مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی برق در اداره برق واحد خدمات مشترکین

گزارش کارآموزی برق در اداره برق واحد خدمات مشترکین

گزارش کاراموزی برق در اداره برق واحد خدمات مشترکین در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کاراموزی برق در اداره برق واحد خدمات مشترکین در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


بخشی از متن :

 

اینجانب در مدت یک ماه کارآموزی ،در واحدهای مختلف اداره برق مشغول بکار بودم واز نزدیک با عملکرد این واحدها ونقاط قوت وضعف آنها آشنا شدم . از جمله واحدهایی که در آنها کار کردم خدمات مشترکین مصارف عادی وسنگین ،اصلاح وساماندهی ،نوسازی ونگهداری شبکه بود که در این جزوه ،اهم فعالیتهایی که در این واحدها انجام می شود شرح داده خواهد شد .


الف)خدمات مشترکین مصارف عادی وسنگین :

 

مهمترین فعالیتهای خدمات مشترکین به این ترتیب است :

 درمراجعه متقاضیان مصارف عادی درمحدوده خدمات شهری وروستا جهت اخذانشعاب ،با دریافت مدارک کپی شناسنامه وپروانه ساخت ،اعلامیه بانکی صادر وپس از واریز وجه توسط متقاضی ،در صورتیکه نیاز به احداث شبکه نباشد ،یکروزه انشعاب واگذار می شود .

اما متقاضیان صنعتی وتولیدی وبطور کلی متقاضیان خارج از محدوده خدمات شهری بایستی از طریق خدمات مشترکین مصارف سنگین اقدام نمایند . روال کار به این ترتیب است که پس از درخواست متقاضی ،فرم مربوطه به واحد بهره برداری ذیربط ارسال می شود . وپس از ارائه طرح اولیه توسط واحد بهره برداری ،به قسمت طراحی ارسال می شود . در قسمت طراحی کارشناسان طراحی طبق استانداردهای وزارت نیرو ،طرح اولیه را ویرایش یا اصلاح کرده وتوسط نرم افزارهای کامپیوتری طراحی می کنند وپس از آن در کمیسیون فروش ،مستقر در مرکز شرکت مطرح وپس از تائید توسط اعضا ،جهت اجرا به نوسازی ارسال می شود که متاسفانه واگذاری اینگونه انشعابات بعلت روال طولانی آن ،بعضا تا ۶ماه بطول می انجامد ولازم است شرکت توزیع برق استان برای جلب رضایت ارباب رجوع ،روال کار را کوتاه کرده وزمان واگذاری انشعاب را به حداقل برساند .

وظیفه دیگر خدمات مشترکین صدور قبض برای مشترکین برق ووصول مطالبات بهای برق مصرفی مشترکین می باشد که این کار یکی از وظایف سنگین خدمات مشترکین بوده ومعمولا در گیریهای لفظی وبعضا فیزیکی توسط سیمبانان قطع ووصل ومشترکین بدهکار بوجود می آید . با توجه به اهمیت وحساسیت وصول مطالبات که بخش اعظم در آمد شرکت توزیع از آن محل تامین می شود مسئولین خدمات مشترکین موظفند تا پایان هر دوره دو ماهه نسبت به جمع آوری بهای برق مصرفی مشترکین اقدام نمایند . در حال حاضر در استان اردبیل نزدیک به ۱۵میلیارد ریال بدهی از بابت بهای برق مصرفی در دست مشترکین برق است وهرسال به مقدار آن افزوده می شود که شرکت توزیع را با کمبود نقدینگی مواجه کرده است.

از وظایف دیگر خدمات مشترکین پاسخگویی به مراجعه کنندگان ،تغییر نام مشترکین ،ابطال صورتحسابهای نادرست ،صدور قبض ،جمع آوری انشعابهای راکد ،صدور قبض المثنی و… می باشد .


ب)واحد اصلاح وساماندهی :

وظیفه اصلی این واحد ،جذب اعتبارات مصوب برای واحدها جهت اصلاح شبکه وتجهیزات موجود است . از جمله این کارها جابجایی تیر ،افزایش قدرت ترانس ،تعویض تابلو ،تعویض سیمهای فرسوده ،افزایش مقاطع سیم و… است . در این واحد تمامی کارها توسط پیمانکار انجام می شود . به این ترتیب که پس از افتتاح دستور کار توسط واحد اصلاح وساماندهی ،پیمانکار مورد نظر معرفی وتوسط امور مالی قرارداد فی مابین بسته می شود . . پس از عقد قرارداد،پیمانکار پروژه را شروع کرده وپس از اتمام آن در صورتیکه توسط ناظر مربوطه تائید شود که پروژه طبق استاندادرد وزارت نیرو ومطابق طرح ارائه شده انجام گردیده ،امور مالی نسبت به پرداخت دستمزد پیمانکار اقدام می کند .

  

ج)واحد نوسازی : وظیفه این واحد همانند واحد اصلاح وساماندهی است با این تفاوت که وظیفه نوسازی اجرای پروژه های جدید مانند برق رسانی به مشترکین جدید واجرای پروژه های توسعه شبکه است . با توجه به رشد روز افزون نیازمندیها به برق وضرورت توسعه شبکه ،این واحد یکی از واحدهای پرکار در شرکت توزیع است .متاسفانه به علت کمبود نقدینگی که شرکت توزیع همیشه با آن دست به گریبان است ،تهیه اجناس مورد نیاز شبکه با تاخیر انجام می شود واین مورد روند اجرای پروژه ها را تحت تاثیر قرارمی دهد

 

د)واحد بهره برداری ونگهداری شبکه:

این واحد یکی از مهمترین قسمتهای ادارات برق ورکن اصلی آن است .وظیفه اصلی شرکت توزیع نگهداری وضعیت موجود شبکه ها وتجهیزات برقدار است که این وظیفه را واحد بهره برداری برعهده دارد .

وضعیت موجود شبکه های توزیع ،چندان مورد قبول نیست واین وضعیت وظیفه بهره برداران را در ارائه سرویس مطمئن به مشترکین برق با مشکل مواجه می کند . در حال حاضر شبکه های جدید مطابق استانداردهای وزارت نیرو انجام می شود وناظرین برق منطقه ای آذربایجان براجرای پروژه ها طبق استاندارد وزارت نیرو نظارت می کنند . اما شبکه هایی که از قبل به بهره بردارن به ارث رسیده از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند ولازم است طبق یک برنامه منظم اینگونه تجهیزات از شبکه برکنار وشبکه جدید مطابق استانداردهای روز جایگزین شوند .واین برنامه در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل قرار دارد .

در مدت کارآموزی که در واحد بهره برداری مشغول بودم یکی از کارهایی که بطور روزمره انجام می گرفت،ولتاژ گیری انتهای فیدرها و بارگیری از ترانسفورماتورهای توزیع بود که در زیر به تشریح وبررسی هرکدام ازآنها پرداخته می شود.

 

بررسی افت ولتاژ در شبکه های توزیع :

یکی از شرایط اساسی برای یک شبکه توزیع ،تنظیم ولتاژ در محدوده مجاز است که برای کارکرد صحیح وطول عمر وسایل الکتریکی بسیار مهم است . در طراحی وآنالیز شبکه توزیع معمولا به مسئله افت ولتاژ مجاز توجه می شود . میزان افت ولتاژ به جریان بار ،ضریب قدرت بار ،جنس وسطح مقطع هادیها ،طول خط وامپدانس ترانسهای توزیع و… بستگی دارد . اساس تنظیم ولتاژ برمبنای فراهم آوردن یک ولتاژ مجاز برای تمامی مشترکین در شرایط باری مختلف می باشد بطوری که بتوان با راه حلهای ساده و اقتصادی ولتاژ مصرف کنندگان را در مواقع کم باری وپیک بار در حد مجاز نگه داشت .

 

ولتاژ نامی یااسمی (Un):

 

ولتاژ نامی یااسمی (Un)در یک شبکه عبارت است از ولتاژی که شبکه توسط آن مشخص می شود ومرجع تعیین پاره ای از مشخصه های عملیاتی است .ولتاژ اسمی همیشه با یک محدوده تغییرات به عنوان دامنه تغییرات مجاز ولتاژ ( U1-U2) همراه است که شرکتهای توزیع برق ،به عنوان عرضه کننده برق باید با شرایط طبیعی عملیاتی سطح ولتاژ را در کلیه نقاط سیستم ودر تمام زمانها در این محدوده حفظ نمایند . پس در عمل محدوده ( U1-U2)اهمیت دارد . مقدار Un   اغلب در وسط این محدوده قرار می گیرد . مقادیر کمتر از    Un  ولتاژ اسمی تا محدوده حد اقل ولتاژ مجاز U1  را بازه افت ولتاژ مجاز ومقادیر بیشتر از Un ولتاژ اسمی ،تا محدوده حداکثر ولتاژ مجاز  U2 را بازه افزایش ولتاژ مجاز می گویند .

 بعنوان مثال در سیستم فشار ضعیف (LV)با ولتاژ %۱۰ ±  v220 تکفاز (%۱۰ ±  v380سه فاز)محدوده ولتاژ بین v198تاv 242می باشد .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: