مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مدیریت سازمانی 30 ص

دسته بندی :مدیریت مدیریت 24

دانلود مدیریت سازمانی 30 ص تحقیق مدیریت سازمانی 30 ص مقاله مدیریت سازمانی 30 ص مدیریت سازمانی 30 ص

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات 42
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 42 صفحه

مدیریت سازمانی مقدمه تاكنون با مفاهیمی نظیر سازمان و فرهنگ سازمانی آشنا شده‌ایم اكنون می‌خواهیم ببا مبحث جدیدی بنام جو سا زمانی اشنا شویم .
زمانی كه صحبت از جو می شود تصوری از جو كرده زمین كه ما را همچون هاله ای در بر گرفته به اذهان متبادر می گردد.
در گفتگو های روزانه بین همكاران واژه هایی نظیر جو متشنج فلان اجتماع یا جو مسموم فلان گروه و یا جو بد حاكم در فلان اداره یا كلانتری كرارا بكار برده می شود.
از نظر لغوی كلمه جو عبارت است از اطراف و یا انچه كه بر چیز دیگری احاطه دارد(فضا ما بین زمین وهوا اسمان) گرچه مفهوم جو سازمان به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است اما توافق كلی برای مفهوم و سازه ان وجود ندارد در هر صورت معنای جو سازمان هر انچه كه باشد می توان به ان چیزی اشاره نمود كه اطراف سازمان را در بر گرفته است بطور مشروح راجع به ان بحث خواهیم نمود.
تعریف: بطور كلی مفهوم جو سازمان به عنوان یك استعاره مجازی كه معرف یك یا چند ویژگی متمایز سازمانی است بكار برده می شود.
نوانكر: جورا به عنوان احساس مشترك حوزه فرهنگ خرده فرهنگهای گروهی یا زندگی تعاملی سازمان تلقی مینماید.
كمپل: جو سازمانی را شیوه برخورد سازمان با اعضا و در نتیجه جو را شخصیت سازمان فرض كرده است.
ریچارد واشنایدر: معتقد هستند كه جو سازمانی به دیدگاههای سازمانی و اقدامات و روشهای رسمی و غیر رسمی اطلاق می گردد.
هالپین و كرافت: در تعریف جو سازمانی میگویند ویژگی درونی كه یك سازمان را از سازمان دیگر متمایز ساخته و روی رفتار افراد ان تاثیر می گذارد.
موران ولكوین:جو سازمانی را ویژگی نسبتا با دوامی از سازمان میدانند كه موجب تمایزان سازمان از سایر سازمانها میشود اینك طبق شرحی كه رفت طی یك بررسی نقادین پیرامون تعاریف مطرح شده ملاحظه میگردد.
كه افراد مختلف از دیدگاههای مختلف جو سازمانی را تعریف كرده اند اما نكته ای كه در اثر این تعاریف تقریبا مشترك است ان است كه: جو سازمانی بر اساس ادراك كاركنان از محیط سازمان سنجیده میشود در واقع جو سازمانی بازتابهای ادراك یك شخص از سازمان است كه به ان تعلق دارد.
جو مجموعهای از ویژگیها و عو املی استكه بوسیله كاركنان در باره سازمانشان ادراك می شود كه عامی جهت تكوین و تكامل اعمال و رفتار افراد ان سازمان تلقی می گردد.
در واقع جو سازمانی حاصل فرا گرد تاثیر متقابل جنبه های فردی و سازمانی یك سیستم اجتماعی است كه همان محصول كار گروهه و خرده سیستمهای سازمانی است كه این بازده و محصول نهایی شامل ارزشهای مشترك اعتقادات اجتماعی استانداردهای اجتماعی احساسات افراد و خرده فرهنگها میباشد.
به عبارتی زمانی كه می پذریم كه كل یك سازمان به منزله یك سیستم اجتماع قلمداد شده است بنا براین می توان بیان داشت فعالیتها و اقداماتیكه افراد انسانی جهت انجام وظایف سازمانی و سازگار نمودن جنبه های فردی و سازمانی در این سیستم اجتماعی شكل دهنده جو سازمانی می باشد.
تفاوت جو سازمانی و فرهنگ سازمان: بطور كلی جو و فرهنگ سازمانی هر دو مقولاتی هستند كه برای توصیف ویژگی های سازمان و واحدهای مربوطه استفاده می شود.
علیرغم ارتباط زیاد بین دو مفهوم همچنان ایندو از یكدیگر متمایز می باشد بنا براین شفاف سازی این دو اصطل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: