چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقص بینایی
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقص بینایی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص بینایی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۹ |
حجم | ۳۳۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال نقص بینایی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
باراگا (۱۹۷۶) کودکانی را نابینا میداند که فقط توانایی ادراک نور را دارند و لذا برای آموزش خواندن باید از خط بریل یا روشهای مشابه بدون استفاده از حس بینایی بهره گیرند. او کودکانی را کم بینا میداند که در تشخیص اشیایی که با فاصله از آنها قرار دارند دچار مشکل هستند، اما در تشخیص اشیا با مواردی که در فاصلههای کمتری از ۶۰ سانتی متر میباشد مشکل چندانی ندارند. باراگا نوع سومی از این کودکان را تحت عنوان کودکان با اختلال در میدان دید اضافه میکند. این گروه در میدان دید خویش نقاط کوری دارند که اگر چیزی در این نقاط قرار گیرند، برای آنها قابل رویت نمیباشند. در هر صورت نقص بینایی، معلولیتی را سبب میشود که یادگیری را برای فرد دشوار میسازد (باراگا، ۱۹۷۶، به نقل از نادری، ۱۳۸۶).
فهرست مطالب
تعریف نظری نقص بینایی
تعریف عملیاتی نقص بینایی
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص بینایی
مقدمه 9
۲-۲ نقص بینایی 9
۲-۲-۱ اهمیت حس بینایی 9
۲-۲-۲ تعریف و طبقهبندی نقص بینایی 10
۲-۲-۳ علل نقص بینایی 12
۲-۲-۴ نحوه برخورد فرد نابینا با نقص بینایی 13
۲-۲-۵ نکات ضروری در آموزش نابینایان 14
۲-۸ پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق
۲-۸-۱ تحقیقات انجام شده پیرامون در خارج از کشور
۲-۸-۲ تحقیقات انجام شده در ایران
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت