مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی ۳۹ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی ۳۹ صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۹
حجم ۲۵۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

یکی از مسائل مهم در بررسی یادگیری خودتنظیمی، اختلاف نظر در نوع مولفه های تشکیل دهنده آن است. بعضی ازنظریه ها ، به تفکیک و طبقه بندی راهبردهای خاص یادگیری به عنوان مولفه های  تاکید می کنند(مانند پینترچ ،۱۹۹۹) ، برای بعضی نیز ، مولفه های انگیزشی و خودتعیین گرانه خودتنظیمی مهم است مانند طرفداران نظریه خودتعیین گری و برای برخی دیگر از نظریه های جدیدتر ، یکپارچه کردن مولفه های شناختی ، انگیزش ، عاطفی و محیطی (مانند پینتریچ ،۲۰۰۴) و یا فرایندهای چرخه ای خودتنظیمی (مانند زیمرمن ،۱۹۹۹) مهم می باشد.

 

 

تاثیر خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی

در دهه های اخیر یادگیری خودتنظیمی  به عنوان یک عامل موثر در موفقیت و پیشرفت تحصیلی مورد توجه قرا گرفته و پژوهش های زیادی را به سوی خود جلب کرده است . در طی دو دهه اخیر کارشناسان تعلیم و تربیت به مقوله شناخت و یادگیری توجه بیشتـری کرده اند . یکی از نظریه هایی که این پژوهشـــگران در قالب آن به مطـالعه می پردازند یادگیری خودتنظیمی  است.

 

 

تعاریف مفهومی و عملیاتی یادگیری خود تنظیمی:

تعریف مفهومی یادگیری خودتنظیمی:

یادگیرنده خود تنظیم کسی است که در امر یادگیری ، از نظر رفتاری، فراشناختی و انگیزشی فعال است. (زیمرمن و مارتینزپوتر ، ۱۹۸۸، به نقل ازغلامی، ۱۳۸۳)
فرد خودتنــظیم کسی است که تفکرات، احساسات و اعمالش را بطور نظامند به سمت کسب اهدافش جهت می دهد (شانک و زیمرمن ، ۱۹۹۴، به نقل از بوکارتس ، ۲۰۰۲)
 

 

تعریف عملیاتی یادگیری خودتنظیمی:

منظور از خودتنظیمی نمره ای است که آزمودنی در مقیاس خود تنظیمی بوفارد  (1995) به دست می آورد. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی یادگیری خودتنظیمی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی

۲-۲- یادگیری خودتنظیمی    25
۲-۲-۱-  مولفه های خودتنظیمی    26
۲-۲-۲- ویژگی های یادگیرنده خود تنظیم    27
۲-۲-۳- ریشه های خود تنظیمی و شکل گیری آن    29
۲-۲-۴-  نظریه های خودتنظیمی    30
۲-۲-۴-الف- نظریه های کنشگر    31
۲-۲-۴-ب- پدیدار شناسان و خودتنظیمی    31
۲-۲-۴-ج- دیدگاههای پردازش اطلاعات درباره ی یادگیری خودتنظیم    32
۲-۲-۴-د- نظریه اراده گرایان    33
۲-۲-۴-و- تقسیم بندی مبتنی بر نظریه ویگوتسکی    33
۲-۲-۴-هـ نظریه شناختی- اجتماعی    34

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: