بررسی رابطه بین سرمایه فکری و رضایت و عملکرد کارکنان
بررسی رابطه بین سرمایه فکری و رضایت و عملکرد کارکنان
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 463 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 179 |
با وقوع انقلاب فناوری اطلاعات ، جامعه اطلاعاتی و شبكه ای و نیز پیشرفت سریع فناوری برتر، از دهه 1990 الگوی رشد اقتصاد جهانی تغییر اس اسی كرده است . دراقتصادجهانی امروز دانش به عنوان مهمترین سرمایه جایگزین سرمای ه ها ی مالی و فیزیكی شده است.
محیط كسب وكار مبتنی بر دانش ، نیازمند رویكردی است كه دارائی ها ی ناملموس جدید سازمانی مثل دانش و شایستگی های منابع انسانی ، نوآوری ، روابط با مشتری ، فرهنگ سازمانی، نظام ها، ساختار سازمانی وغیره رادربرگیرد . دراین میان ، نظریه سرمایه فكری توجه روزافزون محققان دانشگاهی ودست اندركاران سازمانی رابه خود جلب كرده است.
از طرف دیگر ، یكی از قابلیت های مهم سازمانی كه می تواند به سازمان ها در خلق مزیت » وتسهیم دانش كمك بسیارنماید و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر سازمانی پایدار ایجاد كند ، سرمایه اجتماعی است .
قوانین ارسال دیدگاه در سایت