فصل دوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه
فصل دوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه
فصل دوم پایان نامه سنجش اثربخشی استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در دانشگاه مازندران می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۳۸ |
حجم | ۴۲۵۷ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
در این فصل ابتدا تعریف دانش و مفاهیم مرتبط با آن ارائه شد و سپس مباحثی در مدیریت دانش مانند تعاریف، اهمیت، اهداف و فرآیند های دانش و نقش آن در آموزش عالی مطرح گردید. همچنین با توجه به موضوع پژوهش ، به سنجش اثربخشی مدیریت دانش اشاره شد و به دلیل پراکندگی روش و مدل های موجود در این زمینه، این پژوهش برای دستیابی به اهداف خود به بررسی رویکرد ها، معرفی و مقایسه برخی از ابزار مهم و شاخص های که در تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرند، پرداخته شد.
در مجموع بعد از بررسی و مقایسه ابزارها، شاخص ها و نکاتی پیرامون آن ها، این مطالعه برای اینکه بتواند ارزیابی جامع و دقیقی انجام دهد از مدل چن و همکاران (۲۰۰۹)برای پاسخ به سوال پژوهش یعنی میزان اثر بخشی مدیریت دانش در دانشکده های دانشگاه مازندران استفاده کرده است. این مدل از تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای برای میزان و مقایسه دانشکده ها و همچنین ابعاد کارت امتیازی متوازن را به عنوان شاخص های اثربخشی و خلق، ذخیره، تسهیم ، به کارگیری و درونی سازی دانش را به عنوان فرآیند های مدیریت دانش در نظر گرفته است.
در ادامه نیز مدل تحقیق و اجزای مدل بکار گرفته شده در آن یعنی کارت امتیازی متوازن، ابزار شاخص عملکرد مدیریت دانش و فرآیند تحلیل شبکه ای معرفی شدند. در پایان هم مروری بر تحقیقات مشابه انجام شده صورت گرفت.
فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات پژوهش
۲-۱- مقدمه
۲-۲- مدیریت دانش
۲-۲-۱-گذری بر مدیریت دانش
۲-۲-۲-دانش
۲-۲-۲-۱- روابط داده،اطلاعات و دانش
۲-۲-۲-۲- داده
۲-۲-۲-۳-اطلاعات
۲-۲-۳-طبقه بندی انواع دانش
۲-۲-۴-منابع دانشی سازمان
۲-۲-۵-تعاریف مدیریت دانش
۲-۲-۶- اهمیت به کارگیری مدیریت دانش
۲-۲-۷-اهداف مدیریت دانش
۲-۲-۲-۸-فرآیند های مدیریت دانش
2-2-9-مدیریت دانش در آموزش عالی
2-3-سنجش مدیریت دانش
۲-۳-۱- سنجش اثربخشی مدیریت دانش
۲-۳-۲- انواع رویکرد های سنجش مدیریت دانش
۲-۳-۳- ابزارهای سنجش مدیریت دانش
2 -3-3-1- کارت امتیازی متوازن
2-3-3-2- جهت یاب اسکاندیا
2-3-3-3- نظارت بر داراییهای نامشهود
2-3-3-4- حسابداری منابع انسانی
2-3-3-5- روش شناسیKP3
2-3-3-6- شاخص عملکرد مدیریت دانش
2-3-3-7- سیستم مبتنی بر رضایت کاربر
۲ -۳-۴–مقایسه ابزار های سنجش مدیریت دانش
۲-۴- مدل تحقیق و اجزای آن
2-4-1-کارت امتیازی متوازن
2-4-2- شاخص عملکرد مدیریت دانش
2-4-3- فرآیند تحلیل شبکهای
۲-۵- دانشگاه مازندران
۲-۶-مروری بر تحقیقات انجام شده
2-6-1-تحقیقات خارجی
2-6-2-تحقیقات داخلی
۲-۷-خلاصه فصل دوم
منابع و مأخذ
فهرست شکلها
۱۷ شکل۲-۱- اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم گیری
۴۰ شکل۲-۲- رابطه بین مولفه های اصلی در متدلوژیKp3 برای تعیین سهم دانش در عملکرد شرکت
۴۶ شکل۲-۳- مدل اولیه تحقیق
۴۸ شکل۲-۴- ارتباط کارت امتیازی متوازن با مدیریت دانش
۵۱ شکل۲-۵- تفاوت ساختار سلسله مراتب و شبکه
۵۴ شکل۲-۶- فرمت استاندار سوپر ماتریس
۵۸ شکل۲-۷- مدل سنجش اثر بخشی مدیریت دانش
۵۹ شکل۲-۸- مدلANP سنجش عملکرد مدیریت دانش
۶۰ شکل۲-۹- مدل وو و ونگ برای ارزیابی موفقیت مدیریت دانش
۶۲ شکل۲-۱۰-توانمندی مدیریت دانش به منظور اثربخشی مدیریت دانش
۶۵ شکل۲-۱۱-مدل مفهومی ارزیابی و آسیبشناسی مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی
۶۸ شکل۲-۱۲-مدل عوامل تأثیر گذار بر موفقیت سیستم مدیریت دانش و همچنین پیامدها آن
۷۳ شکل۲-۱۳-چارچوب مرور ادبیات پژوهش
فهرست جداول
۳۳ جدول ۲-۱- رویکرد های متفاوت ارزیابی مدیریت دانش
۳۶ جدول ۲-۲- شاخص های کارت امتیازی متوازن
۳۷ جدول ۲-۳- شاخص های جهت یاب اسکاندیا
۳۸ جدول ۲-۴- شاخص های نظارت بر دارایی های نا مشهود
۳۹ جدول ۲–۵ شاخص های حسابداری منابع انسانی
۴۰ جدول ۲-۶- شاخص های متدلوژی Kp3
۴۲ جدول ۲-۷- شاخص های عملکرد مدیریت دانش
۴۳ جدول ۲-۸- شاخص های سیستم مبتنی بر رضایت کاربر
۴۴ جدول ۲-۹- مقایسه ابزارهای سنجش مدیریت دانش
۴۸ جدول ۲-۱۰- مدل کارت امتیازی متوازن برای دانشگاه
۶۹ جدول ۲-۱۱- پژوهش های انجام شده در حوزه سنجش مدیریت دانش
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت