مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

یادگیری سازمانی و مهارتهای یادگیری در سازمان و موانع یادگیری در آن

یادگیری سازمانی و مهارتهای یادگیری در سازمان و موانع یادگیری در آن

هدف از این پایان نامه یادگیری سازمانی و مهارتهای یادگیری در سازمان و موانع یادگیری در آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۳
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

ادبیات و مبانی نظری یادگیری سازمانی

 
 
 
 
مقدمه

شروع یادگیری سازمانی مرهون توسعه تجمعی در تئوری های مختلف مدیریت مانند آدام اسمیت، تیلور، منحنی یادگیری و غیره است (Templeton et al., 2002). مفهوم یادگیری سازمانی به سال ۱۹۰۰ میلادی هنگامی که فردریک تیلور[۱] موضوع انتقال یادگیری به دیگر کارکنان را برای افزایش کارایی و بهبود سازمان مطرح کرد، برمی گردد (Yeung et al., 1992: 21). اما ریچارد سیرت[۲] و جیمز مارچ[۳] اولین کسانی بودند که در سال ۱۹۶۳ دو واژه یادگیری و سازمان را به هم متصل نموده و یادگیری را به عنوان یک پدیده سازمانی در ادبیات معرفی کردند (Templeton et al., 2002). درطی ۴۰ سال گذشته جریانهای متعدد تحقیقاتی برای شفاف سازی مفهوم یادگیری سازمانی به وجود آمده است. این تحقیقات عمدتا متمرکز برمفهومی کردن، مدیریت، توسعه و به کارگیری یادگیری سازمانی بوده است(Templeton et al., 2002). اما با این وجود هنوز یک توافق کلی درباره مفهوم، تعریف و تئوری های یادگیری سازمانی به وجود نیامده و دانش در این حوزه نیاز یه گسترش دارد (Yeung et al., 1999).

رسیدن به یک توافق مشترک و واحد درباره تعریف یادگیری سازمانی مشکل است، زیرا اولا یادگیری سازمانی یک مفهوم چند دیسیپلینی است و از دیسیپلین های مختلفی مانند جامعه شناسی، اقتصاد صنعتی، کسب و کار، مدیریت و نوآوری تاثیر پذیرفته است (Templeton et al., 2002). ثانیا به کارگیری یادگیری سازمانی در حوزه های مختلف مانند پردازش اطلاعات، نوآوری محصول، تحول سازمانی، فرهنگ، پیاده سازی استراتژی، کیفیت و مواردی ازاین قبیل باعث شده است تا هر یک از محققان، یادگیری سازمانی را از زاویه دید خود تعریف و تفسیر نمایند(Crossan et al., 1999; Yeung et al., 1999). ثالثا در حوزه یادگیری سازمانی درباره سطح تحلیل توافق وجود ندارد (Templeton et al., 2002) و هنوز یکی از موضوعهای مهم و بحث انگیز اختلاف نظر درباره نقش افراد دریادگیری سازمانی است (Lahteenmaki et al., 2001; Bent et hal., 1999).

به علاوه موارد فوق باعث شده تا ادبیات یادگیری سازمانی دچار تکثرگرایی گردد و هر یک از مکاتب مدیریت، یادگیری سازمانی را از زاویه دید خود تعریف نمایند(Garvin, 1999: 9). برخی از مهم ترین تعریف های یادگیری سازمانی در جدول زیر ارائه شده است.

 



[۱] . Fredrick Taylor

[۲] . Richard Cyert

[۳] .  James March

 
 
 
کلمات کلیدی:

کارکنان

عمکرد سازمان

یادگیری سازمانی

 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل دوم: مبانی نظری
مقدمه ۱۳
 یادگیری سازمانی  15
۲-۱-۲) توپولوژی رویکردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی ۱۷
۲-۱-۳) یادگیری فردی ۱۸
۲-۱-۴) یادگیری سازمانی ۲۴

۲-۱-۵) مهارت های یادگیری

                            2-1-5-1) تفکر سیستمی ۲۸
                               2-1-5-2) مدلهای ذهنی ۲۹
                            2-1-5-3)  شایستگی شخصی ۲۹
                               2-1-5-4)یادگیری خود هدایتی ۳۰
                               2-1-5-5)گفتمان ۳۰
۲-۱-۶) سازمان یادگیرنده ۳۱
۲-۱-۷) قابلیت یادگیری ۳۲
۲-۱-۸) معماری سازمان یادگیرنده ۳۵

۲-۱-۹) ابزارها؛ تئوری ها و مدل های سازمان یادگیرنده

۲-۱-۱۰)موانع یادگیری ۳۹
                2-1-10-1) اطلاعات اریب ۳۹
                 2-1-10-2) خطا در تفسیر ۳۹
                 2-1-10-3) ناتوانی در اقدام ۴۰
                 2-1-10-4) ناتوانی کوری ۴۰
                  2-1-10-5) ناتوانی حل سرانگشتی مسائل ۴۰
                  2-1-10-6)  ناتوانی فقدان تنوع ۴۰
                  2-1-10-7) ناتوانی همبستگی قوی ۴۱
                2-1-10-8)  ناتوانی معلولیت ۴۱
                 2-1-10-9)   ناتوانی یادگیری خرافی ۴۱
                  2-1-10-10) ناتوانی انتشار ناکارامد ۴۱
۲-۱-۱۱)سبکهای یادگیری ۴۲
۲-۱-۱۲) مولفه های یادگیری سازمانی ۴۴

۲-۱-۱۳)تشریح مولفه های یادگیری سازمانی مورد استفاده درتحقیق براساس مدل دیانی

۲-۱-۱۴) جمع بندی یادگیری سازمانی
 
۲-۴) پیشینه تحقیق
 
 
منابع و مآخذ 
 
 
 
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: