مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کار بی احتیاطی در انجام وظیفه پزشكی

دسته بندی :کارآموزی مدیریت 15

گزارش کار بی احتیاطی در انجام وظیفه پزشكی

دسته بندی کارآموزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات 117
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

گزارش کار بی احتیاطی در انجام وظیفه پزشكی

شرح اقدامات انجام شده :

شاكی آقای وحید رحیمی در تاریخ 31/5/82 همسر خود خانم ندا ندائی اسكوئی راجهت زایمان به بیمارستان پاستور مشهد منتقل می كند.

پس از انجام زایمان و معاینه نوزادان مشخص می شود كه نوزاد علی رحیمی از ناحیه كتف و دست راست آسیب دیده است.

شاكی اظهار نموده است كه به پزشكی قانونی مراجعه نموده ولی تا كنون نتیجه ای نگرفته است و دچار خسارتهای مالی ، روحی و روانی شدید گردیده است.

نامبرده تقاضای رسیدگی به موضوع را از سوی دادسرای عمومی مشهد نموده است.

در مورخ 9/7/83 بازپرس محترم شعبه دوم جناب آقای توكلیان، درخواست رسیدگی از ریاست محترم پزشكی قانونی مشهد و معاینه مصدوم فرموده اند .

در تاریخ 27/8/83 كمیسیون پزشكی در خصوص علی رحیمی فرزند وحید در مركز پزشكی قانونی خراسان تشكیل گردیده است و بشرح زیر اعلام شده است:

بیمار كودكی در حال حاضر یكساله است كه در 29/5/83 در حالی كه مادر در حدود هفته 37 بارداری بوده است. بدنبال شروع علائم زایمان و بعد از مشورت با پزشك معالج خانم دكتر فریده انصاری به بیمارستان پاستور مراجعه و بستری شده است و حدوداً ظهر روز بعد بطور طبیعی بدنیا می آید نوزاد درشت تر از حد معمول و 5/4 كیلوگرم وزن داشته و بعد از زایمان مشخص می گردد كه دچار آسیب شبكه بازویی دست (عارضه ای تحت عنوان Erb palsy) گردیده است. در حال حاضر بعد از گذشت یك سال این فلج تا حدود قابل توجهی بهبودی حاصل نموده است. ولی نه به طور كامل با توجه به مدارك بالینی و از جمله بررسی اصل پرونده بیمارستانی، مادر حدود 12 ساعت پس از پارگی كیسه آب تحت القاء (Induction) قرار گرفته است كه از نظر پزشكی این زمان مقداری طولانی می باشد . عبارت دیگر كمی دیر القاء شده است. و از طرفی در ساعت 7:30 مادر توسط پزشك معاینه شده كه می بایستی حدس درشت بودن نوزاد داده می شده كه زده نشده و اجازه زایمان طبیعی را داده‌اند. كه در نهایت چند ساعت بعد نوزاد به طور طبیعی بدنیا آمده است و بدلیل درشت بودن دچار عارضه فوق الذكر شده است. با توجه به متن فوق پزشك معالج به دلایلی كه ذكر شد، در ایجاد فلج اندام فوقانی راست مقصر شناخته می‌شود.

پیرو كمیسیون پزشكی 27/8/83 ، در تاریخ 5/9/83 سازمان پزشكی قانونی استان خراسان رضوی در خصوص علی رحیمی فرزند وحید ارش آسیب شبكه بازویی راست با توجه به بهبودی نسبی ایجاد شده به میزان چهار درصد دیه كامل تعیین گردیده است.

در مورخ 10/9/83 برگ احضار از سوی دادسرای عمومی برای خانم دكتر فریده انصاری جهت ادای توضیح مشهد ارسال گردیده است.خانم دكتر فریده انصاری به همراه وكیل خود جناب آقای سید حمید هروی در دادسرا حضور پیدا كرده اند. ایشان در اظهارات خود بیان كرده اند كه خطائی مرتكب نشده است. و طبق كتاب وزن بالاتر از 5 كیلو گرم جنین را درشت ذكر كرده اند و در حد امكان زایمان ها باید طبیعی انجام شود.

ضمناً متهم به نظریه كمیسیون پزشكی قانونی در خصوص تعیین دیه ، اعتراضی نداشته اند.

خانم دكتر فریده انصاری با معرفی كفیل به وجه الكفاله پانزده میلیون ریال در حال حاضر آزاد می باشند.

شاكی آقای وحید رحیمی در تاریخ 8/9/83 به نظریه كمیسیون پزشكی قانونی اعتراض كرده و تقاضای رسیدگی از سوی پزشكی قانونی تهران را نموده است.

باز پرس محترم شعبه دوم مجتمع قضائی امام خمینی(ره) مشهد در تاریخ 23/10/83 تقاضای رسیدگی به اعتراض شاكی نسبت به دیه را از سوی سازمان پزشكی قانونی را فرموده اند.

در تاریخ 24/1/84 در پاسخ به استعلام بازپرس محترم شعبه دوم، كمیسیون تخصصی پزشكی قانونی تشكیل گردیده و نظریه كارشناسان بشرح زیر اعلام گردیده است:

كودك معاینه شد و مدارك بالینی بررسی شد، علاوه بر ارش چهار درصدی كه قبلاً بابت آسیب شبكه بازویی برای وی تعیین شده ، بعلت صغر عضلانی و محدودیت حركتی اندام فوقانی راست كه برای وی در حال حاضر نیز وجود دارد مجموعاً چهار درصد (4%) دیه كامل مرد مسلمان ارش نیز تعیین می گردد.

در تاریخ 12/3/84، شاكی آقای وحید رحیمی در دفتر بازپرسی حاضر و نظریه كمیسیون حضوراً به نامبرده ابلاغ و تفهیم گردیده است و اعلام شده در صورتی كه اعتراض دارند ظرف 3 روز ارائه نمایند.

در تاریخ 16/3/84 شاكی نسبت به نظریه كمیسیون پزشكی قانونی مجدداً اعتراض نموده است و تقاضای رسیدگی مجدد از سوی پزشكی قانونی تهران را كرده است.

در تاریخ 17/3/84 برگ احضاریه برای شاكی آقای وحید رحیمی و وكیل مشتكی عنه آقای سید حمید هروی ارسال گردیده است كه در تاریخ 25/4/84 در شعبه دوم بازپرسی مجتمع قضائی امام خمینی مشهد حضور بهم رسانند.

در مدت كار آموزی لایحه و نامه قضائی پیرو اعتراض شاكی به پرونده اضافه نگردیده است.

نتیجه :

در آسیب های وارده به اعضاء علاوه بر تعیین دیه نقص عضو در صورت بهبودی معیوب مانند محدودیت حركتی ارش آن باید جداگانه محاسبه گردد.مشتكی عنه این پرونده مجموعاً 8 درصد دیه كامل مرد مسلمان را باید بپردازد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: