مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون

دانلود پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون

دانلود پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون همراه با نمره گذاری و روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷
حجم ۴۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی علوم پایه

توضیحات کامل

معرفی و تفسیر پرسشنامه بهزیستی معنوی

پرسشنامه بهزیستی معنوی  توسط پالوتزین و الیسون  در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و شامل ۲۰ سؤال و دو خرده مقیاس است شامل بهزیستی مذهبی که بهزیستی ناشی از  ارتباط با یک قدرت متعالی است و بهزیستی وجودی که عنصری روانی ـ اجتماعی است، بیانگر احساس فرد است از اینکه چه کسی است؟ چه کاری  و چرا انجام می دهد و به کجا تعلق دارد؟ (راد و مکاران،۱۳۸۹). سؤالات فرد آزمون، مربوط به خرده مقیاس بهزیستی مذهبی بوده و میزان تجربه فرد از رابطه رضایت بخش با خدا را مورد سنجش قرار می‌دهد و سؤالات زوج، مربوط به خرده مقیاس بهزیستی وجودی است که احساس هدفمندی و رضایت از زندگی را می‌سنجد. مقیاس پاسخگویی به سوالات، لیکرت ۶ درجه‌ای از کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم است. 

 

 

 

 

 

روش نمره گذاری پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون

در مورد سؤالات مثبت گزینه کاملا موافقم نمره ۶ و به ترتیب گزینه کاملا مخالفم نمره ۱ می گیرد. نمره گذاری سؤالات منفی بر عکس است(سوالات۱-۲-۵-۶-۹-۱۲-۱۳-۱۶-۱۸ سؤالات منفی هستند). از طریق نمره‌گذاری این مقیاس، نمره بهزیستی مذهبی، بهزیستی وجودی و نمره کل بهزیستی معنوی به دست می‌آید. 

 

 

 

 

 

روایی و پایایی پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون

پالوتزین و الیسون (۱۹۸۲)، ضرایب آلفای کرونباخ بهزیستی مذهبی و وجودی و کل مقیاس را به ترتیب برابر با ۹۱/۰، ۹۱/۰ و ۹۳/۰ گزارش کردند. خصوصیات روانسنجی این مقیاس توسط دهشیری و همکاران(۱۳۸۷) بر روی دانشجویان دانشگاه های تهران مورد بررسی قرار گرفته است. ضرایب پایایی بازآزمایی کل مقیاس، بهزیستی مذهبی و بهزیستی وجودی به ترتیب برابر با ۸۵/۰، ۷۸/۰ و۸۰/۰ گزارش شده است(دهشیری و همکاران، ۱۳۸۷). همچنین ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس بهزیستی معنوی ۹۰/۰ و برای خرده مقیاس های بهزیستی مذهبی و وجودی به ترتیب ۸۲/۰ و ۸۷/۰ گزارش شده است.

 

 

 

به منظور بررسی روایی مقیاس بهزیستی معنوی همبستگی نمره های آن با مقیاس شادکامی آکسفورد، پرسشنامه عمل به باورهای دینی و پرسشنامه سلامت عمومی در یک نمونه ۴۹ نفری از دانشجویان محاسبه شد. همبستگی نمره های کل بهزیستی معنوی با شادکامی برابر با ۶۴/۰ است.همبستگی نمره های بهزیستی معنوی، بهزیستی مذهبی و وجودی با نمره های عمل به باورهای دینی به ترتیب برابر ۵۱/۰، ۴۷/۰ و ۴۰/۰ است. این ضرایب همبستگی نشانه روایی همگرای مقیاس بهزیستی معنوی است (همان). در پژوهش حاضر،  به ضرایب آلفای کرونباخ ۹۲/۰ برای کل مقیاس و  88/0 و ۸۸/۰ برای خرده مقیاس هاس بهزیستی مذهبی و وجودی دست یافتیم.
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: