مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت

راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت

هدف از این پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۳
حجم ۱۳۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت می باشد.

 

 

 

پینتریج و دی گروت  برای خودتنظیمی و یادگیری سه راهبرد را اساسی می دانند(کدیور، ۱۳۸۷):
الف) راهبردهای شناختی، ب) راهبردهای اداره و کنترل تلاش، ج) راهبردهای فراشناختی، 

الف) راهبردهای شناختی: راهبردهای شناختی میانجی های یادگیری هستند که برای نظارت، اداره و کنترل کنش های شناختی خود به کار می بریم. شروع این راهبردها به برونر، گودنو  و اوستین ، ۱۹۵۶) برمی گردد که برای اولین بار ساختار کنونی و دو مفهوم امروزی آن، از این اصطلاح استفاده کردند.

این دسته از راهبردها، راهبردهای خاص تکلیف هستند. راهبردهای شناختی به هر گونه رفتار، اندیشه یا عمل گفته می شود که یادگیرنده، در ضمن یادگیری مورد استفاده قرار می دهد و هدف آن کمک به فراگیری، سازمان دهی و ذخیره سازی دانش ها، مهارت ها و سهولت بهره برداری از آن ها در آینده است. این راهبردها هم برای تکالیف ساده و حفظ کردنی و هم برای تکالیف پیچیده تر که به درک و فهم نیازمند هستند کاربرد دارند(صمدی، ۱۳۸۶).بنابراین راهبردهای شناختی، اقدام هایی هستند که ما به کمک آنها اطلاعات تازه را بر این پیوند دادن و ترکیب کردن با اطلاعات قبلاً آموخته شده و ذخیره سازی آنها را درحافظه درازمدت آماده می کنیم. 

 

 

 

ب) راهبردهای خودتنظیمی (اداره کنترل و تلاش): راهبردهای هستند که یادگیرندگان از آن برای کنترل و اداره محیط استفاده می کنند این راهبردها به دانش آموزان کمک می کند تا با محیط سازگار شده و آن را با توجه به هدف ها و نیازهای خود تغییر دهند. 

دانش آموزان مهارت هایی را برای طراحی، کنترل و هدایت یادگیری خود دارند و تمایل دارند یاد بگیرند و قادر هستند کل فرایند یادگیری را ارزیابی کنند و در مورد آن بیاندیشند. (وین، ۱۹۹۵). این راهبرد به دو دسته راهبردهای درونی و بیرونی تقسیم می شوند. راهبردهای درونی شامل مدیریت زمان، نحوه تلاش و مدیریت توجه و آگاهی است. راهبردهای بیرونی مانند کمک از افراد دیگر مثل معلمان و همسالان است.(پرلس ، دیگنس  و اشمیس ، ۲۰۰۹).

 

 

 

 

ج) راهبردهای فراشناختی: فراشناخت به معنای تفکر درباره تفکر است و فرایندی است که در حافظه کاری رخ می-دهد. نخستین بار هارلو  (1949) مفهوم یادگرفتن یادگیری را مطرح ساخت. 
 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

۲-۱- مقدمه:    1
۲-۲-۱- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    21
۲-۲-۲- انواع خودتنظیمی    29
۲-۲-۲-۱- نظمدهی بیرونی:    29
۲-۲-۲-۲- نظمدهی درونفکنی شده:    29
۲-۲-۳- فرایندهای خودتنظیمی    30
۲-۲-۴- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    31
۲-۲-۴-۱- مدل پینتریج (۱۹۹۰)    31
۲-۲-۴-۲- مدل زیمرمن (۱۹۸۶)    36
جدول ۲-۲ مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    38
۲-۲-۴-۳- مدل وین و هدوین (۱۹۹۸)    39
۲-۲-۴-۴- مدل بوکارتز:    41
جدول ۲-۳ الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، ۱۹۹۹ (نقل درکدیور، ۱۳۸۶)    41
۲-۲-۴-۵- مقایسه مدلها    42
جدول ۲-۴ مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    45
جدول ۲-۵ مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    46
۲-۲-۵- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    49
۲-۲-۶- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    57
۲-۲-۶-۱- نظریه کنشگر    58
۲-۲-۶-۲- نظریه پدیدار شناختی    59
۲-۲-۶-۳- نظریه شناختی –  اجتماعی زیمرمن    60
۲-۲-۶-۴- نظریه بندورا    62
۲-۲-۶-۵-نظریه ویگوتسکی    64
۲-۲-۶-۶- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    66
۲-۲-۶-۷- نظریه کارون و شیر    66
۲-۲-۱۰-۸- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    74
۲-۳- بخش دوم: پیشینه پژوهش    75
۲-۳-۱- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    75
۲-۳-۲- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    87

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: