مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حلقه های کنترل کیفیت

دسته بندی :مدیریت مدیریت 39

حلقه كیفی شامل تعدادی افراد است كه به صورت داوطلبانه در قسمت های مختلف واحدهای تولیدی یا خدماتی با حضور فعال سرپرست یا مدیر آن قسمت برای حل مسائل از طریق خلق ایده هایی نو گردهمایی تشكیل می دهند و فعالیت های مربوط به كیفیت را از طریق شناسایی و تعریف مسئله بررسی كرده و در ارتباط با مشكلات با استفاده از روشهای تحلیلی راه حل های مناسب را ارائه می كنند

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 266 کیلو بایت
تعداد صفحات 62
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه

به منظور دست یابی به الگوهای بهینه حل مساله و ایجاد بهبود در سازمان ها، گروه های حل مساله یكی از راه كارهای مورد استفاده در سازمان های مختلف بوده است. در این راستا، سازمان ها نسبت به ایجاد تشكل های كاری و ایجاد فرهنگ كار گروهی، اقدام نموده اند و در این راه دستاوردهای مهمی نیز توسط آن ها كسب شده است.

از ویژگی های مهم و منحصربفرد این رویكرد آن است كه علاوه بر به كارگیری مؤثر تكنیك ها و ابزارهای مورد استفاده در حوزه مهندسی كیفیت، با رویكردی خلاقانه به حوزه حل مسئله نیز پرداخته و تلاش می كند تا با تلفیق این دو، در قالب یك كار گروهی هدفمند به تأمین اهداف سازمان از طریق حل مشكلات در سطوح مختلف و در نتیجه بهبود مستمر بپردازد.


تاریخچه پیدایش حلقه های کیفی

ژاپن پیش از جنگ جهانی دوم، به واسطه عدم به كارگیری روش های كنترل كیفیت، به تولیدكننده كالاهای ارزان و نامرغوب شهرت داشت. پس از جنگ جهانی دوم این كشور برای ورود به بازارهای جهانی تلاش زیادی را مصروف داشت. از سال 1771 صحنه رقابت ها تغییر كرد و از آن به بعد ژاپن توانست اطمینان بازارهای جهانی را به خاطر كیفیت مطلوب كالاهایش جلب كند و بازارهای جهانی را به دست گیرد.

این انتقال تسلط بر بازارهای كشورهای پیشرفته غربی، تاثیر زیادی گذاشت، تا آنجا كه غربی ها، دلایل متعددی را برای موفقیت ژاپنی ها مفروض داشتند. یكی از دلایل معروف كه غربی ها برآن تكیه می كنند این است كه، این سیستم ها، فقط با فرهنگ ژاپنی ها قابل اجراست و ژاپنی ها جز كار كردن، به چیزی نمی اندیشیدند.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: