پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق
پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق
دسته بندی | علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 143 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 127 |
فهرست
فصل اول
مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 2
بیان مسأله………………………………………………………………………………………………. 3
اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………… 7
اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………. 9
گزارههای تحقیق (سؤالها / فرضیهها)……………………………………………………….. 10
معرفی نوع متغیرها و تعاریف عملیاتی………………………………………………………… 10
فصل دوم
مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 15
یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا…………………………………………………….. 16
یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی………………………………………………………. 18
نظریه رشدشناختی پیاژه…………………………………………………………………………… 20
نظریه یادگیری گشتالت…………………………………………………………………………….. 22
نظریه یادگیری معنیدار كلامی………………………………………………………………….. 23
نظریه پردازش اطلاعات……………………………………………………………………………. 26
راهبردهای شناختی – فراشناختی………………………………………………………………. 30
راهبردهای تكرار در تكالیف ساده یادگیری……………………………………………….. 33
راهبرد مرور ذهنی در تكالیف پیچیده یادگیری…………………………………………….. 34
راهبرد بسط دهی در تكالیف پایه……………………………………………………………….. 36
راهبرد بسط دهی در تكالیف پیچیده…………………………………………………………… 37
راهبرد سازماندهی در تكالیف پایه……………………………………………………………… 38
راهبرد سازماندهی در تكالیف پیچیده یادگیری…………………………………………….. 39
فراشناخت……………………………………………………………………………………………….. 40
معلمان كارآمد…………………………………………………………………………………………. 46
پرورش مهارتهای فكری…………………………………………………………………………. 47
پرورش مهارتهای حل مسئله…………………………………………………………………… 48
مهارتهای تدریس……………………………………………………………………………………… 52
دستورالعملهای قبل از مطالعه………………………………………………………………….. 57
دستورالعملهای بعد از مطالعه………………………………………………………………….. 60
دستورالعملهای جهت گسترش حافظه……………………………………………………….. 61
دستورالعملهای بهسازی حافظه……………………………………………………………….. 63
ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه…………………………………………. 65
فصل سوم
1-3- روش تحقیق…………………………………………………………………………………… 74
2-3- جامعة مورد مطالعه………………………………………………………………………… 75
1-3-3- نمونه مورد مطالعه و روش نمونهگیری…………………………………………. 75
2-3-2- ملاك انتخاب نمونه……………………………………………………………………… 76
4-3- ابزار پژوهش………………………………………………………………………………….. 76
1-4-3- معرفی ابزار……………………………………………………………………………….. 76
2-4-3- اعتبار آزمون……………………………………………………………………………… 78
5-3- روش نمرهگذاری……………………………………………………………………………. 78
6-3- روش تجزیه و تحلیل آماری…………………………………………………………….. 79
فصل چهارم
میزان درآمد خانواده………………………………………………………………………………… 81
میزان تحصیلات پدر آزمودنیها………………………………………………………………….. 82
میزان تحصیلات مادر آزمودنیها………………………………………………………………… 83
شغل پدر…………………………………………………………………………………………………. 84
شغل مادر……………………………………………………………………………………………….. 85
توزیع فراوانی دانشآموزان برحسب موفقیت تحصیلی………………………………….. 85
میانگین انحراف استاندارد راهبردهای یادگیری در دو گروه موق و ناموفق……. 87
بخش استنباطی………………………………………………………………………………………… 88
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیك با درس حسابان 89
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیك با درس فیزیك 91
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس شیمی 92
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس زیستشناسی 93
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم انسانی با درس جامعهشناسی 95
نوع راهبردهای یادگیری كه دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته ریاضی بكار میبرند چیست؟ 98
نوع راهبردهای یادگیری كه دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم تجربی بكار میبرند چیست؟ 99
تحلیل ممیز………………………………………………………………………………………………. 100
نوع راهبردهای یادگیری كه دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم انسانی به كار میبرند چیست؟ 101
تحلیل ممیز………………………………………………………………………………………………. 101
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری……………………………………………………………………………………. 104
محدویتها………………………………………………………………………………………………. 112
پیشنهادها………………………………………………………………………………………………… 113
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………. 114
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………… 117
قوانین ارسال دیدگاه در سایت