مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت ۴۸ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت ۴۸ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۸
حجم ۹۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری تمرکز مالکیت تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق تمرکز مالکیت در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

تمرکز مالکیت( CON): تمرکز مالکیت عبارت است از چگونگی توزیع سهام بین سهامداران شرکتهای مختلف. هر چه تعداد سهامداران کمتر باشد، مالکیت متمرکزتر خواهد بود. دراین تحقیق به منظور محاسبه نسبت تمرکز مالکیت ازشاخص هرفیندال-هیرشمن (HHI) استفاده می شود. شاخص مزبوراز مجموع مجذور درصد سهام متعلق به سهامداران شرکتها به دست میآید. این شاخص به موازات افزایش میزان تمرکز مالکیت افزایش پیدا کرده و در شرایطی که کل سهام متعلق به یک نفر باشد، بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده و معادل ۱۰٫۰۰۰ واحد محاسبه می شود. درصورتیکه ساختار مالکیت پراکنده بوده وکلیه سهامداران دارای نسبتهای مساوی باشند،HHI  کمترین ارزش را پیدا کرده و معادل ۱۰۰۰۰/N محاسبه میشود. شاخص هرفیندال بشرح زیر قابل محاسبه است که در آن  pi میزان سهام هر سهامدار و p کل سهام شرکت است (محمدی و همکاران ۱۳۸۸).

 

 

 

   کلسنس و همکاران (۲۰۰۲) هزینه های تمرکز سهام را به عنوان اثرات سنگر بندی مطرح می نمایند. در اثر سنگربندی، وقتی تمرکز مالکیت افزایش می یابد، اجازه می دهد که از طریق تابع تصمیمات هیئت مدیره و ادغام شرکت ها و ادغام بازار، منافع و ثروت شرکت را برای اهداف شخصی مصادره نماید. در حالیکه هزینه ها در میان همه سهامداران به اشتراک گذاشته می شود(۲۰۰۷ Rogers etal,).

 

 

 

فهرست مطالب

۱-۷)تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق    2
فصل دوم:       ادبیات موضوعی تحقیق    5
مبانی نظری ساختار مالکیت    6
۲-۲-۱)تئوری نمایندگی    6
۲-۲-۱-۱)الگوی اساسی نمایندگی    10
          شکل ۲-۲٫ رابطه بین نماینده (مدیر) و مالک (سهامدار) در چارچوب تئوری نمایندگی    11
۲-۲-۱-۱-۱)فرض های مربوط به مالک (سهامدار)    12
۲-۲-۱-۱-۲) فرض های مربوط به نماینده (مدیر)    12
۲-۲-۱-۱-۳)مشکلات نمایندگی    13
۲-۲-۲)سهامداران عمده و تمرکز در مالکیت    16
۲-۲-۲-۱)دلایل تمرکز مالکیت    17
۲-۲-۲-۱-۱)مقررات بازار    17
۲-۲-۲-۱-۲)اندازه شرکت    18
۲-۲-۲-۱-۳)بی ثباتی بازار    18
۲-۲-۲-۱-۴)ساختار سرمایه    19
۲-۲-۲-۱-۵)نوع سهامداران کنترلی    19
۲-۲-۲-۲)نتایج تمرکز مالکیت    21
۲-۲-۲-۲-۱)هزینه ها    21
۲-۲-۲-۲-۲)منافع    22
نمودار۳-۲٫ اثر سنگر بندی و همسویی منافع در سطوح مختلف تمرکز سهام    24
۲-۲-۳)ساختار مالکیت و ریسک    24
۲-۲-۴)معیارهای تمرکز    26
۲-۲-۴-۱)شاخص هرفیندال-هیرشمن ((HHI    26
۲-۲-۴-۲)ضریب آنتروپی (EC)    27
۲-۲-۴-۳)نسبت تمرکز سهامداران اصلی    28
پیشینه تحقیق    28
۲-۳-۱)مطالعات و تحقیقات انجام شده در ایران    28
۲-۳-۱)مطالعات و تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    33
منابع و مآخذ    40

منابع
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: