مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق درباره کود فسفاته

تحقیق درباره كود فسفاته دارای 19 صفحه در قالب Word

تحقیق درباره کود فسفاته

دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 821 کیلو بایت
تعداد صفحات 19
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات :
تحقیق درباره كود فسفاته دارای 19 صفحه در قالب Word.

بخشی از متن :
مفاهیم و اهمیت كشاورزی پایدار
در سال‌های اخیر، كشاورزی پایدار از جمله موضوعاتی است كه در علوم كشاورزی مطرح شده است و با گذشت زمان توجه دانشمندان علوم كشاورزی بیش از پیش به آن معطوف می‌شود و می‌رود كه در سال‌های آتی از مهمترین مباحث علوم كشاورزی دنیا شود. در ارتباط با كاهش سریع و جدی منابع ضروری كشاورزی از طریق فرسایش، شور شدن زمین‌ها، بیابان‌زایی، انقراض گونه‌ها و آلودگی‌های محیطی از نگرانی‌های عمده موجود در گزارش‌های جهانی است.
با‌ آغاز كشاورزی صنعتی، فشار بر اكوسیستم شروع شد. در سال‌های قبل در صورت تخریب زمین، انسان به منظور رفع مایحتاج خویش می‌توانست به مناطق دیگر نقل مكان نماید، اما امروزه با افزایش جمعیت، این امر امكان‌پذیر نیست. بدین‌ترتیب، كشاورزی پایدار غیرقابل اجتناب است و به نظر می‌رسد در پایان این قرن و اوایل قرن آینده، به پایداری در توسعه كشاورزی ضروری باشد.
معمولاً تعاریفی كه توسط متخصصان برای یك موضوع و مبحث خاص مطرح می‌شود تا حدود زیادی بیانگر ویژگی‌های آن مبحث بوده و می‌توان ویژگی‌های آن را تا حد قابل قبولی مطرح نماید. به همین منظور به بیان تعریف و مفاهیمی پرداخته می‌شود كه توسط كارشناسان این فن ارائه شده است.
برنامه توسعه سازمان ملل متحد به نقل از موسسه منابع جهانی برای كشاورزی پایدار یك تعریف كوتاه و مفید ارائه داده است. بنابراین تعریف، «نظام كشاورزی پایدار، نظامی است كه در شیوه پایا و یا دوام بهره‌وری اساس منابع و الگوهای زراعی را بهبود بخشد، به طوری كه كشاورزان بتوانند عرضه محصولات را هماهنگ با رشد جمعیت، رشد اقتصادی و با توجه به محیط زیست افزایش دهند».
هارگراو، كشاورزی پایدار را چنین تعریف می‌كند: «كشاورزی پایدار به مدیریت صحیح منابع كشاورزی اطلاق می شود كه در عین حال نیازهای در حال تغییر بشری رفع شوند، كیفیت محیط زیست و همچنین منابع طبیعی حفظ شده و یا حتی بهبود می‌یابند».
سنایاك، بیان می‌كند كه: «واژه كشاورزی پایدار به یك سیستم كشاورزی اطلاق می‌شود كه می‌تواند به روند تولید خود در آینده طولانی ادامه دهد».
در سال 1989، انجمن علوم زراعی آمریكا در گردهمایی سالانه خود، كشاورزی پایدار را چنین توصیف می‌نماید: «كشاورزی پایدار نظامی است كه ضمن برخورداری از پویایی اقتصادی، می‌توان به بهبود وضعیت محیط زیست و استفاده بهینه از منابع موجود منجر شده و همچنین در تامین نیازهای غذایی انسان و ارتقای كیفیت زندگی جوامع بشری نقش مبهمی داشته باشد».
به نظر گروهی از كشاورزان، كشاورزی پایدار چنین تعریف شده است: «كشاورزی پایدار از نظر مفهوم، سیستمی است كه ضمن مدیریت موفق در استفاده از منابع برای تامین نیازهای غذایی بشر، كیفیت محیط را حفظ و ذخایر منابع طبیعی را افزایش می‌دهد؛ از نظر اقتصادی پویا بوده و نیازهای غذایی را تامین كرده و مواد غذایی آن، اثر سوئی بر سلامت بشر نداشته و علاوه بر آن، ذخایر منابع طبیعی را حفظ كرده و كیفیت آنها را برای نسل‌های آینده افزایش می‌دهد».
در واقع، نظام كشاورزی پایدار یك نظام سودمند، مستمر و متكی بر حفظ منابع طبیعی است. این شیوه كشاورزی، اقتصادی‌ترین و در عین حال، سودمندترین نوع استفاده از انرژی خورشید و تبدیل آن به محصولات كشاورزی را بدون تخریب و حاصلخیزی خاك و كیفیت محیط زیست توصیه می‌كند. این روش كشاورزی، دیدگاهی بالاتر از اقتصادی تولیدی صرف دارد، به طوری كه در آن به همبستگی بین اقتصاد تولید، ثبات اكولوژیكی و كیفیت محیط زیست به صورتی جامع نگریسته می‌شود. در كشاورزی پایدار، افزایش جریان انرژی در نظام كشاورزی و نجات كشاورز مبتدی از زراعت معیشتی و نیز صرفه‌جویی در مصرف انرژی و كاهش تلفات آن در كشاورزی متمركز در راستای حفاظت از پایداری كشاورزی و كیفیت محیط زیست دنبال می‌شود.
در تعریفی دیگر، نظام كشاورزی پایدار: «نظامی است كه از مواد شیمیایی به گونه‌ای استفاده گردد كه در نهایت به گونه‌ای استفاده گردد كه در نهایت نه موجب متلاشی شدن و زوال خودش شود و نه با انتقال آن به محیط زیست، اكوسیستم را دچار مخاطره نماید».
و…

فهرست مطالب:
مفاهیم و اهمیت كشاورزی پایدار 1
تثبیت بیولوژیكی ازت، راهبردی در كشاورزی پایدار 6
مفاهیمی از كشاورزی پایدار 7
استفاده از كمپوست مواد آلی در كشاورزی پایدار 8
كودهایی حیوانی 12
تناوب لگومینوزها با محصولات زراعی 15
كود سبز 15
نتیجه‌گیری 17

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: