مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه افسردگی و اضطراب

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه افسردگی و اضطراب

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی و اضطراب که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۸
حجم ۲۷۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری افسردگی و اضطراب عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.  

 

 

بیماران مبتلا به اضطراب و افسردگی از اختلالات شناختی مانند احساس منفی از خود، عملکرد خود و آینده ی خود که موجب عدم اعتماد به نفس می شود رنج می برند. از مشکلات دیگر این بیماران تفکر خوب و بد است که تمام افراد و مسایل زندگی را به صورت خوب مطلق یا بد مطلق می بینند (کاپلان،۲۰۰۷، ص۹۹۱).

 

 

 

در مورد عارضه ی اضطراب، بیمار در بسیاری از مواقع با علایم جسمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال، تپش قلب، احساس تنگی نفس، دردهای قفسه سینه با دردهای جسمی بدون علت در اندام ها، سر درد، بی خوابی، سرگیجه و سبکی در سر، تعریق، لرزش و مورمور شدن اندام ها، عدم تمرکز، اختلال حافظه، ناراحتی گوارشی به صورت احساس نفخ، یبوست و درد-های گوارشی و تکرر ادراری به پزشک مراجعه می کند.
بیماران مضطرب همچنین دچار علایم احساس لقمه در گلو، دلشوره، نگرانی های بدون علت و اختلال خواب، اشتها و عملکرد جنسی هستند. بسیاری از این بیماران به علت شکایات جسمی به کلینیک های داخلی یا جراحی مراجعه می کنند و در مورد وضعیت خود دچار نگرانی های شدید هستند. 

 

 

 

میلر  می گوید: افسردگی مانند فقر همیشه با ما است، همه ما معنی غم و افسرگی را می دانیم چرا که گاه و بیگاه دچار رنج شده ایم. نومیدی در عشق مرگ والدین و سانحه شکست در شغل و بسیاری از مسائل دیگر باعث اندهگینی مردم شده است که در بیماری افسردگی نیز نقطه شروع با همین موارد است. متخصصان بالینی از دیر باز به رابطه بین حوادث زندگی و مشکلات آن به ابتلا به بیماری افسردگی پی برده اند (فروگات، به نقل از فیروزبخت،۱۳۸۷، ص۲۰۲).

 

 

 

ملکی و دیگران (۱۳۷۲) میزان و شدت شیوع افسردگی و اضطراب را در میان دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی همدان را مورد بررسی قرار دادند. نتایج تحقیق آن ها نشان می دهد که ۱/۲۷% از دانشجویان در آزمون افسردگی یک نمره-ای معادل یا بالاتر از ۱۸ داشته اند. در این تحقیق رابطه برخی متغیرها مثل، وضعیت خانوادگی، مالی و اجتماعی، شغلی، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، رشته و سال تحصیلی، سرابق ابتلاء به بیماری جسمانی و روانی با افسردگی و اضطراب دانشجویان مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری افسردگی و اضطراب

تعریف عملیاتی افسردگی و اضطراب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی و اضطراب 

فصل اول : کلیات تحقیق
۱-۷ تعاریف متغیرهای پژوهش    7
۱-۷-۱ تعاریف نظری    7
۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش    8
۲-۱ مقدمه    5
۲-۲ مبانی نظری و ادبیات پژوهش    8
۲-۲-۱ تاریخچه اضطراب    8
۲-۲-۲ تاریخچه افسردگی    11
۲-۲-۳ تعاریف و نظریههای اضطراب    14
۲-۲-۴ تعاریف و نظریههای افسردگی    23
۲-۲-۴-۱ افسردگی از دیدگاه روان پویایی:    27
۲-۲-۴-۲ افسردگی از دیدگاه رفتارگرایان:    27
۲-۲-۴-۳ افسردگی از دیدگاه شناختی:    28
۲-۲-۴-۴ افسردگی از دیدگاه اجتماعی:    29
۲-۲-۵ انواع اضطراب    31
۲-۲-۵-۱ اضطراب موقعیتی:    31
۲-۲-۵-۲ اضطراب خصیصهای:    31
۲-۲-۶ انواع افسردگی    32
۲-۲-۶-۱ افسردگی در نوجوانی    32
۲-۲-۶-۲ افسردگی پنهان    32
۲-۲-۶-۳ افسردگی اتکائی    33
۲-۲-۶-۴ افسردگی رجعتی    33
۲-۲-۶-۵ افسردگی پس از زایمان    33
۲-۲-۶-۶ افسردگی نوروتیک    33
۲-۲-۶-۷ افسردگی عضوی    34
۲-۲-۶-۸ افسردگی علاقی    34
۲-۲-۶-۹ افسردگی ناشی از موفقیت    34
۲-۲-۶-۱۰ افسردگی ناشی از مصرف دارو    35
۲-۲-۶-۱۱ افسردگی در نتیجه پیری    35
۲-۲-۶-۱۲ افسرگی فصلی    35
۲-۲-۶-۱۳ افسردگی در دانشجویان    36
۲-۲-۶-۱۴ افسردگی در زنان    36
۲-۲-۷ درمان افسردگی براساس نظریه یادگیری    39
۲-۲-۸ انواع درمانهای افسردگی    40
۲-۲-۸-۱ شناخت درمانی:    40
۲-۲-۸-۲ رفتار درمانی:    41
۲-۲-۸-۳ درمان بین فردی    41
۲-۲-۸-۴ رواندرمانی تحلیلگرا    41
۲-۲-۸-۵ رواندرمانی حمایتی    42
۲-۲-۸-۶ گروه درمانی    42
۲-۲-۸-۷ رواندرمانی خانواده    42
۲-۲-۹ تعریف کودکان استثنایی    42
۲-۲-۹-۱ تعریف آموزش و پرورش استثنایی    44
۲-۲-۱۰  علل افسردگی معلمان زن :    45
۲-۲-۱۰-۱ معلمی سختترین شغل دنیا (مقدمهای بر استرس معلمان زن)    46
۲-۲-۱۰-۲ نظم دانشآموزان فضا را مناسبتر میکند    47
۲-۲-۱۰-۳ هنر معلم فقط در آموزش نیست    49
۲-۲-۱۰-۴ معلمان زن با استرسهای گوناگونی مواجه هستند    50
۲-۲-۱۰-۵ کنترل کلاس    51
۲-۲-۱۰-۶ برقراری ارتباط با دانشآموزان    52
۲-۲-۱۱ استرس معلمان زن    56
۲-۲-۱۱-۱ نشانهها و علائم استرس در معلمان زن    57
۲-۲-۱۱-۲ منابع استرس معلمان زن    57
۲-۲-۱۱-۳ ویژگیهای شخصیتی و استرس    57
۲-۲-۱۱-۳ -۱ مدیریت زمان    58
۲-۲-۱۱-۳-۲ خودپیجویی    59
۲-۲-۱۱-۳-۳ خودآرامبخشی    59
۲-۲-۱۱-۳-۴ مثبت اندیشی    60
۲-۲-۱۱-۳-۵ گشودگی    60
۲-۲-۱۱-۳-۶ افزایش تواناییها و مهارتها    61
۲-۲-۱۱-۴ آثار تخریبی استرس شدید در تدریس    62
۲-۲-۱۲ منابع شایع استرس    63
۲-۲-۱۳ رابطه رضایت شغلی با استرس    64
۲-۲-۱۳-۱ مهار استرس با استفاده از رژیم غذایی    65
۲-۲-۱۳-۲ تأثیر خنده بر کاهش استرس    67
۲-۲-۱۳-۳ برخورد عملی با استرس    67
۲-۲-۱۴  عصبانیت و راههای پیشگیری از آن    68
۲-۲-۱۴-۱ عصبانیت و راهحل آن    70
۲-۲-۱۵  اضطراب عامل مرگ بیماران قلبی است    73
۲-۲-۱۶ شخصیت تیپ آ    74
شخصیت نوروتیک    76
مدرسه سالم    78
۲-۲-۱۷ افزایش روحیه کارکنان    83
۲-۳ پیشینههای پژوهش    84
۲-۳-۱ پیشینه داخلی    84
۲-۳-۲ پیشینه خارجی    87
۲-۴ جمعبندی و چهارچوب نظری تحقیق    89

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: