رابطه توانمندسازی و رضایت شغلی
رابطه توانمندسازی و رضایت شغلی
هدف از این تخقیق بررسی رابطه توانمندسازی و رضایت شغلی می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۰ |
حجم | ۸۱ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
رضایت شغلی عبارت است از حدی از احساسات و نگرشها ی مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند. رضایت شغلی نتیجه ادراک کارکنان است که محتوا و زمینه شغل آن چیزی را که برای کارمند ارزشمند است فراهم می کند.
رضایت شغلی یک احساسی مثبت یا مطبوع است که پیامد ارزیابی شغلی یا تجربه ی فرد است . این حالت احساسی مثبت ،کمک به سلامت فیزیکی و روانی افراد می کند .از نظر سازمانی ، سطح بالای رضایت شغلی منعکس کننده ی جو سازمانی بسیار مطلوب است که منجر به جذب و بقاءکارکنان می شود . (جیت اس کندان ص ۸۶ )
توانمند سازی منابع انسانیبه عنوان یک رویکرد نوین انگیزش درونی به معنی آزاد کردن نیروهای درونی کارکنان و همچنین فراهم کردن بستر ها و به وجود آمدن فرصت ها برای شکوفایی استعدادها ، توانایی ها ، و شایستگی های افراد می باشد .
علاوه بر این باعث می شود تا کارکنان نسبت به شغل وسازمان خود نگرش مثبتی داشته باشند . توانمند سازی با تغییر در باور ها ، افکار ، و طرز تلقی های کارکنان شروع می شود . بدین معنی که آنان باید به این باور برسند که توانایی تاثیر گذاری و کنترل بر نتایج شغلی را دارند و احساس کنند که اهداف شغلی معنی دار و ارزشمندی را دنبال می کنند و باور داشته باشند که با آنان صادقانه و منصفانه رفتار می شود (عبداللهی و نوه ابراهیم ، ۱۳۸۵ ص۸ ).
فهرست مطالب
۱-۲ مقدمه
۱-۲ مبانی نظری
۱-۲-۱ توانمند سازی
۲-۲-۲ ریشه های توانمند سازی
۳-۲-۲ تعریف مفهوم توانمند سازی
۴-۲-۲ رویکردهای توانمند سازی
۵-۲-۲ توانمند سازی بعنوان یک سازه ارتباطی
۶-۲-۲ توانمند سازی بعنوان یک سازه انگیزشی
۴-۲ مدل چهار مرحله ای توانمند سازی تری ویلسون
۵-۲ مدل توانمند سازی بلانچارد و زیگامی
۶-۲ مدل توانمند سازی کانگر
۷-۲ مدل توانمند سازی کویین و اسپریتزر
۸-۲ مولفه های توانمند سازی
۳-۲ رضایت شغلی
۱-۳-۲ عوامل موثر بر رضایت شغلی
۲-۳-۲ پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی
۳-۳-۲ رضایت شغلی و عملکرد
۴-۳-۲ اندازه گیری رضایت شغلی
منابع
قوانین ارسال دیدگاه در سایت