شکل گیری و تحول شبکه های اجتماعی در ایران و جهان و بررسی ویژگی های انحصاری آنها
شکل گیری و تحول شبکه های اجتماعی در ایران و جهان و بررسی ویژگی های انحصاری آنها
این پایان نامه در مورد شبکه های اجتماعی و با موضوع شکل گیری و تحول شبکه های اجتماعی در ایران و جهان و بررسی ویژگی های انحصاری آنها می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۵ |
حجم | ۱۱۷ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
توضیحات کامل
این پایان نامه در مورد شبکه های اجتماعی و با موضوع شکل گیری و تحول شبکه های اجتماعی در ایران و جهان و بررسی ویژگی های انحصاری آنها می باشد.نخستین بار مفهومی با عنوان شبکههای اجتماعی اینترنتی با قالب امروزی در سال ۱۹۶۰ اولین بار در دانشگاه ایلی نویز در ایالت متحده امریکا مطرح شد. پس از آن در ۱۹۹۷ نخستین سایت شبکه اجتماعی اینترنتی به آدرس SixDegrees.com راهاندازی شد. این سایت به کاربرانش اجازه ایجاد پروفایل داد تا آنها بتوانند لیستی از دوستانشان ایجاد کنند. البته این سایت در آن موفق نشد و بعد از سه سال متوقف شد.
بعد از آن، انفجار تجارت در وب سایتهای اجتماعی در سال ۲۰۰۲ باعث به وجود آمدن شبکههای اجتماعی فرنداستر ، اورکات و لینکداین شد و باعث شکوفایی قارچ گونه وب سایتهای شبکههای اجتماعی در اینترنت شد.در سال ۲۰۰۴، سایت های شبکه اجتماعی فرنداستر با ۷ میلیون کاربر و مای اسپیس با ۲ میلیون کاربر صاحب بیشترین کاربران در این حوزه بودند. در همین سال سایت شبکه اجتماعی فیس بوک توسط مارک زوکربرگ در خوابگاه دانشگاه هارواد راه اندازی شد(منفرد،۵۳:۱۳۹۱).سال ۲۰۰۶، سال گسترش روز افزون کاربران و بازدیدکنندگان وب سایتهای شبکههای اجتماعی بود. در این سال دسترسی عمومی مردم به فیس بوک آزاد شد. زیرا در دو سال قبل، این سایت تنها به صورت پایلوت در دانشگاه هارواد استفاده میشد، همچنین توییتر نیز در این سال پا به عرصه وب سایت های اجتماعی گذاشت. در ماه آوریل سال ۲۰۰۸، فیس بوک با ایجاد صفحههای اصلی وب سایت خود به زبانهای مختلف باعث شد که این وب سایت ۱۵۳ درصد رشد داشته باشد.
ایران و شبکه های اجتماعی مجازی
برای اولین بار نام ایرانی ها در رتبه بندی فناوری های اینترنتی با نام وبلاگ عجین شد. ایرانی توانستند در سالهای ۱۳۸۳و ۱۳۸۴ رتبه چهارم وبلاگ های جهان را بدست آورند. البته به دلایل متعدد این رتبه در سال۲۰۰۹ به جایگاه دهم تنزل پیدا کرد. اگرچه هیچ یک از مراجع رسمی، گزارشی درباره آمار وبلاگ های فارسی منتشر نکرده است، اما با جمع بندی آمار وبلاگ های ثبت شده و وبلاگ های فعال بلاگ سرویس های ایرانی می توان تخمین زد که در سال ۱۳۸۸جمعا حدود ۶ میلیون وبلاگ ثبت شده فارسی در فضای اینترنت وجود داشت که از این رقم، ۱۰درصد، یعنی ۶۰۰ هزار وبلاگ فعال محسوب می شوند. بر این اساس می توان گفت:(( وبلاگستان فارسی یکی از بزرگترین اجتماعات مجازی و شبکه های اجتماعی ایرانیان محسوب می شود)) ( معاونت پژوهش های فرهنگی و اجتماعی، ۳۰:۱۳۸۹).
فهرست مطالب
پیشگفتار: 2
۶-۱- تعریف نظری پایان نامه شبکه های اجتماعی
مقدمه 5
گفتار اول: مبانی ۶
مفهوم شبکه های اجتماعی 6
۱-۲-۲- شکلگیری و تحول شبکههای اجتماعی در جهان 6
۲-۲-۲- ایران و شبکههای اجتماعی مجازی 7
۳-۲-۲- آشنایی با رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی 9
۴-۲-۲- ویژگی های رسانه های اجتماعی 13
۵-۵-۲-ویژگی های انحصاری شبکه های اجتماعی 14
۶-۲-۲- ویژگی های شبکه اجتماعی فیس بوک(facebook) 16
۷-۲-۲- کارکردهای منفی شبکههای اجتماعی 19
۸-۲-۲- کارکردهای مثبت شبکههای اجتماعی 21
۱۰-۲-۲- انواع شبکه های اجتماعی 24
گفتار سوم: بررسی پژوهش های پیشین 28
۱-۳-۲- پژوهشهای پیشین خارجی 28
۲-۳-۲- پژوهشهای پیشین داخلی 31
۳-۳-۲- نقد محقق به پژوهشهای پیشین داخلی و خارجی 38
۱۰-۴-۲- چارچوب نظری 39
فهرست منابع 44
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت