مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی بازار

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی بازار

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۰
حجم ۲۹۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

به زعم لی (۲۰۰۶)  نقدشوندگی مفهومی است که برای طرح و بیان انواع هزینه های معاملات به کار میرود و بالقوه دارای  ابعاد زیادی است که از انتخاب معکوس نشأت می گیرد و مستلزم انجام فوری معاملات است. در سطح وسیع تر، نقدشوندگی برای توصیف سهولت انجام معامله بر روی مقدار زیادی سهام در مدت زمان معین بدون تأثیر قابل توجه در قیمت ها تعریف می شود بلک  (1971)  با ارایه تعریف فنی تری از نقدشوندگی بازار معتقد است که بازار نقد بازاری است که از استحکام و عمق زیاد برخوردار باشد و به طور معمول قیمت های واقعی و منصفانه دارایی ها را نشان دهد.  این نوشتار نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید می باشد.

 

 

 

نقدشوندگی بازار اوراق بهادار به شرح زیر تعریف می شود:

"درجه ای که در آن اوراق بهادار می تواند در بازار خریداری یا فروخته شود بدون اینکه تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن سهم در بورس بگذارد. این درجه بر اساس سطح فعالیت معاملاتی مشخص می شود".

 

 

ویژگی اصلی یک بازار نقد این است که در هر زمان خریداران و فروشندگان آماده و مایل به انجام معامله وجود دارند. نقدشوندگی یک معیار مهم بازار است. در بازارهای با نقدشوندگی بالا حجم معاملات به اندازه ای هست که امکان پیوستگی مبادلات را فراهم سازد. در چنین بازاری قیمت ها به کندی حرکت می کنند و فاصله های قیمتی بین معاملات بسیار پایین است. مقدار سفارشات به قدر کافی بالا و قادر است بالاترین قیمت تقاضا را به پایین ترین قیمت عرضه نزدیک نماید و این دو را به هم برساند. در بازار با نقدشوندگی بالا، فاصله یا اختلاف بین قیمت پیشنهادی خرید و قیمت پیشنهادی فروش، نزدیک به صفر است.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
۱-۶تعریف مفهومی نقدشوندگی بازار ۴
۱-۷ تعریف عملیاتی نقدشوندگی بازار ۴
فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق
۲- ۱ مقدمه    11
۲-۲ تعریف نقدشوندگی    11
۲-۳ دلایل اهمیت نقدشوندگی    13
۲-۳-۱ اهمیت نقدشوندگی در رشدو توسعه بازار    14
۲-۳-۲ نقدشوندگی معیاری برای ارزیابی ریسک    15
۲-۳-۳ تاثیر نقدشوندگی بر هزینه سرمایه    15
۲-۳-۴ نقدشوندگی عامل بهبود عملکرد شرکتها و کل اقتصاد    16
۲-۳-۵ نقدشوندگی اوراق بهادار عامل مورد توجه در مدیریت سبد    16
۲-۳-۶ تاثیر نقدشوندگی بازار بر بازده سهام    17
۲-۳-۷ کاربرد نقدشوندگی در قیمت گذاری دارایی ها    17
۲-۳-۸ تاثیر نقدشوندگی در نوآوری های توسعه ای بازار سرمایه    18
۲-۴  معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی    19
۲-۵ اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار    21
 2-6 مفهوم جهش برای نقدشوندگی     22
۲-۷ شاخص های اندازه گیری نقدشوندگی    22
۲-۸ میزان سهام شناور آزاد    26
۲- ۹ ریسک نقدشوندگی    31
۲-۱۰ بازده سهام    33
۲-۱۱ بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار     34
۲-۱۱-۱ بازده تحقق یافته    34
۲-۱۱-۲ بازده مورد انتظار    34
۲-۱۲ اجزای بازده    34
۲-۱۲-۱ سود دریافتی    34
۲-۱۲-۲ سود (زیان) سرمایه    35
۲-۱۳ بازده غیرعادی سهام    36
۲-۱۴ ریسک    39
۲-۱۴-۱ اندازه گیری ریسک    40
۲-۱۴-۲ منابع ریسک    40
۲-۱۵ انواع ریسک    42
۲-۱۵-۱رابطه ریسک وبازده     42
۲-۱۶ مجموعه سرمایه گذاری    43
۲-۱۷ ریسک مجموعه سرمایه گذاری    43
۲-۱۸ تئوری پرتفولیو    44
۲-۱۹ پیشینه تحقیق    45
۲-۱۹-۱ تحقیقات خارجی    45
۲-۱۹-۲ تحقیقات داخلی    48
۲-۲۰ خلاصه فصل     50
منابع:
منابع فارسی    
منابع لاتین    


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: