اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن
اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن
هدف از این پایان نامه اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۰ |
حجم | ۴۰۶ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این پایان نامه در مورد اخلاق حرفه ای و با عنوان اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن می باشد.توسعه سازمانی تلاشی پیگیر، منسجم و کاملاً برنامهریزی شده است که به منظور بهبود و نوسازی سیستم صورت میگیرد. هدف از توسعه سازمانی، هم بهبود زندگی شغلی فرد است و هم بهبود کارکرد سازمان. با توجه به اهمیت اخلاق حرفهای در توسعه سازمان، لازم است در تعیین اثربخشی و هدایت منابع از جمله منابع انسانی به میزان آموزش اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات توجه شود.(اجتهادی ، ۱۳۸۷ ) . البته در زمینه مذکور جهل و ناآشنایی کارکنان از موضوع اخلاقیات شغل و سازمان از مهمترین موانع تغییر رفتار اخلاقی به شمار میرود. لذا با توجه به اینکه امروزه هیچ موسسه و سازمانی قادر نیست بدون آموزش توسعه یابد، لازم است در سازمانها علاوه بر آموزش تخصصها و مهارتهای مورد نیاز هر شغل به کارکنان، ایجاد روحیه تعاون، کار مشترک و دسته جمعی و به ویژه اخلاق اداری و سازمانی جزو برنامههای آموزش در سازمانها و موسسات قرار گیرد (بهاری فر و جواهری ، ۱۳۸۹ ).
بدین منظور شیوههــــای مختلفی برای آموزش اخلاق حرفهای در سازمان ها و موسسات بوجود آمده که یادگیری مستقیم رایجترین آنهاست اما تجربه نشان داده است که این شیوه به تنهایی، کارایی لازم را ندارد. لذا با توجه به اینکه ترویج اخلاق در سازمان به معنای یادگیری سبک خاصی از زندگی سازمانی است، باید به شیوههای غیرمستقیم مانند آموزشهای ضمن عمل و آموزشهای اجتماعی و فرهنگی توجه بیشتری نمود (یگانه، ۱۳۹۰). ضمناً به منظور تعیین محتوای آموزشی، سازمان باید نیازهای آموزشی را از مقایسه میان وضع موجود و وضع مطلوب مشخص کند. برای تعیین وضع موجود یعنی میزان پایبندی کارکنان به اخلاق حرفهای سازمان، و حتی برای تعیین وضع مطلوب یعنی دیدگاه کارکنان بعنوان افرادی آگاه به شرایط سازمانی جهت ارائه مؤلفه هایی کاربردی لازم است، از تحقیقات درباره اخلاق حرفهای توسط موسسه و سازمان حمایت شود. منشور اخلاقی همه سازمان یا موسسه از اشتراک عمومی همه اعضاء سازمان در مورد اصول و قواعد اخلاقی خاص لازم برای بهبود و توسعه سازمان بدست میآید. در صورتی که اگر بخواهیم ارزش های خاصّی را به صورت پذیرش همگانی درآوریم، ابتدا باید از توسعه آگاهیها و دانشهای مربوطه شروع کنیم و سپس به تدریج، نگرشها را تغییر داده و در نهایت رفتارها را به عنوان خروجی تحت تأثیر قرار دهیم ( اعتمادی و همکاران ، ۱۳۹۱).
فهرست مطالب
۲-۱ مقدمه 10
۲-۲-۱ تعریف اخلاق 10
۲-۲-۱-۱ تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق 11
۲-۲-۱-۲ اهمیت اخلاق 12
۲-۲-۱-۳ انواع اخلاق 13
۲-۲-۲ اخلاق حرفه ای 14
۲-۲-۲-۱ مفهوم اخلاق حرفهای 15
۲-۲-۲-۲ ویژگیهای اخلاق حرفهای 15
۲-۲-۲-۳ ویژگیهای افراد دارای اخلاق حرفهای 16
۲-۲-۲-۴ نظامهای عمده اخلاق حرفه ای 17
۲-۲-۲-۵ عوامل پایهای و اساسی در اخلاق حرفه ای از دیدگاه زیونتس 20
۲-۲-۲-۶ ضرورت ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 21
۲-۲-۲-۷ آموزشهای لازم در خصوص ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 21
۲-۲-۲-۸ وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمانها 22
۲-۲-۲-۹ ضمانت اجرای رعایت قواعد اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 23
۲-۲-۲-۱۰ مهمترین ضرورت اجرای قوانین در خصوص رعایت قواعد اخلاقی 24
۲-۲-۲-۱۱ مشکلات و موانع اخلاق حرفهای 24
۲-۲-۲-۱۲ عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفهای از نظر پنیو 25
۲-۲-۲-۱۳ موانع رشد اخلاق حرفهای در سازمانها ، موسسات و محیطهای کسب وکار 26
۲-۳ اخلاق حرفه ای در حسابداری 31
۲-۵ پیشینه تحقیق 34
۲-۵-۱ مطالعات انجام شده در جهان 34
۲-۵-۲ مطالعات انجام شده در ایران 36
منابع 45
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت