مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی رابطه سرمایه گذاری نهادی بر ارزش شرکت در هریک از مراحل چرخه عمر

دسته بندی :حسابداری مدیریت 28

بررسی رابطه سرمایه گذاری نهادی بر ارزش شرکت در هریک از مراحل چرخه عمر

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 378 کیلو بایت
تعداد صفحات 123
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رابطه سرمایه گذاری نهادی بر ارزش شرکت در هریک از مراحل چرخه عمر با فرمت ورد وقابل ویرایش

چکیده:

هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه سرمایه گذاری نهادی بر ارزش شرکت در هریک از مراحل چرخه عمر می باشد . در این تحقیق ارزش شرکت به عنوان متغیر وابسته و سطح وتمرکز سرمایه گذاری نهادی به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته شده تا ارزش شرکت با در نظر گرفتن متغیر تعدیلی چرخه عمر مورد بررسی قرار گیرد .برای این منظور نخست نمونه آماری با استفاده متغیر های رشد فروش ،نسبت سود تقسیمی و مخارج سرمایه ای به شرکت های در مرحله رشد ،بلوغ وافول تفکیک شده و سپس متغیر مستقل سرمایه گذاری نهادی به صورت سطح وتمرکز مورد استفاده قرارگرفته است از طرف دیگر معیار کیو توبین به عنوان شاخصی برای محاسبه ارزش شرکت و به عنوان متغیر وابسته مورد استفاده قرار می گیرد. از متغیرهای اندازه ،رشد و بدهی به عنوان متغیرهای کنترلی استفاده می گردد.

سپس با استفاده از معادلات رگرسیونی چند متغیره فرضیات تحقیق بررسی شده اند داده های مورد نیاز از صورت های مالی 130 شرکت طی سال های 1384 تا 1388 استخراج شده است.به طور کلی نتایج تحقیق بیانگر وجود رابطه منفی بین سطح وتمرکز سرمایه گذاری نهادی با ارزش شرکت می باشد.

واژه های کلیدی:ساختار مالکیت ،سرمایه گذاری نهادی،ارزش شرکت و چرخه عمر شرکت

مقدمه:

حضور روز افزون سرمایه گذاران نهادی در جمع صاحبان سهام شرکت های وتأثیر بالقوه ای که این سهامداران می توانند به صورت مستقیم از طریق مالکیت و به طور غیر مسقیم از طریق مبادله سهام خود بر ارزش شرکت داشته باشند.تفکر ونگاه سنتی که بیان می داشت توزیع مالکیت سهام شرکت اثری بر ارزش شرکت ندارد توسط مطالعات جنسن ومکلینگ به چالش کشیده شد این مطالعات پیش بینی کردند که ارزش شرکت تابعی از چگونگی تخصیص سهام بین افراد درونی ( نظیر مدیران )و افراد بیرونی (نظیر سرمایه گذاران نهادی)شرکت است.

ماگ به این نتیجه رسید که استفاده سرمایه گذاران نهادی از توانایی هایشان برای نظارت بر مدیریت و عملکرد شرکت تابعی از میزان سرمایه گذاری آنهاست.

علیرغم آنکه تحقیقات بسیاری در خصوص ارتباط بین سرمایه گذاری نهادی وارزش شرکت صورت پذیرفته است ولی در هیچکدام از این تحقیقات به بررسی این رابطه در مراحل مختلف چرخه عمر نپرداخته اند. اهمیت این پژوهش این است که به گونه تجربی به مدیران ،سرمایه گذاران وسایر تصمیم گیرندگان نشان می دهد کدامیک از مراحل چرخه عمر شرکت(رشد،بلوغ و افول) مناسب ترین زمان برای ورود سرمایه گذاران واستفاده از مزایای سرمایه گذاریشان می باشد.

1-1مقدمه

یکی از موضوعات مهم واساسی در تعیین ارزش شرکت ها ساختار مالکیت آنها می باشد.ساختار مالکیت عبارت است از یک معیار سنجش برای مالکیت متمرکز ،عبارت است از مالکیت جمعی که به عنوان بزرگی سهامداران تعریف شده است. ترکیب سهامداران شرکت های مختلف متفاوت است بخشی از مالکیت شرکتها در اختیار سهامداران جزء واشخاص حقوقی قراردارد این گروه برای نظارت بر عملکرد مدیران شرکت عمدتاً بر اطلاعات در دسترس عموم همانند صورت های مالی منتشره اتکا می کنند این در حالی است که بخش دیگری از مالکیت شرکتها در اختیار سهامداران حرفه ای قرار دارد که بر خلاف گروه سهامداران نوع اول اطلاعات داخلی با ارزشی درباره چشم اندازهای آتی و راهبردهای تجاری وسرمایه گذاری های بلند مدت شرکت ،از طریق ارتباط مستقیم با مدیریت شرکت در اختیار ایشان قرار می گیرد.

سهامداران نهادی شخصیت یا موسسه ای هستند که به خرید وفروش حجم عظیمی از اوراق بهادار می پردازند: مانند بانک های دولتی وخصوصی ،صندوق های بازنشستگی ،شرکت های بیمه وسازمان تأمین اجتماعی صندوق ها وشرکت های سرمایه گذاری ،بنیادها ونهادها که در سایر شرکت های سهامی عام سرمایه گذاری می کنند .از این رو، سرمایه گذاران نهادی بزرگترین گروه سهامداران شركتهای سهامی عام شده اند این سهامداران دارای توان بالقوه تاثیرگذاری برفعالیت های مدیران به طور مستقیم از طریق مالکیت وبه طور غیر مستقیم از طریق مبادله سهام خود می باشند.که در این صورت تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم سهامداران نهادی می تواند بسیار با اهمیت باشد.

در ایران در باب رابطه بین سرمایه گذاری نهادی وارزش شرکت تحقیقات بسیاری صورت گرفته است امادر هیچکدام از این تحقیقات این رابطه در مراحل مختلف چرخه عمر مورد بررسی قرار نگرفته است.

تئوری چرخه عمر عنوان می دارد که شرکت ها وصنایع همانند موجودات زنده روزی متولد می شوند(مرحله ایجاد) ،رشد می کنند(مرحله رشد)،بالغ می شوند(مرحله بلوغ) ومیمیرند(مرحله افول) شرکت ها نیز چنین مراحلی را طی می کنند ودر هریک از این مراحل مختلف دارای قابلیت های متفاوت از لحاظ انعطاف پذیری ،وکنترل می باشند و رفتارهای متفاوتی در زمینه فروش
،سرمایه گذاری وتقسیم سود دارند.

این مطالعه به بررسی رابطه بین سطح وتمرکز سرمایه گذاری نهادی با ارزش شرکت در هریک از مراحل چرخه عمر پرداخته وانتظار می رود این را بطه در هریک از مراحل پیش گفته متفاوت باشد.

اما اهمیت تحقیق در چیست وچرا به مطالعه در مورد آن می پردازیم ؟ تا کنون تحقیقات متعددی در زمینه مربوط بودن ساختار مالکیت و ارزش شرکت صورت پذیرفته است لیکن در هیچکدام از این تحقیقات تأثیر چرخه عمر به عنوان متغیر تعدیلی بر ارزش شرکت مورد توجه قرار نگرفته است در حقیقت هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه بین سطح وتمرکز سرمایه گذاری نهادی در هریک از مراحل چرخه عمر می باشد.با توجه به کشف رابطه فوق این تحقیق می تواند به عنوان چراغی فراروی سرمایه گذاران قرار گرفته ونمایانگر این موضوع باشدکه یک سرمایه گذار با در نظر گرفتن سطوح مختلف عمر سازمان وهمچنین میزان سطح وتمرکز سرمایه گذاری نهادی بر ارزش شرکت در یک زمان مناسب سرمایه گذاری خود را انجام داده واز مزایای سهام خریداری شده بهره مند گردد.

در فصل اول پس از بیا ن مساله تحقیق به اهمیت و ضرورت تحقیق می پردازیم ،همچنین اهداف تحقیق را در قالب اهداف علمی و کاربردی بیان می کنیم وسپس به چهار چوب نظری اشاره می کنیم و درادامه به فرضیات تحقیق و تعریف واژها و اصطلاحات تحقیق می پردازیم .

2-1 بیان مسئله:

این تحقیق پیش بینی می کند که با توجه به نظریه نظارت کارا حضور سرمایه گذاران نهادی ممکن است به تغییر رفتارشرکتها منجر شود که این امر از فعالیت های نظارتی که این سرمایه گذاران انجام می دهند نشأت می گیرد.به همین دلیل پیش بینی می کنیم که سرمایه گذاری نهادی در هریک از مراحل چرخه عمر بر ارزش شرکت تأثیر گذار می باشند.

چكیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1 مقدمه 4

2-1 بیان مساله : 5

3-1 اهداف تحقیق : 6

1-3-1 اهداف علمی : 6

2-3-1اهداف کاربردی : 6

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق : 7

5-1 قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………..8

1-5-1 قلمرو مکانی تحقیق. 8

2-5-1 قلمرو زمانی تحقیق. 8

3-5-1 قلمرو موضوعی تحقیق. 8

6-1 چارچوب نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………..8

7-1 تاریخچه مطالعاتی………………………………………………………………………………………………………10

8-1مدل تحقیق وشیوه های اندازه گیری متغیرهای پژوهش………………………………………………………………….12

9-1 فرضیه های تحقیق. 14

10-1تعریف واژه های تحقیق……………………………………………………………………………………………….14

فصل دوم: ادبیات و چارچوب نظری تحقیق

1-2 مقدمه 17

2-2 بخش اول: ساختار مالکیت وتئوری ها.. 18

1-2-2 ساختار مالکیت.. 19

2-2-2 حاکمیت شرکتی. 19

3-2 سرمایه گذاران نهادی. 22

1-3-2 دلایل رشد سرمایه گذاران نهادی. 24

2-3-2 میزان مالکیت نهادی. 25

3-3-2 مالکیت نهادی وحاکمیت شرکتی. 26

4-3-2 اهداف مالکان نهادی در شرکت ها 29

5-3-2 نقش نظارتی سرمایه گذاران نهادی. 31

6-3-2 سرمایه گذاران نهادی وافشای اطلاعات.. 32

7-3-2 طبقه بندی سرمایه گذاران نهادی. 33

8-3-2 فرضیات موجود درخصوص سرمایه گذاران نهادی. 33

4-2 چارچوب نظری حاکمیت شرکتی. 35

1-4-2 تئوری نمایندگی. 35

2-4-2 تئوری هزینه معاملات.. 37

3-4-2تئوری ذینفعان. 38

4-4-2 تئوری هزینه معاملات در برابر تئوری نمایندگی. 40

5-4-2تئوری ذینفعان در برابر تئوری نمایندگی. 41

5-2تئوری چرخه عمر شرکت.. 41

1-5-2 نحوه طبقه بندی شرکت ها به مراحل چرخه عمر. 49

6-2 بخش دوم : ارزش شرکت.. 50

1-6-2 نسبت Qتوبین 50

2-6- 2 معایب نسبت Qتوبین. 54

3-6-2 مزایای نسبت Qتوبین. 53

7-2 پیشینه تحقیق. 54

1-7-2 تحقیقات در خارج از کشور. 54

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 61

2-3 روش تحقیق. 61

3-3 جامعه مطالعاتی و نمونه آماری. 62

4-3 ویژگی های نمونه آماری وروش نمونه گیری. 62

5-3 مدل تحقیق وشیوه اندازه گیری متغیرهای پژوهش.. 62

1-5-3 متغیروابسته 64

2-5-3 متغیر های مستقل: 64

3-5-3 متتیرهای کنترل……………………………………………………………………………………………………..64

4-5-3متغیر تعدیلی………………………………………………………………………………………………………….64

6-3 فرضیه های تحقیق. 65

7-3 قلمرو تحقیق. 65

1-7-3 قلمرو مکانی تحقیق. 65

2-7-3 قلمرو زمانی تحقیق. 65

3-7-3 قلمرو موضوعی تحقیق. 65

8-3 روش وابزار گردآوری اطلاعات.. 66

9-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها: 66

10-3 اعتبار درونی وبرونی پژوهش……………………………………………………………………………………….68

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4 مقدمه‏ 70

2-4 شاخص های توصیفی متغیر ها 71

3-4 روش آزمون فرضیه های تحقیق. 72

1-3-4- بررسی اعتبار مدل. 73

4-4 بررسی نرمال بودن متغیر های وابسته : 74

5-4 خلاصه تجزیه وتحلیل ها : 75

1-5-4 فرضیه اصلی اول. 75

1-1-5-4 فرضیه فرعی اول. 79

2-1- 5-4 فرضیه فرعی دوم 83

3-1- 5-4 فرضیه فرعی سوم 87

2- 5-4 فرضیه اصلی دوم 91

1-2- 5-4 فرضیه فرعی اول. 95

2-2-5-4 فرضیه فرعی دوم : 99

3-2-5-4 فرضیه فرعی سوم 103

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه 107

2-5 ارزیابی و نتایج آزمون فرضیه ها 107

1-2-5 بررسی فرضیه اصلی اول : 107

2-2-5بررسی فرضیه اصلی دوم : 109

3-5 نتیجه گیری کلی تحقیق. 111

4- 5 پیشنهاد های تحقیق : 111

1-4-5- پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های فرصیات تحقیق. 112

2-4-5- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی. 112

5-5- محدود
یت های تحقیق. 112

پیوست ها

پیوست الف : جامعه مطالعاتی تحقیق. 114

پیوست ب:خروجی های نرم افزار: 118

منابع و ماخذ

منابع فارسی: 228

منابع لاتین: 231

چکیده لاتین. 240

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: