مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه سبک های یادگیری و شناختی همگرا و واگرا کلب

پرسشنامه سبک های یادگیری و شناختی همگرا و واگرا کلب

پرسشنامه سبک های یادگیری و شناختی همگرا و واگرا کلب ۱۹۸۵ با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۱۲ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵
حجم ۱۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه سبک های یادگیری و شناختی همگرا و واگرا کلب ۱۹۸۵ با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۱۲ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

 

 

معرفی پرسشنامه ی سبک یادگیری کلب

برای اندازه گیری سبک شناختی، از پرسشنامه ی سبک یادگیری کلب (۱۹۸۵) استفاده می شود. در این پرسشنامه که شیوه های یادگیری افراد مشخص می شود دوازده ماده موجود است. پرسشنامه کلب ۱۲ سوال و هر سوال آن ۴ گزینه دارد: تجربه ی عینی CE، مشاهده ی تاملی  (RD)، مفهوم سازی انتزاعی  (AC) و آزمایشگری فعال  (AE) .

 

 

روایی و پایایی پرسشنامه سبک های یادگیری کلب

حسینی لرگانی (۱۳۷۷)از طریق تحلیل عوامل داده ها، روایی آزمون را تایید کرده است. کلب در سال ۱۹۸۵ ضریب پایایی  پرسشنامه اش را با استفاده از آلفای کرونباخ به صورت زیر گزارش داده است:

آزمایشگری فعال ۷۸/۰=AE، مفهوم سازی انتزاعی ۸۳%=AC، مشاهده ی تأملی ۷۳%= RD، تجربه ی عینی ۸۳%=CE همچنین حسینی لرگانی اعتبار این آزمون را با آلفای کرونباخ به شرح زیر بیان کرده است. آزمایشگری فعال ۷۲%=AE، مفهوم سازی انتزاعی ۷۶%=AC، مشاهده ی تأملی ۶۴%=RD، تجربه ی عینی ۶۸%=CE. (به نقل از بیگی ،۱۳۸۸)

 

 

 

 

شیوه تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه سبک یادگیری کلب

همانطور که قبلاً گفته شد پرسشنامه کلب   12 سوال ۴ گزینه ای دارد و با جمع امتیاز هر یک از این چهار گزینه در ۱۲ جمله ی پرسشنامه ، چهار نمره به دست می آید که شیوه های یادگیری فرد را نشان می دهد . از تفریق مفهوم سازی انتزاعی از تجربه ی عینی (Ac- CE ) و آزمایشگری فعال از مشاهده ی تاملی (AE-RO) دو نمره به دست می آید. ابن دو نمره روی دو محور مختصات قرار می گیرند: در یک سر محور عمودی مفهوم سازی انتزاعی و در انتهای دیگرتجربه ی عینی، و در یک سر محــور افقی آزمایشگر ی فعال و در انتهای دیگر آن مشاهده ی تاملی قرار می گیرد. این دو محور چهار ربع یک مربع را تشکیل می دهند که هر ربع آن بیانگر یکی از سبکهای یادگیری است.

 

ربع تجربه ی عینی و مشاهده ی تاملی سبک واگرا را تشکیل می دهند و به همین ترتیب، ربع تجربه ی عینی و آزمایشگری فعال سبک انطباق یابنده را، و ربع آزمایشگری فعال و مفهوم سازی انتزاعی سبک  همگرا را ، و ربع مفهوم سازی انتزاعی و مشاهده ی تاملی سبک یادگیری جذب کننده را شامل می شوند:
-تجربه ی عینی + مفهوم سازی انتزاعی = سبک واگرا
-آزمایشگری فعال + مفهوم سازی فعال = سبک همگرا
تجربه عینی + آزمایشگری فعال = سبک انطباق یابنده
مفهوم سازی انتزاعی + مشاهده ی تاملی = سبک یادگیری جذب کننده

 

 

 

می توان نمرات فرد را با نمراتی که کلب بر اساس نمونه ای مشتمل بر ۱۴۴۶ نفر ۱۸ تا ۶۴ ساله به دست آورده است مقایسه کرد؛ چهـار سبک یادگیری می تواند نمراتی بالاتر یا پایین تر از میانه AE-RO   و میـــانه ی AE-CE   داشتــــه باشد. لذا افراد همگرا، برای مثال ، دارای نمره ی ۹/۵> AE-RO و ۸/۳ AC-CE>  هستند ( بنابراین هر آزمودنی می تواند فقط یک نمره ی صحیح به دست آورد). در صورتی که افراد واگرا نمراتی زیر این میانه و غالباً نمره های منفی خواهند داشت.برای مثال اگر فردی در۴ AC-CE=+ باشد و در۱۳ AE-RO=+ باشد سبـــک یادگـــی این فرد همگرا می شود و اگر نمره ی فردی در۱۲+ AC-CE=  باشد و در۱۳ AE-RO=- باشد سبک یادگیری این فرد جذب کننده می شود. اگر نمره فرد نزدیک محور مختصات باشد، سبک یادگیری فرد بیشتر متعادل است ؛ یعنی به هر چهار سبک یادگیری به طور مساوی گرایش دارد. اگر نمره فراگیر در چهار گوشه ی محور مختصات باشد ، نشان دهند این است که سبک یادگیری فرد به یک سبک خاص گرایش دارد(کلب،۱۹۹۱). 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: