چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در دانش آموز کلاس بهبود بخشم
چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس بهبود بخشم ؟
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 185 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 27 |
چكیده
جویدن ناخن یکی از عادات کودکان است که والدین را بسیار ناراحت و کلافه می کند. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً ۳۸ درصد کودکان ۶ ۴ ساله ناخن هایشان را می جوند.این عادت تا ۱۰ سالگی به اوج خود می رسد و در مواردی تا ۶۰ درصد کودکان افزایش می یابد. همچنین بیشترین میزان ناخن جویدن در پسران ۱۴ ۱۳ ساله است. ناخن جویدن در دختران حدود ۱۱ سالگی به بیشترین حد خود می رسد. جالب این که تقریباً ۲۰ درصد نوجوانان کماکان درگیر این مشکل هستند و ۲۰ ۱۰ درصد این عده نیز تا بزرگسالی عادت ناخن جویدن را حفظ می کنند.اینجانب … دارای … سال سابقه تدریس در مقطع… میباشم. شاكر خداوند مهربانی هستم كه لطفش را هیچوقت از بندهاش دریغ نمیورزد و افتخار میكنم كه بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشم و نور دانش و توانایی را در این دانشآموزان میهن اسلامی شعله ور نمایم. در هفتههای اول سال تحصیلی …ـ .. متوجه دانشآموزی به نام علی شدم كه دائماً در حال جویدن ناخن بود. علی دانشآموزی به ظاهر ساكت، اما درونی طوفانی و متلاطم داشت. لذا مشاهدهی این وضعیت برایم خوشایند نبود. به خدا توكل كردم و از او خواستم تا با كمكش مشكل بندهی معصوماش را برطرف نمایم. در این زمینه در عوامل به وجود آورنده مشكل علی چند فرضیه مطرح شد؟ برای پیدا كردن جوابهای فرضیه شروع به گردآوری اطلاعات كردم كه علت اصلی اختلاف والدین و درگیری آنها بود كه علی برای آرام كردن خود و ابراز آن به ناخن جویدن روی آورده است، برای اصلاح رفتار آن اقداماتی از قبیل از 1ـ جلسه مشاوره با خانواده 2ـ مسئولیت دادن و شركت دادن علی در كارها و فعالیتهای گروهی 3ـ جلسه مشاوره با انجمن اولیاء و شورای دانشآموزی 4ـ معرفی علی به مركز مشاوره شهرستان نهاوند انجام گرفت كه نتیجه آن باعث شد كه علی عادت بد ناخن جویدن را كنار بگذارد و خودش هم به این مسأله پی برد كه ناخن جویدن راهی برای حل مشكل نمیتواند باشد باید با فكر كردن و تلاش و كمك گرفتن از بزرگترها به حل مشكل خود بپردازد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت