مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر

 
 
 
 
 
مقدمه:

در حال حاضر استراتژی جامعی در سطح صنعت هوائی و خصوصاً هواپیمائی کشور وجود ندارد. این موضوع در حالیست که صورتهای مالی شرکت‌های هواپیمایی نشان دهنده مبالغ بسیار بالائی از صرف منابع بودجه‌ای کشور است که در صورت ارائه یک مدل مناسب برای این شرکت‌ها و تأثیرگذاری بر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای آنان، می‌توان انتظار منافع بالائی را در سطح ملی داشت. همچنین در حال حاضر شرکت‌های جدیدی وارد صنعت شده‌اند که از تجربه حرفه‌ای لازم برخوردار نبوده و در صورت عدم ارائه یک مدل جامع برای شرکت‌های هواپیمائی، امکان بروز مشکلات وسیع‌تر در صورت تداوم این روند وجود دارد.

با توجه به موارد فوق از یک طرف و وجود تحریم در بخش هوایی کشور و جایگاه صنعت حمل و نقل در سند چشم انداز بیست ساله، این تحقیق می‌تواند با شناسائی استراتژی‌های تغییر شرکت‌های هواپیمائی برتر و استخراج مدلی مناسب از آنها، مدل به دست آمده را برای شرکت‌هایی که خواهان تغییر هستند  تسری دهد. برای به دست آوردن  مدلی مناسب، این تحقیق، شرکتهای هواپیمای برتر (بین‌الملی پروازکننده به ایران و بالعکس) که در طی یک دوره ۵ ساله از عملکرد در حال رشد برخوردار بوده‌اند را انتخاب کرده و متعاقباً برای رسیدن به نتیجه تحقیق، مراحل زیر را انجام خواهد داد.

۱) بررسی مدل‌های مربوط به موضوعات تغییر و گونه‌های مختلف تغییر در سطح استراتژیک (ادبیات تحقیق) به منظور حمایت ازچارچوب نظری تحقیق .

یعنی پاسخ به این سوال که موضوعات تغییر در این تحقیق کدام بوده و گونه‌های مختلف هر یک از این موضوعات چه هستند.

۲) بررسی ارتباط و میزان تاثیر این موضوعات (متغیرهای مستقل تحقیق) بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی برتر (متغیر وابسته تحقیق).

یعنی پاسخ به این سئوال که کدام یک از این موضوعات، در تاثیرگذاری برعملکرد، از اولویت بالاتری برخورداراست.

۳) بررسی ارتباط و هماهنگی گونه‌های موضوعات تغییر (در سطح استراتژیک) با متغیرهای تعدیل‌کننده (میزان کنترل و نوع تأکید بر داخل و خارج) جهت استخراج یک مدل مناسب.

یعنی پاسخ به این سوال که ترکیب بهینه این گونه‌ها چیست.

 
 
 
کلمات کلیدی:
موضوعات تغییر
شرکت‌های برتر
مدیریت استراتژیک تغییر
تئوری برخاسته از زمینه
موضوعات تغییر در سطح استراتژیک
 
 
 
 
 
۱) بیان مسئله
در حال حاضر استراتژی جامعی در سطح صنعت هوائی و خصوصاً هواپیمائی کشور وجود ندارد. این موضوع در حالیست که صورتهای مالی شرکت‌های هواپیمایی نشان دهنده مبالغ بسیار بالائی از صرف منابع بودجه‌ای کشور است که در صورت ارائه یک مدل مناسب برای این شرکت‌ها و تأثیرگذاری بر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای آنان، می‌توان انتظار منافع بالائی را در سطح ملی داشت. همچنین در حال حاضر شرکت‌های جدیدی وارد صنعت شده‌اند که از تجربه حرفه‌ای لازم برخوردار نبوده و در صورت عدم ارائه یک مدل جامع برای شرکت‌های هواپیمائی، امکان بروز مشکلات وسیع‌تر در صورت تداوم این روند وجود دارد.
 
 با توجه به موارد فوق از یک طرف و وجود تحریم در بخش هوایی کشور و جایگاه صنعت حمل و نقل در سند چشم انداز بیست ساله، این تحقیق می‌تواند با شناسائی استراتژی‌های تغییر شرکت‌های هواپیمائی برتر و استخراج مدلی مناسب از آنها، مدل به دست آمده را برای شرکت‌هایی که خواهان تغییر هستند  تسری دهد. برای به دست آوردن  مدلی مناسب، این تحقیق، شرکتهای هواپیمای برتر (بین‌الملی پروازکننده به ایران و بالعکس) که در طی یک دوره ۵ ساله از عملکرد در حال رشد برخوردار بوده‌اند را انتخاب کرده و متعاقباً برای رسیدن به نتیجه تحقیق، مراحل زیر را انجام خواهد داد.
 
۱) بررسی مدل‌های مربوط به موضوعات تغییر و گونه‌های مختلف تغییر در سطح استراتژیک (ادبیات تحقیق) به منظور حمایت ازچارچوب نظری تحقیق .یعنی پاسخ به این سوال که موضوعات تغییر در این تحقیق کدام بوده و گونه‌های مختلف هر یک از این موضوعات چه هستند.
 
۲) بررسی ارتباط و میزان تاثیر این موضوعات (متغیرهای مستقل تحقیق) بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی برتر (متغیر وابسته تحقیق).یعنی پاسخ به این سئوال که کدام یک از این موضوعات، در تاثیرگذاری برعملکرد، از اولویت بالاتری برخورداراست.
 
۳) بررسی ارتباط و هماهنگی گونه‌های موضوعات تغییر (در سطح استراتژیک) با متغیرهای تعدیل‌کننده (میزان کنترل و نوع تأکید بر داخل و خارج) جهت استخراج یک مدل مناسب.
یعنی پاسخ به این سوال که ترکیب بهینه این گونه‌ها چیست.
 
 
 
 
فهرست مطالب
ارائه یک الگوی مناسب استراتژیک تغییر از میان شرکت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شرکت‌های هواپیمائی جهت افزایش عملکرد آنان ۱
 
فصل دوم:گستره نظری و پیشینه پژوهش ۱۹
جدول ۱-۲: ادبیات تغییر در مدیریت ۲۲
۱)مفاهیم عمومی تغییر ۲۳

۱-۱)تغییر چیست؟ ۲۳

۱-۲)تغییرات برنامه‌ریزی شده در مقابل تغییرات غیربرنامه‌ریزی ۲۶
۱-۳)تغییرات دائمی در مقابل تغییرات مقطعی ۲۶
۱-۴)تغییرات تکاملی، انتقالی و استحاله‌ای ۲۸
۱-۴-۱)تغییرات تکاملی: ۲۸
۱-۴-۲)تغییرات انتقالی: ۲۹
۱-۴-۳)تغییرات استحاله‌ای: ۲۹
نمودار ۱-۲: تغییرات تکاملی، انتقالی و استحاله‌ای ۲۹
۱-۵)جمع‌بندی قسمت اول (مفاهیم عمومی تغییر) ۳۰
۲)الگوهای مرتبط با موضوعات تغییر ۳۰
۲-۱)مدل فرآیندها، محتوا و زمینه ۳۰
نمودار ۲-۲: موضوعات تغییر از دیدگاه پتیگرو و وایپ ۳۱
۲-۲)مدل متن تغییر ۳۲
۲-۳)مدل یکپارچه تغییر سازمانی ۳۳
نمودار ۴-۲: استراتژیهای تغییر سازمانی بر اساس مدل ۳۳
۲-۴)مدل ادکار ۳۵
۲-۵)مدل عوامل تغییر دفت ۳۵
۲-۶)مدل لویت ۳۷
۲-۹)جمع‌بندی الگوهای مرتبط با موضوعات تغییر ۳۸
۳)مدیریت استراتژیک تغییر ۳۹

۳-۱)نگرش استراتژیک چیست؟ ۳۹

۳-۱-۲)نگرش روابط انسانی به مدیریت ۴۰
۳-۱-۳)نگرش علمی (کمی) به مدیریت ۴۰
۳-۱-۴)نگرش سیستمی به مدیریت ۴۰
۳-۱-۵)نگرش اقتضایی به مدیریت ۴۰
۳-۲)مقایسه نگرش‌ها و ارتباط آن با دیدگاه استراتژیک ۴۱

۳-۵)تفاوت مدیریت استراتژیک تغییر با نگرش عملیاتی تغییر ۴۲

۳-۷)موضوعات تغییر در سطح استراتژیک ۴۳
۳-۸)منابع انسانی به عنوان موضوعی در سطح استراتژیک تغییر ۴۶
۳-۹)مدل استراتژیک منابع انسانی ۴۷
جدول ۲-۲: تفاوت گزینه‌های استراتژیک منابع انسانی از لحاظ ویژگی‌های سیستم منابع انسانی ۵۱

۳-۱۱)تکنولوژی به عنوان عاملی در سطح استراتژیک تغییر ۵۲

۳-۱۲)دیدگاه‌های مربوط به تکنولوژی ۵۲
۳-۱۳)مدل استراتژیک تکنولوژی ۵۵
۳-۱۵)فرهنگ به عنوان عاملی در سطح استراتژیک تغییر ۵۸
۳-۱۶)مدل‌های یکپارچه فرهنگ‌ سازمانی ۶۰

۳-۱۷)گونه‌شناسی عامل فرهنگ سازمانی در سطح استراتژیک ۶۲

۳-۱۸)ساختار به عنوان عاملی در سطح استراتژیک ۶۳
۳-۱۸-۲)متغیرهای مرتبط با ساختار سازمانی ۶۳
جدول ۴-۲: متغیرهای مرتبط با ساختار سازمانی ۶۵
۳-۱۸-۳)تأثیر محیط بر ساختارهای سازمان ۶۵

۳-۲۰-۲)جایگاه اهداف در مجموعه عناصر (موضوعات) تغییر استراتژیک ۷۲

۳-۲۱)مدل استراتژیک اهداف سازمانی ۷۳
۴)مدل تحقیق ۸۱
۵)پیشینه مطالعاتی ۸۵
 
 
منابع 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: