فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش رقابتی
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش رقابتی
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش رقابتی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۶ |
حجم | ۴۰۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
لوبیکا و گابریلا (۲۰۱۴) در تحقیقی تحت عنوان نیاز به هوش رقابتی ، به این نتیجه رسیدند هوش رقابتی در شرکتها عملا بطور گستردهای پذیرفته شده است و بصورت یه ابزار و ضرورتی در سازمان تبدیل شده است مهمترین مزایای هوش رقابتی بهبود کیفیت اطلاعات، بهبود بهرهوری سازمانی، کاهش هزینه، بهبود اشاعه اطلاعات، صرفهجویی در زمان، شناسایی سریعتر تهدیدها و فرصتها میباشد. پیشینه پژوهش و فصل دوم پایان نامه هوش رقابتی موضوع این نوشتار می باشد.
هوش رقابتی، هنر جمع آوری، پردازش و ذخیره سازی اطلاعات استکه در اختیار اعضای سازمان در تمام سطوح قرار میگیرد تا به شکلدهی آینده بنگاه و محافظت از آن در مقابل تهدیدات رقبای فعلی کمک شود. این امر بایستی قانونی و با احترام به اصول اخلاقی صورت گیرد که شامل انتقال دانایی از محیط به سازمان بر اساس قواعد مشخص شده میباشد (روچ و سنتی ، ۲۰۰۱)، به عبارتی هوش رقابتی هم یک محصول است و هم یک فرایند. محصول به معنای اطلاعات قابل استفادهای است که بتوان از آن برای انجام فعالیتهای خاصی بهره گرفت. فرایند هم در برگیرنده شیوههای منظم جمع آوری، تحلیل و ارزیابی آن اطلاعات است. هوش رقابتی همان فرایند نظارت بر محیط رقابتی است. هوشمندی رقابتی در سالهای اخیر علاقه بسیاری از افراد و سازمانها را به خود جلب نموده است، این علاقهمندی تا حدودی با افزایش دسترسی به اطلاعات و گسترش فزاینده حیطه دادهها تقویت شده است .
فهرست مطالب
تعریف مفهومی هوشمندی رقابتی
تعریف عملیاتی هوشمندی رقابتی
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش
۲-۳ هوشمندی رقابتی 31
۲-۳-۱هوش تجاری (کسب وکار) 33
۲-۳-۲ هوش سازمانی 34
۲-۳-۳مفهوم هوشمندی رقابتی 35
۲-۳-۴ اخلاق و هوشمندی رقابتی 36
۲-۳-۵ استراتژی و هوشمندی رقابتی 36
۲-۳-۶ وظایف و نقشهای هوشمندی رقابتی 36
۲-۳-۷ فرایند هوشمندی رقابتی 37
۲-۳-۸ هوشمندی رقابتی در عمل 40
۲-۳-۹ خواص پنچگانه هوشمندی رقابتی 41
۲-۳-۱۰ تفکر راهبردی و هوشمندی رقابتی 43
۲-۳-۱۱ ارزیابی هوشمندی رقابتی 4
۲-۴ وفاداری 45
۲-۴-۱ رویکردهای رفتاری،نگرشی، وابستگی و ترکیبی 48
۲-۴-۲ عوامل اثرگذار بر رابطه رضایت و وفاداری 55
۲-۵ پیشینه تحقیق
۲-۵-۱ پیشینه داخلی
۲-۵-۲ پیشینه خارجی
۲-۶ مدل مفهومی تحقیق
منابع
منابع داخلی
منابع خارجی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت