مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی علل موثر در افت تحصیلی درس ریاضی

تفكری كه به حل مشكلهای اجتماعی منتهی می شود از تفكری كه به حل مشكلهای فنی منتهی می شود بسیار دشوارتر است ولی متأسفانه كمتر آموزش داده شده است دانش آموزانی كه مسؤولیت اجتماعی را در مدرسه آموخته اند یاد می گیرند چگونه در یك موقعیت واقعی برای حل مشكلها به راههای كمك به یكدیگر بیندیشند ما باید در نظام آموزش كه به اندازه كافی در نظر آنها مهم باشد

دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات 13
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

اهمیت تفكر

اگر بتوانیم تفكر را ارتقا داده ، تأكید روی حفظ كردن را حذف كنیم و ارتباط رابه طور اساسی و واقعی افزایش دهیم توان تعلیم و تربیت چگونه خواهد بود ؟

تفكری كه به حل مشكلهای اجتماعی منتهی می شود از تفكری كه به حل مشكلهای فنی منتهی می شود بسیار دشوارتر است . ولی متأسفانه كمتر آموزش داده شده است . دانش آموزانی كه مسؤولیت اجتماعی را در مدرسه آموخته اند یاد می گیرند چگونه در یك موقعیت واقعی برای حل مشكلها به راههای كمك به یكدیگر بیندیشند . ما باید در نظام آموزش كه به اندازه كافی در نظر آنها مهم باشد تعداد بیشتری از دانش آموزان را از نظر عاطفی با یكدیگر مرتبط سازیم بنابراین تلاش خواهند كرد تا فكر كردن و حل مشكلها را یاد بگیرند و بدین ترتیب در اجتماع فرد مسئولی بار بیایند . هیچ كس نمی تواند مسئولیت اجتماعی ، فكر كردن ، یا حل مشكل را در حالی كه شكست خورده است یاد بگیرد . مدارس باید برای تمام دانش آموزان خود شانس مناسبی برای موفقیت فراهم آورند

اعتبار كاذب نظام آموزش و پرورش ، یعنی پاسخهای واقعی و عینی ارزش ندارند مگر اینكه به سطح تفكر و عقاید ارتقاء پیدا كنند . ما باید به بچه ها یاد بدهیم كه از سؤال كردن نترسند . در نظامی كه معلومات را ثبت می كنند خرده گرفتن به معلمی كه تدریس خود را بر اساس اصول حتمی

استوار ساخته كار دشواری است . آموزش و پرورش كه حول معلومات عینی و پاسخ آنها مركزیت یافته معمولا” درگیری فكری بین شاگردان و معلمان را خاتمه

می دهد . روشن است كه در این مبارزه معلمان موضع قویتری دارند . چون پاسخ پرسشهایی را كه پرسیده اند می دانند . و شاگرد نمی تواند به نحو مؤثری با معلم درگیر شود .

مرحله بعدی پیشگیری از شكست :

حذف نمره :

اگر به دانش آموزان یاد می دهیم كه فكر كنند آیا باید به آنها نمره بدهیم ، اگر بتوانیم مطمئن شویم كه هر دانش آموز نهایت سعی خود را به كار می برد تا تفكر و حل مشكلات را بیاموزد دیگر نمره ها ارزش ندارند

آنها كه بر سر نمره بحث می كنند متذكر چیزی می شوند كه به ندرت اتفاق می افتد مبنی بر اینكه دانش آموزان بدون وجود نمره انگیزه كمی برای یادگیری دارند .

ارتباط ، تفكر و مشاركت فعال در نظام آموزش و پرورش خیلی بیشتر از نمره ها باعث ایجاد انگیزه می شود . وقتی مدرسه مطالب مرتبط اندكی را ارائه كرده و چیز كمی بیش از حفظ كردن را می طلبد نمره برای آن عده موجب انگیزه می شود كه نمره های (( الف )) و (( ب )) می گیرند برای آنها كه (( ب )) یا بهتر از آن نمی گیرند نمره علامتی برای رها كردن و دست از كار كشیدن است . آنها كه (( ج )) یا كمتر می گیرند خود را شكست خورده دانسته دیگر به كار كردن ادامه نمی دهند . و جزئی از گروه بزرگی می شوند كه خیلی كم یا د می گیرند

دانش آموزی كه اعتقاد پیدا كرده یك شكست خورده است ، معمولا” كار در مدرسه را رد می كند از آنجا كه شكست هرگز مولد و ایجاد انگیزه نخواهد بود . وقتی ما آنرا از میان برداریم دیگر امكان صدمه دیدن شاگردی كه به خاطر روش نمره دهی شكست خورده ، وجود ندارد . هر چند ممكن است او به محض حذف برچسب شكست فورا” شروع به یادگیری نكند . ولی لااقل راه تغییر روحیه را برای او باز و هموار گذاشتیم تا در آینده بتواند كار كردن و یاد گرفتن را شروع كند

كودكی كه یكبار برچسب شكست را دریافت كرده و با چشم یك شكست خورده به خود نگریسته به ندرت در مدرسه موفق خواهد شد . اگر به جای اینكه سریعا” به یك بچه برچسب شكست بزنیم صبورانه با وی كار كنیم . او می تواند شروع به یادگیری كند و در عوض یك یا دو سال به موفقیت نایل شود . اگر ما دست از شكست برداریم و از این قید رها شویم همه چیز به دست می آوریم در حالی كه هیچ چیز از دست نداده ایم

مشكلات و اختلالات ریاضی :

تعداد زیادی از دانش آموزان مقاطع ابتدایی در یادگیری درس ریاضی دچار مشكل هستند و یا اینكه به اندازه دانش آموزان همسال خود كوشش می كنند ولی پیشرفت مورد انتظار را ندارند

معمولا” آموزگاران برای پیشرفت بیشتر آنان اینگونه فعالیت ها را انجام می دهند :

1- پند و اندرز به دانش آموزان برای فعالیت درسی بیشتر

2- متوجه كردن آنها به اهمیت درس ریاضی

3- آگاه كردن آنها از اینكه خوشبختی آنها در آینده در گرو پیشرفت تحصیلی است

4- سرزنش و مؤاخذه

5- مقایسه دانش آموز با دیگران به منظور تحریك او

6- انتساب وی به مواردی مانند : تنبلی ، بی استعدادی ، بی مسئولیتی و …

راهبردهای حل مسائل :

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: