحی، ۱۳۷۸).
فرضیه ها
۱-بین میزان آگاهی نگرش بهداشت فردی با سلامت روان دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.
۲-بین میزان آگاهی نگرش بهداشت فردی با مهارت های ارتباطی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.
۳-بین سلامت روان یا مهارت های ارتباطی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت