مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی بصورت جامع و کامل در قالب ۶۷ صفحه برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۷
حجم ۸۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

مفهوم کارآفرینی
    احمدپور معتقد است ” این واژه در ادبیات فارسی ابتدا به معنی کار فردا و سپس کارآفرینی ترجمه شد. البته این ترجمه جامع، مانع، مفید و به معنای دقیق واژه نیست، در واقع اگر این واژه «ارزش آفرین» ترجمه می شد، به نظر رساتر بود. گر چه معنای واژه ارزش در ادبیات اقتصاد غرب با معنای آن در ادبیات دینی ما متفاوت است” (احمدپور، ۱۳۸۳: ۱۰). “بر اساس تأیید برخی از صاحب نظران اصطلاح کارآفرینی (Enterpreneur) در معنا و مفهوم فعلی را اولین بار ژوزف شومپیتر  به کار برد. این اقتصاددان اتریشی الاصل ساکن امریکا که او را پدر علم کارآفرینی می نامند، بر این باور بود که رشد و توسعه اقتصادی در یک نظام زمانی میسر خواهد بود که افرادی در بین سایر احاد جامعه با خطر پذیری، اقدام به نوآوری کرده و با این کار روش ها و راه حل های جدید جاگزین راهکارهای ناکارآمد قبلی شود” (سعیدی کیا، ۱۳۸۲: ۱۷).

از دیدگاه این صاحب نظر، کارآفرینی به عنوان ویژگی مطرح است که فراتر از قواعد و قوانین موجود، رویداد ها و نتایج بلند مدت را پیش بینی و موقعیتهای مختلف اقتصادی و اجتماعی را تغییر می دهد. مضافاً تصمیمات فردی و الگوهای رفتاری و کیفیت نسبی نیروها، عوامل اصلی و تعیین کننده فعالیت های کـــــارآفرینانه هستند. شومپیتر کارآفرینی را نیروی برهم زننده اقتصاد به کار برده و آن را با عنوان « تخریب خلاق  » نام می برد (فو ، ۲۰۰۰). هیسریچ و پیترز  (۲۰۰۲، به نقل از احمدی پور، ۱۳۸۸) کارآفرینی را عبارت از فرآیند  خلق چیزی با ارزش و متفاوت، از طریق اختصاص زمان و تلاش کافی همراه با ریسک مالی، روانی و اجتماعی، هم چنین دریافت پاداش های مالی و رضایت شخصی از نتایج حاصله می دانند. 

لیو و دابینسکی  (۲۰۰۰) نیز کارآفرینی را عبارت از یک مفهوم چند بعدی یا یک فرایند ریسک پذیری، نوآوری و پیش دستی در ایجاد یا کنترل وقایع می دانند. ” کارآفرینی را می¬توان یک فرآیند پویا نامید که شامل آرمان، تحول، دگرگونی و خلاقیت می شود. این فرآیند به کاربرد و استفاده نیرو و انگیزه افراد در جهت خلق و اجرای ایده های نو و همچنین راه حل های کاربردی احتیاج دارد. اجزای اصلی این فرآیند عبارتند از: 

•    میل به خطر پذیری حساب شده بر اساس زمان
•    ارزش خالص یا فرصت شغلی
•    توانایی تشکیل یک تیم در ارتباط با انجام یک کار پر خطر
•    داشتن مهارت خلاق در نظم بخشیدن به منابع مورد نیاز
•    داشتن چشم اندازی برای یافتن فرصتهایی که دیگران نمی توانند در یک موقعیت به هم ریخته پر آشوب در یابند ” (کوراتکو و هاجتس ، ۲۰۰۴، به نقل از علی میری، ۱۳۸۷: ۳۰).

   

فهرست مطالب

چاچوب نظری کارآفرینی

مفهوم کارآفرینی    ۳۰
۲-۷)مفهوم کارآفرین    ۳۵
۲-۸) اهمیت کارآفرینی    ۳۶
۲-۹)انواع کارآفرینی    ۴۰
۲-۱۰)سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی    ۴۳
۲-۱۰-۱) دوره اول: ( قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی، صاحبان پروژه های بزرگ    ۴۴
۲-۱۰-۲) دوره دوم: قرن ۱۷ میلادی، مخاطره پذیری)    ۴۴
۲-۱۰-۳) دوره سوم: (قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی و اوایل قرن بیستم متمایز کارآفرینان از دیگر بازرگان صحکه اقتصاد    ۴۴
۲-۱۰-۴) دوره چهارم: (دهه های میانی قرن بیستم میلادی- نوآوری    ۴۵
۲-۱۰-۵) دوره پنجم:دوران معاصر( از ۱۹۸۰ تا کنون) رویکرد چند جانبه    ۴۵
۲-۱۱)نظریه های کارآفرینی    ۴۵
۲-۱۱-۱) نظریه های اقتصادی     ۴۶
۲-۱۱-۲)نظریه های اجتماعی و روان شناسی    ۴۸
۲-۱۱-۳) نظریه های مدیریت    ۴۹
۲-۱۲) ویژگی های کارآفرینان    ۵۱
۲-۱۳)ویژگی های روانشناختی    ۵۲
۲-۱۳-۱) خلاقیت    ۵۴
۲-۱۳-۲) انگیزه پیشرفت      ۵۵
۲-۱۳-۳) ریسک پذیری    ۵۶
۲-۱۳-۴) کنترل درونی     ۵۷
۲-۱۳-۵) استقلال طلبی    ۵۸
۲-۱۴) عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها    ۵۹
۲-۱۵)موانع کارآفرینی در سازمان ها    ۶۰
۲-۱۵-۱) ماهیت سازمان های بزرگ    ۶۰
۲-۱۵-۲) فقدان استعداد کارآفرینانه     ۶۱
۲-۱۵-۳) شیوه های نادرست پاداش     ۶۱

۲-۱۶) ادبیات تحقیق کارآفرینی    ۶۱

۲-۱۶-۱) تحقیقات صورت گرفته کارآفرینی در داخل کشور    ۶۲

۲-۱۶-۲)تحقیقات صورت گرفته کارآفرینی در خارج کشور    ۶۸

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: